חשיבות שתיית המים-במיוחד בחורף

חשיבות שתיית מים, במיוחד בחורף-  מאת: שירין אלבק(B.Sc,M.Sc)מנהלת תחום בריאות בחברת מי עדן.

החורף העומד בפתח, מטעה את רובנו, בכל הנוגע לצריכת המים שלנו. כוס מרעננת מלאה במים לא ממש נכנסת ככלי עזר להתמודדות שלנו בימים הקרירים. אבל כדי שלא ניתן לאינטואיציה להטעות אותנו, כדאי לזכור שגם בחורף אנחנו עלולים להתייבש. 
 
רובנו אולי לא מודעים לנושא, אבל גופינו זקוק בחורף לאותה כמות מים כמו בימי הקיץ החמים. אחת הסיבה נעוצה בכך, שבמטרה לווסת את טמפרטורת הגוף ולשמור על החום שלו, הגוף מוציא יותר אנרגיה, ואנרגיה זו דורשת יותר מים.
 
צריכת מים הכרחית לתפקודו התקין של הגוף מאחר והם ממלאים תפקידים חיוניים בגוף, בהעברת המזון בדם וספיגתו בתאים, בפעולת העיכול, וויסות טמפרטורת הגוף, בהפרשת הפסולת, בתקינות הרקמות והשרירים בגדילה ועוד. מאחר שמים מופרשים מהגוף דרך הזיעה, נשימה ושתן, חשוב למלא מחדש את המאגרים כל הזמן. 
 
כדי להשלים את כמויות המים שאובדות, פיתח הגוף את מנגנון הצמא, אלא שמנגנון זה אינו רגיש מספיק. עד הזמן שאנו מרגישים צמא, גופינו כבר איבד2% או יותר מהנוזלים שבו. 
 
והנה, עוד טעות נפוצה: סכנת ההתייבשות אינה תופעה השמורה לעונת הקיץ בלבד. להיפך- סכנת ההתייבשות מתגברת בחורף כאשר אנשים נוטים לשתות פחות מים ויותר משקאות חמים כמו תה, וקפה המכילים קפאין ונגזרותיו. חומרים אלו פועלים כמשתנים וגורמים לגוף לאבד מים דרך הגברת השתן. 
 
מלבד האוויר הקר והיבש, אנו נמצאים בסביבה מחוממת: במכונית, בבית, במקום העבודה ומאבדים נוזלים בלי שנרגיש. המזגן או החם גורמים לייבוש האוויר. בסביבת אוויר יבש, קצב איבוד הנוזלים מהגוף הוא מהיר יותר.  אוויר יבש עלול לגרום גם להתייבשות העור וכך הופך העור לגבשושי ומקומט. 
 
לסיכום, אל תתנו למזג האוויר הקריר להטעות אתכם–ואל תוותרו על שתיית מים. מים הם מרכיב עיקרי שתומך בתפקוד הגופני שלנו ומסייע לתחושת רעננות וחיוניות בכל ימות השנה.
 
טיפים והמלצות לשתיית מים בחורף: 
בסביבה מחוממת כמות הנוזלים הנחוצה עולה. לכן , יש להקפיד לשתות לפחות8-12 כוסות מים ביום מבקבוק מים אישי או ממיני בר. 
פזרו את צריכת המים במשך כל היום ושתו כוס מים בכל פעם. 
הניחו קערית מים בקרבתכם, כדי להעלות את רמת הלחות בחדר המחומם.
פתחו את חלון החדר מספר פעמים במשך היום, והניחו לאוויר צח להיכנס לחדר ולאווררו. 
שתו מי עדן. הם בריאים וטעימים יותר ולכן קל לשתות אותם בכמויות גדולות. 
הקפידו להניח בקבוק מים על השולחן, בזמן העבודה, דבר שיזכיר לכם לשתות במשך היום. 
משקאות המכילים קפאין ואלכוהול פועלים כמשתנים. אם אתם שותים משקאות אלו, הקפידו להשלים את הנוזלים האובדים: כוס מים לכל כוס משקה. 
 

אין תגובות

השאר תגובה