טיולי שבועות 2018: טיולי מים, הדרכות ופעילויות לכל המשפחה בטבע

טיול עם התנ
עין פרת נסגרה עד הודעה חדשה. צילום: איגור קובלב, רשות הטבע והגנים

טיולי שבועות 2018: שבועות- חג המים הוא הזדמנות מצוינת לצאת לטיול ובילוי בטבע עם כל המשפחה. לכבוד חג המים ריכזנו לכם את כל טיולי שבועות- טיולי מים, פעילויות לכל המשפחה, קמפינג, הדרכות וסיורים באתרי טבע שונים.

 

אין מתאים יותר בשבועות מפיקניק בחיק הטבע, ואם אפשר גם להפוך את זה כבר לסוף שבוע? אז אפילו יותר טוב!
בואו לחגוג את חג השבועות בחניון מרשת חניוני הלילה שלרשות הטבע והגנים- תיהנו מטבע ירוק, אוויר צח וזמן עם המשפחה, רק אל תשכחו את הביכורים…

להזמנת לינה בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים לחצו כאן…

קמפינג במצדה. צילום: אבי בהרי
קמפינג במצדה. צילום: אבי בהרי

 

טיולים ופעילויות לכל המשפחה באתרי רשות הטבע והגנים

חוגגים את שבועות עם מגוון פעילויות לילדים ולכל המשפחה באתרי רשות הטבע והגנים: לילה לבן עם העטלפים בעין חמד, פעילויות אקסטרים בנחל פרת, משחקים ומשימות בכורזים, הפנינג לכל המשפחה בירקון ומופע מוזיקה חגיגי עם הורדוס בהרודיון.

טיולי שבועות של רשות הטבע והגנים…

הגן הלאומי עין חמד, מסלולי טיול באזור ירושלים, טיול לשבת עם הילדים
גן לאומי עין חמד

 

טיול ניווט משפחתי 

מחפשים פעילות המשלבת טיול בטבע, אתגר מחשבתי ובילוי עם המשפחה והחברים? חוגגים את שבועות בטבע עם טיול ניווט משפחתי במסלול חדש ביער אשתאול: לומדים לנווט, בוחרים מסלול ויוצאים לדרך. לסיום מקבלים תעודות נווטים ומתפנקים בפיקניק שבועות בטבע.

טיול ניווט ביער אשתאול…

טיול ניווט בטבע לכל המשפחה
טיול ניווט בטבע לכל המשפחה

 

מסלולי מים, פארקים ובריכות לחג המים

חוגגים את חג המים לצד נחל זורם, מעיינות נובעים וצמחיית מים, ביקור בפארק מים או שכשוך קליל במעיין או בבריכה- המלצות למסלולי מים מיוחדים ברחבי הארץ, חופים מיוחדים, פארקי מים בינהם אקווה כיף וחוף גיא ועוד.

מסלולי מים, פארק ובריכות לשבועות רטוב…

אקווה כיף. צילום: דוברות והסברה עיריית טבריה
אקווה כיף. צילום: דוברות והסברה עיריית טבריה

 

טיולי מים לשבועות 

חוגגים את חג המים עם טיולי מים ייחודיים מהערבה ועד הגליל: מסלול של מפלים ומים בגליל- מפל עיון, מפל האשד, הטחנה והתנור הידוע, שייט בקייקים בחצבני וקמפינג על שפת הנחל, בילוי על החוף וקמפינג בחוף מפרץ אמנון של איגוד ערים כינרת, קמפינג בנווה מדבר בלב הערבה התיכונה וטיול בשביל סובב כינרת- אחד מהפרויקטים החשובים והמרכזיים של איגוד ערים כינרת ורשות הכינרת.

