טיולים עם ילדים בחו"ל:חבל טירול

חבל טירול, Tyrol (נכתב: Tirolבגרמנית)הממוקם בלב הרי האלפים במערב אוסטריה, הוא אחד מיעדי הסקי הפופולאריים ביותר בעולם כולו ושולט ללא עוררין במפת הסקי של אוסטריה. הוא משתרע על פני12,648 קמ"ר ומתגוררים בו675,000 תושבים. זהו החבל השלישי בגודלו באוסטריה והוא הררי ומיוער ברובו. רק 13 אחוזים משטחו מיושבים וכ- 20 אחוזים מוכרזים כשמורת טבע. בחבל נופים נפלאים של פסגות הרים אדירות, אגמים צלולים ועיירות ציוריות.

גם בקיץ זהו אזור תיירותי פופולארי ביותר, כאשר מעליות הסקי מעלות תיירים וחובבי ספורט ונופש לפסגות ההרים הנישאות, שם מחכים לבאים אוויר הרים צלול, שבילי טיול נפלאים, נקודות תצפית מעוררות התפעלות ואינספור פעילויות והרפתקאות לילדים ונוער. את מסלולי הסקי הופכים בקיץ לפארקי שעשועים, שבילי הרפתקאות וגני משחקים מקסימים המספקים מצד אחד גירויים והפעלות לילדים ומצד שני מאפשרים טיולים בנופים מדהימים בין נקודות תצפית שאחת מרשימה יותר מקודמתה.

ההסטוריה של טירול ידעה תהפוכות רבות במרוצת השנים והשליטה באזור נדדה הלוך ושוב בין אוסטריה והמדינות השכנות. בעבר היא הייתה חלק מהאיפריה הרומית, ומאוחר יותר חלק מהאימפריה האוסטרו- הונגרית. תקופה ארוכה היה החבל שייך לבוואריה.

בשנת1919 הופרד אזור טירול הדרומי מאוסטריה והפך לחלק מאיטליה. מאז טירול האוסטרית מחולקת לשני חלקים הנפרדים זה מזה: טירול הצפונית, המהווה את חלקו העיקרי של החבל וטירול המזרחית Osttirol.בין שני החלקים מפרידה שלוחה של חבל זלצבורג.

הפסגה הגבוהה ביותר באוסטריה, הגרוסגלוקנרGrosglockner,משותפת לטירול המזרחית, לקרינתיה ולזלצבורג.

הפסגה הגבוהה ביותר של טירול הצפונית היא ה"ויילדשפיצה"שגובהה3770 מטרים. מעבר ברנר Brenner,בדרום החבל בגבול עם איטליה, שגובהו1370 מטרים, הוא המעבר הנמוך ביותר באלפים והוא משמש עורק תחבורה חשוב ביותר הן לסחורות והן לנוסעים.

עד היום שומרים תושבי החבל על המסורת ומנהגיהם הייחודיים, השונים משל תושבי חבלי אוסטריה האחרים. רבים מבני המקום לובשים בסופי שבוע ובאירועים חגיגיים את התלבושות המסורתיות שלהם. טירול ידועה גם במאכלים המיוחדים שלה. בין המנות המפורסמות של החבל נמנות ה- Knoodel-כופתאות ממולאות בשר, ה- Grostl-תבשיל תפוחי אדמה המטוגנים עם בשר, בצל וביצים וה- Schlutzkrapfen-בצקיות (בסגנון רביולי) הממולאות בדרך כלל בשר, תפוחי אדמה או תרד עם גבינה.

כיום גובל החבל עם גרמניה בצפון (בוואריה), עם איטליה בדרום (טירול הדרומית) ועם שוויץ במערב ולכן משתלב היטב עם טיולים במדינות אלה כמו גם עם חבל זלצבורג וחבל קרינתיה הסמוכים לו. 

חבל טירול מחולק ל-36 איזורי נופש, בכל אחד מספר עיירות וכפרים, לכל אחד הייחוד והקסם שלו.
לכל אחד מהחבלים כרטיס תיירות משל עצמו המקנה לרוכשים אותו כניסה חינם או הנחות ניכרות באטרקציות של אותו אזור. אין כרטיס אחד משולב לכל טירול, לכן כדאיות רכישת הכרטיס פחותה מאשר בחבל זלצבורג, שהכרטיס שלו כולל אטרקציות בכל רחבי החבל.
רק למי שמתכנן שהות בת מספר ימים באחד מאזורי הנופש, ללא נסיעות ארוכות לאזורים הסמוכים, משתלם לרכוש את הכרטיס המקומי. לכל אחד מאזורי הנופש מרכז מידע גדול לתייר וכן סניפים במרבית העיירות של אותו אזור. לכל אחד מהאזורים גם אתר אינטרנט מצויין, לרוב גם באנגלית, בו תוכלו להתעדכן אילו אטרקציות יש באזור כולל פרטים על כרטיס ההנחות והאם הוא משתלם לכם. גם לעיר אינסברוק כרטיס תיירות משלה.

מרכז המבקרים הראשי של חבל טירולTirol Infoממוקם בבירת החבל, אינסברוק.
כתובתו: Maria-Theresien-Straße 55, 6010 Innsbruck .טלפון:43-512-7272
http://www.tirol.at

מידע על מזג האוויר בחבל באתר: www.tirol.at/weather או בטלפון:43-512-291600.

מידע על מצב הכבישים בחבל: www.oeamtc.atאו בטלפון:43-512-33200

כתבה: סיגלית בר, מחברת מדריך הטיול אוסטריה- טיולי כוכב למשפחות, מנהלת המדריך למטייל באירופה, ארה"ב, אוסטרליה ותאילנדwww.bartravel.com
 

אין תגובות

השאר תגובה