חשיפת ארון הברית הגדול בעולם-סוכות בירושלים

בירושלים ייחשף היום לראשונה ארון הברית הגדול בעולם שיוענק מתנה למדינת ישראל ועשוי להירשם בספר שיאי גינס.

ארון הברית הגדול בעולם ייחשף היום, יום שלישי,24 בספטמבר 2013 בשעה 12:00 לראשונה כשהוא מוצב על משאית מרצדס שתוצב מול בית המשפט העליון ומשרד החוץ בירושלים. את ארון הברית יזמה, הפיקה ותורמת  אשת העסקים גרייס גופנה,52, נוצרייה מהפיליפינים ואוהבת ישראל המבקשת פעם נוספת לסייע לישראל, ולבקשתה נועד ארון הברית לכל המאמינים בני כל הדתות ובמיוחד למדינת ישראל שתשתמש בארון העדות כנשק החזק והגדול ביותר העומד לרשותה אל מול העולם. 

את ארון העדות בנו במשך ארבעה חודשים12 אומנים ואנשי מקצוע. ארון העדות נבנה כשיחזור לארון העדות המקורי המתואר בפרק כ"ה בספר שמות וכולל את הארון, המוטות משני צידיו ושני כרובי זהב שפניהם איש אל אחיו מעל. ארון העדות שבו לפי המסורת היהודית היו לוחות הברית הוצב במשכן וליווה את מסעם של בני ישראל במדבר ובכניסתם לארץ כנען ואח"כ הוצב במקום הקדוש ביותר במקדש. 
 
משקלו של ארון העדות שיוצג מחר מגיע ל-800 ק"ג וגובהו3 מטר. אורך הארון למעלה מ-5 מטרים ורוחבו 1.6 מטר. הוא עשוי מעץ, ברזל ואבן וצבוע זהב. ארון העדות שבהכנתו החלו לפני כשנה הגיע לישראל דרך הים ולאחר שייחשף היום, יישאר בארץ כמתנה של התורמת אוהדת ישראל, גרייס גופנה. 
 
גרייס ספרה אמש כי ארון העדות הגדול בעולם יזכה ככל הנראה בספר השיאים של גינס לאחר שכל יתר עשרת עבודותיה זכו להירשם על שמה בספר השיאים של גינס וביניהן דגל מדינת ישראל הגדול בעולם ודגל עיריית ירושלים הגדול בעולם, שניהם נתרמו על ידה למדינת ישראל ולעיריית ירושלים וזכו לחשיפה בינלאומית רחבה. 
 
גרייס קופנה תציג היום, יום שלישי בשעה12:00 את ארון העדות, תענה לשאלות עיתונאים ואחר כך תחל במסע רכוב עם ארון העדות על גבי משאית מרצדס גדולה בחלק ממסלול הצעדה וברחבי מרכז ירושלים ושכונותיה.
 
צילום: רב תקשורת.
 

אין תגובות

השאר תגובה