טיולי מים מהערבה עד הגליל…

כנרת kineret

 

חוגגים את שבועות במכוורות הדבש

ארץ זבת חלב ודבש: מועצת הדבש מזמינה את הקהל הרחב בחג השבועות לחגוג עם המכוורות ברחבי הארץ את יום הדבורה הבינלאומי שיצוין השנה לראשונה ב- 20 במאי. לכבוד חג הביכורים ויום הדבורה הבינלאומי, ילבשו המכוורות חג ויקיימו פעילויות מרתקות להכרת ענף הדבש והדבורה. המבקרים ייהנו ממפגש עם דבוראים, צפייה בדבורים העמלות ובמלכת הדבורים בכוורת זכוכית, ביקור במכון רדיית דבש, סרטון על חיי הדבורים, סדנאות יצירה לילדים בנושא דבורים עם מוצרי המכוורות, טעימות ממגוון סוגי דבש ועוד.

פעילויות לכל המשפחה במכוורות הדבש…

צילום: כוורת יערת הדבש
צילום: מכוורת יערת הדבש

 

טיולי שבועות עם החברה להגנת הטבע

החברה להגנת הטבע מזמינה את הקהל הרחב לצאת ולטייל בעונה הכי יפה של השנה ולהנות ממגוון טיולים בהם תכירו את בעלי החיים, את הציפורים ואת הצומח והפורח הארץ ישראלי. כל הטיולים מועברים על ידי מדריכים ומלווים בהסברים ובסיפורים מרתקים. בין הטיולי- סיור ברמת הנדיב, טיו בנחל אלון, טיול קליל בכנרת, מסלול אתגרי בנחל תמר, ובילוי ברצועת החוף הקסומה של נחשולים.

טיולי שבועות של החברה להגנת הטבע…

חוף נחשולים
חוף נחשולים


חג המים על המים בכנרת

חג המים לכל המשפחה בכינרת – הפלגה חינוכית חווייתית במעבדה השטה – רגע לפני חג המים, שבועות, ברשות הכינרת מזמינים את הציבור להפלגה חוויתית חינוכית, לכל המשפחה במעבדה השטה של רשות הכינרת. במהלך ההפלגה הופכים המשתתפים לחוקרי אגמים ליום אחד, מדריכי רשות הכינרת יסבירו על בתי הגידול באגם, השפעת מעורבות האדם בטבע, אקולוגיה, סביבה, מים כסביבת חיים, הכנרת במשק המים ותכנים רבים נוספים והכל תוך כדי הפלגה ‘במעבדה השטה’.  בנוסף, מלבד הפעילות העיונית, במהלך ההפלגה ידגמו המשתתפים דגימות מקרקעית הכנרת, ילמדו על סוגי הדגים בהם יצפו באמצעות מיקרוסקופים ישמעו  על בעלי החיים השונים החיים סביב הכינרת, הצמחייה הסמוכה לאגם ויתנסו בעבודתם של חוקרי אגמים.
ההפלגה תצא מנמל עין גב ביום שישי, 18.5.18 בשעה 12:30 ותתקיים בעלות מסובסדת, 35 ₪ למבוגר, 25 ₪ לילד
גילאים 6-12.  לפרטים והרשמה 55477* באתר www.kineret.org.il

 

פעילות לילדים בכנרת, אטרקציות לילדים בצפון, המעבדה השטה
חג המים בכנרת: הדרכה במעבדה השטה עם גדי סחייק מהוגי הרעיון. צילום: רשות הכנרת

 

שבועות בכנרת: חופים שקטים ובטוחים בתיעוד מצלמות 24/7, הסעות חינם וצוותי הסברה מתוגברים

רגע לפני חג המים- שבועות, ברשות הכינרת משלימים את ההערכות לסוף שבוע ארוך, במהלכו עשרות אלפי נופשים צפויים לפקוד את 15 חופי איגוד ערים כינרת  ושביל סובב כינרת- סביב האגם הלאומי.

על פי הערכות ברשות הכינרת, החל מיום שישי ועד ליום ראשון, ירשמו תפוסות גבוהות של נופשים בחופים כאשר הצפי הוא למשפחות רבות שיגיעו לחופים ליהנות ממהפכת החופים השקטים של איגוד ערים כינרת, במסגרתה, בכל החופים המוכרזים של האיגוד נאסרת השמעת מוסיקה רועשת.

