חנוכה של אטרקציות בפסטיבל הטיפוס בענתות

פסטיבל הטיפוס–פסטיפוס ענתות2014: פסטיבל המטפסים הישראלי בחבל בנימין שמציע מגוון רמות טיפוס, ממתחילים ועד מקצועיים, הדרכות טיפוס של מדריכים מקצועיים והרצאה של אלופת שוויץ בטיפוס התקיים בחנוכה 2014 בשמורת עין פרת

 
כמידי שנה, גם השנה התקיים פסטיפוס – פסטיבל הטיפוס של מועדון המטפסים הישראלי – בחבל בנימין. 
 
הפסטיבל מיועד למטפסים מקצועיים ולחובבי טיפוס, אך מתאים גם לקהל הרחב המעוניין להתנסות באתגר הטיפוס. במהלך הפסטיבל נערכו הדרכות והדגמות בנושאי טיפוס וטבע וסביבה, וכן התקיימה הרצאה ייחודית של נינה קפריז – אלופת שוויץ בטיפוס, שהייתה חלק מצוות ההדרכה בכל ימי הפסטיבל.
 
הפסטיבל נערך בשמורת עין פרת למרגלות היישוב ענתות. מלבד יופייה של השמורה, היא גם אחד מן האתרים המומלצים ביותר בארץ לטיפוס. מצוקי הטיפוס מתנשאים מעל השמורה היפה ובהם כ-150 מסלולי טיפוס ברמות קושי שונות. דבר נוסף המייחד את האתר היא העובדה כי מדובר באתר מדברי, אשר מזג האוויר בו מאפשר טיפוס אפילו בחודש דצמבר הקר.
 
בשמורה מתחיל נחל פרת (ואדי קלט) הזורם בשפע כל השנה, ולצידו נמצאים פינות פיקניק בצל ובריכות מים קסומות. 
 
טיפוס קירות הוא אחת הפעילויות המאתגרות והמרתקות ביותר שניתן למצוא בישראל. מדובר בענף ספורט אתגרי שבו מטפסים על קיר מלאכותי או על קירות מצוקים בטבע, תוך שימוש באחיזות ידיים ורגליים.  טיפוס משלב כוח וטכניקה, אהבת הטבע, אתגר ומתיחת היכולת האישית עד הקצה. 
 
פסטיפוס ענתות הוא הזדמנות להכיר את אתר הטיפוס הייחודי, את השמורה הקסומה ואת שפע אפשרויות הטיול והנופש באזור חבל בנימין.
 
במהלך הפסטיבל נערכו הדרכות מגוונות בענייני טיפוס טבע וספורט חוץ, פעילות טיפוס חופשית למקצוענים ופעילות מודרכת למתחילים, וערב מיוחד עבור קהילת המטפסים.
 
פסטיפוס ענתות
שמורת עין פרת בחבל בנימין
ימים ה’- ש’25-27/12 2014
 
בתמונה: טיפוס עין פרת – מיכאל פאר.
 
 

אין תגובות

השאר תגובה