טיול לשבת אל פריחת החלמוניות במירון

פריחת החלמוניות

מחפשים מה לעשות עם הילדים בשבת הקרובה? צאו לטיול קצר ויפה אל מוקדי הפריחה של החלמוניות, פרח סתיווי שפורח בתחילת נובמבר למספר שבועות ספורים.

מאת: כרמל קמין, בעלת הבלוג מסוף כרמלית

איזה כיף, החלמוניות התחילו לפרוח וזה זמן מעולה לצאת לטיול בשבת עם הילדים כדי לראות את הפרח המקסים הזה. אחד המסלולים הקלים והיפים שיש בצפון זה שביל הפסגה של הר המירון. זה שביל קצר יחסית שייקח לכם בהליכה נמרצת פחות משעה, אבל בגלל התצפיות המרהיבות שלו ונקודת הפרחים אפשר בכיף להעביר שם חצי יום ויותר.

 

איך מגיעים?

שמים בוויז את חניון שביל הפסגה של הר מירון. יש שם חניון גדול מאוד עם שולחנות פיקניק ושירותים, העומס עולה ככל שמתקדם היום. המסלול עצמו הוא מעגלי ומסומן באדום עם שלט. שימו לב שהוא לא מתאים לעגלות בכלל, אבל קל להליכה בשביל הקטנטנים.

 

החלמוניות

את החלמוניות תראו מייד אחרי נקודת התצפית הראשונה, מקום נהדר להפסקת צילומים וקפה. לא תוכלו לפספס את המקבץ הצהוב של הפריחה – רק זכרו שהחלמוניות הן פרח מוגן ואסור לקטוף. זה הזמן ללמד את הילדים על פרחי הסתיו: המבשרים שלו אמנם הן החצב והחבצלת, אבל אחריהם מגיעים הסתיוונית, הכרכום והחלמונית: פרח צהוב ומרשים שמבצבץ לו באדמה היבשה בין הקוצים.

 

טיול ארוך יותר במירון

הר המירון מכיל כמה מסלולים ואפשרויות טיול יותר ארוכות מאשר שביל הפסגה היפה. אפשר להגיע בשני רכבים ולרדת את המירון מהחניון, ירידה נעימה במסלול המסומן בשחור שאפשרית עם ילדים שהולכים טוב. בשבתות לא ניתן להביא את הרכבים אל סיום המסלול ונדרשת הליכה בתוך הישוב מירון וליד קבר הרשב”י. למי שהילדים ממש בכושר טוב יכול לעשות את כל המסלול בבת אחת (עשרה קילומטרים), הטיול נפתח בעלייה אל נוף מרהיב, מגיע לשביל הפסגה ויורד בחזרה אל החניון דרך קבר הרשבי.

 

איפה עוד יש חלמוניות?

בצפון תוכלו לראות חלמוניות גם באזור יער ביריה, הר חוזק ברמת הגולן, ראש פינה, בגלבוע (חרבת נר) והר תבור. יש גם אזורי פריחה בדרום הארץ – ליד להבים וירוחם וברכס בוקר. הירושלמים יכולים למצוא אותן לפעמים בנחל קטלב ובקצה הצפוני של בית צפאפה.

 

אין תגובות

השאר תגובה