במטרה לאפשר נגישות קלה ובחינם לקהל הרחב וכן לצמצם את מספר כלי הרכב על הכבישים ובחניונים, יופעל בחג השבועות –חג המים- שאטל ההסעות ‘קו סובב כינרת’ המנייד נופשים מתחנת גליל סנטר בטבריה לחופים ובחזרה בחינם מיום שבת (19.5) ועד ליום שני (21.5) . השאטל החינמי יפעל בין השעות 10:00 ועד 20:00, ויצא בכל שעתיים מתחנת גליל סנטר בטבריה, יקיף את כל חופי הכינרת וישוב בחזרה לתחנת גליל סנטר.

ברשות הכינרת החלו בשבוע האחרון להשתמש במערכת המצלמות המתקדמת שהותקנה ברצועת חלוקים-כורסי- לבנון במימון המשרד לביטחון פנים ופרויקט עיר ללא אלימות. בחג השבועות ייעשה שימוש משמעותי ראשון במערכת שכן צפויות תפוסות גבוהות בחופים והטכנולוגיה תאפשר הגברת תחושת הביטחון של הנופשים ואכיפת הסדר. כמו כן ברשות הכינרת מציינים כי חל שינוי משמעותי בהתנהלות הנופשים בחופים והניקיון בחופי האיגוד נשמר בצורה יוצאת דופן, זאת בזכות שיתוף הפעולה הפורה של הנופשים עם צוותי ההסברה, והצלחה בפרויקט להגברת המודעות לשמירה על ניקיון חופי הכינרת. צוותי ההסברה יפעלו בחופים בצוותים מתוגברים במהלך ימי החג כשהם יחלקו שקיות לאיסוף אשפה וצ’ופרים למשתפי הפעולה.

ברשות הכינרת מציינים כי סביב האגם הלאומי קיימים מגוון חופים המותאמים לצרכים השונים והמשתנים של הנופשים ומזמינים את הציבור להגיע לחופים המתאימים לצרכיהם כאשר כל החופים פועלים כחופים שקטים בהם נאסרת השמעת מוסיקה רועשת. בין מגוון החופים: חופים נגישים במלואם לנכים (שקמים וחוקוק צפון) חופי קמפינג, חוף עם נגישות לכלי שייט (גופרה) חוף דגל כחול (מפרץ אמנון) וחוף לצמחונים בו נאסרת הדלקת מנגלים (חוקוק צפון). בנוסף ברשות מזמינים את הציבור לטייל בשביל סובב כינרת וליהנות מנופים מרהיבים לצד האגם הלאומי.

לפרטים נוספים – כוכבית כינרת 55477* ובאתר www.kineret.org.il

חוגגים את חג המים בכנרת
חוגגים את חג המים בכנרת

 

אטרקציות לכל המשפחה בקייקי הגושרים

חוגגים את חג המים בקייקי הגושרים עם שייט חוויתי לכל המשפחה במסלול משפחתי או אתגרי, משחק פיינטבול- קרבות צבע, עם ציוד המשלב מחסות מלאכותיים ומחסות טבעיים בפרדס וחורש אקליפטוס, ומסיימים בקמפינג משפחתי בחניון מעין ברוך המטופח והמאורגן, שבו מתחמי פיקניק רבים, פינות צל ופלגי מים צוננים.

שבועות בקייקי הגושרים…

צילום: קייקי מעיין הגושרים
צילום: קייקי מעיין הגושרים

 

פריחות וסיורים בחג הביכורים בחרמון

אתר החרמון הוא ללא ספק המקום הכי קריר בארץ. האתר מציע בחג השבועות סיורים מודרכים (ללא תשלום) לצד פעילות מהנה לכל המשפחה בימי החג.

ביקור  בחרמון בשבועות יתרכז בסיורי מורשת, טבע ופריחות. אתר החרמון מציע סיורי קיץ לאוהבי טבע וטיולים, בדגש על פריחת הקיץ בחרמון, פריחה ייחודית לאזור: הדובדבן השרוע, עד עד הלבנון, הכר הקוצי, וצבעוני החרמון הנדיר הפורח בכתום. עם קצת מזל, נפגוש חיות בר החיות בגובה זה של החרמון כמו חזירי הבר והנברנים, ולקראת הקיץ ניתן לראות באזור פרפרים מלבנון, ובעלי כנף: בזבוזי לבנון, חצוצרני חרמון וסיטת צוקים שניתן לראות רק במרומי ההר ולא בשום מקום אחר בארץ.
הסיור משלב תצפיות לסוריה, שרשרת התילים הגעשיים של רמת הגולן, עמק החולה והגליל המזרחי וכולל הליכה לגבעות הקרב על החרמון. במקביל לסיורים יפעלו אטרקציות הקיץ, רכבל המבקרים, מגלשות האקסטרים, נהיגה עצמית בקרטינג במסלולי הגלישה (מגיל 15) וגלישה באבובי קיץ (מגיל 5).

הסיורים יתקיימו בתאריכים 18-20.5 יום שישי עד ראשון. בשעות  11:00/13:00.

אתר החרמון פתוח לציבור הרחב כל יום בין השעות : 8:00-16:00, כניסת רכבים עד השעה 15:00.

סיורים מודרכים: משך הסיור כשעה וחצי, (משך ושעות הסיורים ניתנים לשינוי). יש להגיע לאתר כחצי שעה לפני תחילת הסיור,  זמן עלייה ברכבל כ-15 דקות. היציאה לסיור מהקפיטריה בתחנה העליונה. יש להצטייד בנעלי הליכה נוחות ולבוש חם.

לפרטים: 1599-550-560, www.skihermon.co.il

 

טיולי שבועות למשפחות עם קק”ל

מהיער למחלבה: טיול בעקבות הצאן

21.5.18, יום ב’, ז’ בסיון, יער להב

10:00-13:00

קרן קימת לישראל  מזמינה את הקהל הרחב לסיור ביער להב ולמפגש ייחודי עם רועה הצאן ביער.  הסיור יתחיל באתרים מיוחדים ביער להב כמו חניון האורנים,  בית הכנסת העתיק בחורבת רימון ויכלול גם טיול “בשביל הזהב”- שביל הליכה מעגלי,  בחורבת אבו חוף. לאחר מכן יבקרו האורחים את רועה הצאן ביער להב ויכירו את אורח חיי הרועה, מטרות הרעיה ביער וכיצד מטפלים בעדר. בסיום הביקור ייהנו המבקרים מחליבת צאן וילמדו על תהליך גיבון הגבינות.

משך הסיור כשלוש וחצי שעות. הסיור ברכבים פרטיים.

מחיר למשתתף: 20 ₪ (מגיל 5) .

 

 

שישי שבועי: סיור ביער יתיר

25.5.18, יום ו’, י”א בסיון, יער יתיר

10:00-12:30

קרן קימת לישראל מזמינה אתכם להיכנס למעבה היער הנטוע הגדול ביותר בישראל, אותו החלה לטעת קק”ל בשנת 1964 וכיום משתרע על יותר מ30 אלף דונם. המבקרים יהנו בביקור בחורבת ענים שם ילמדו על בית הכנסת העתיק מתקופת המשנה והתלמוד, ילכו בשביל המתקנים החקלאים וילמדו על תעשיות מפותחות של ייצור יין, שמן זית,  ודגן. הסיור כולל תצפית על מאגר יתיר הנמצא בלב יער יתיר. לסיום יעלו המשתתפים למרפסת בית היערן במרכז שדה חינוכי יתיר ויהנו מנוף הנגב, ואף תצפית על חוף אשקלון לכיוון מערב.

הסיור ברכבים פרטיים. הסיור ללא תשלום.

פרטים והרשמה במוקד קו ליער: 1-800-350-550

אין תגובות

השאר תגובה