טיול פריחה עם הילדים אל מרבדי הכלניות הצבעוניות בצפון

    טיול פריחה עם הילדים
    טיול פריחה עם הילדים

    לקראת שבוע המשפחה, אנחנו לוקחים אתכם לטיול מיוחד, טיול פריחה עם הילדים אל מרבדי הכלניות הצבעוניות, שלושה מסלולי טיול קלילים לכל המשפחה, מקומות מושלמים לפיקניק ולהצטלם לקראת יום המשפחה הקרוב.

    טיול פריחה עם הילדים

    הכנו לכם מדריך עם כל המקומות שבהם אפשר לעשות פיקניק משפחתי בתוך ציור ולהצטלם עם הילדים בשדה של כלניות בכל צבעי הקשת לקראת יום המשפחה המתקרב. ליד כל שדה הוספנו גם כמה אטרקציות לילדים שתוכלו לבקר בהם לפני או אחרי הטיול וגם כמה עגלות קפה מומלצות ומקומות להצטייד בקפה או מאפה לפיקניק עם הילדים.

    המקומות שמוזכרים במדריך – מנחת המטוסים ליד מגידו, חורשת טל בעמק החולה וגבעת הכלניות ביוקנעם. שלושה מקומות שמתכסים בכל חורף במרבדים צבעוניים של כלניות שאתם חייבים להכיר.  שכחנו איזה מיקום? תכתבו לנו כאן בתגובות ונשמח להוסיף… טיילתם באחד מהמקומות ותרצו לשתף את החוויה והתמונות שלכם? תייגו אותנו ברשתות החברתיות ונשמח לשתף במדיות שלנו.

     

    כלניות מנחת מגידו
    כמו לטייל בתוך ציור: הכלניות במנחת מגידו

    טיול פריחה אל סוף העולם שמאלה

    מנחת מטוסים קטן שהילדים יתלהבו ממנו ליד חורשת אקליפטוס תמימה שהופכת כל חורף לציור צבעוני

    מתי בפעם האחרונה טיילתם בתוך ציור? תשמרו ותעשו העתק הדבק ליום מושלם בצפון הקרוב: פריחת הכלניות הצבעונית במנחת מגידו חורשת אקליפטוס תמימה ליד שדה תעופה שהופכת כל פברואר ליער מהאגדות … לוקיישן מושלם להצטלם לקראת יום המשפחה.

    אחד משלושת המקומות שיש בארץ עם פריחת כלניות צבעוניות (זה משהו בגלל הרכב הקרקע אם תהיתם) תוכלו לראות הסבר על עוד מקום קרוב עם פריחה צבעונית בגבעה של יקנעם פה בהמשך.

    וטיפ קטן עם רעיון מנצח: תביאו מסגרת של תמונה ותצטלמו דרכה… רק אל תשכחו לתייג אותנו 🙂

    כמה? כניסה חינם פתוח 24/7 מומלץ להגיע ביום שימשי ופחות מעונן אז הכלניות בשיאם.
    ווייז: מנחת מגידו

    הקרקס החקלאי 2023
    הקרקס החקלאי ליד מגידו. צילום: אור שקד

    שבת בקרקס

    מתחם ענק ומקסים עם מלא פעילויות כיפיות לילדים במשק של נטלי והלל המוכשרים שחזרו אחרי שנים של נדודים בין הקרקסים באירופה והתמקמו בשדות עמק יזרעאל במושב היוגב.. במקום יש כל שבת מופע קרקס בצהריים, קטיף וכתב חידה בין הערוגות, סדנאות גאגלינג ורכיבה על חד אופן! כן… אל תפספסו את זה :)…

    פתוח כל יום לקבוצות בתיאום מראש
    בשבתות יפות בין 10:30 ל-15:00 (המופע בשעה 12:30)
    בהרשמה מראש

    כמה? כניסה בתשלום (יש מבצע מיוחד ליום המשפחה)
    איפה? מושב היוגב | ווייז: הקרקס החקלאי
    מתי? בחופשות, שבתות וחגים
    טלפון: 053-9347187

    עגלת קפה על הדרך

    ואיך אפשר בלי קפה ומאפה טוב לדרך… רגע לפני שאתם מגיעים לקרקס תעשו לעצמכם טובה ותעצרו בעגלת הקפה שנקראת הצריף בית של קפה שעל הדרך לקחת קפה ומשהו טעים לדרך…
    פתוח בשישי שבת בין 9:00 ל-16:00/17:00

    ווייז: הצריף בית של קפה
    נייד: 050-9892241

    לטייל עם התנ"ך, טיולים בעקבות התנ"ך
    לטייל עם התנ”ך בתל מגידו. צילום: שרון גולדזון

    עד סוף העולם

    טיול למעמקי תל מגידו המסתורי שיש שמאמינים שכאן יתחיל הארמגדון הקרב האחרון בין הטוב והרע שיביא את סוף העולם (זוכרים את הסרט?). אבל אם נהיה יותר אופטימיים… בגן הלאומי הפחות מוכר של תל מגידו מחכה לילדים חוויה של הליכה במנהרות ענקיות ומוארות, מרכז מבקרים חדש ומרתק שמסביר למה המקום הזה הפך לסמל עולמי לסוף העולם…

    לפעמים יש בתל מגידו גם סיורים מודרכים או פעילויות לילדים (בעיקר בחופשות ובחגים). אל תשכחו לברר בכניסה על כתב החידה עם המשימות לילדים שאפשר לרכוש במקום במחיר סימלי.  מומלץ להזמין מקומות מראש דרך אתר רשות הטבע והגנים.

    וויז: גן לאומי תל מגידו
    כמה? 28 ש”ח למבוגר 14 ש”ח לילד (חינם למנויי מטמון)
    מתי? ראשון עד חמישי ושבת: 16:00 – 08:00 שישי וערבי חג: 15:00 – 08:00 (כניסה עד שעה לפני שעת הסגירה)

    פרטים במוקד *3639

    טיפ לדרך: אם אתם כבר שם עם הקטנטנים: אל תשכחו להביא את הספר ולהקריא את המשפט: פלוטו כלבלב מקיבוץ מגידו…

     

    גבעת הכלניות יקנעם
    גבעת הכלניות יקנעם

    גבעת הכלניות הסודית

    מקום חובה ורק דקה מהכביש – זה קורה כל שנה בתחילת החורף, עמק ירוק בין גבעות והרים מתכסה במרבדים של פרחים בכל הצבעים כמו בסרט של דיסני. כשראיתי את המקום הזה בפעם הראשונה, לא האמנתי שהוא קיים…. ומה שהכי מביך? שגדלתי במרחק של רבע שעה נסיעה משם ורק בשנה שעברה גיליתי את המקום הזה…תכירו את גבעת הכלניות של יקנעם ליד עמק השלום, מסלול טיול קליל ומשולם לפיקניק ביום יפה של חורף, חינם ובמרחק דקה מהחניה.

    נקודת עצירה מושלמת לפיקניק בדרך לצפון או נקודת התחלה למסלול עמק השלום עד נחל השופט. בחזרה מהנחל אפשר לחזור דרך היער ולהנות גם מפריחה של רקפות ושקדיות.

    תשמרו את הפוסט הזה ותתייגו את מי שיבוא איתכם לטייל בין הפרחים, אחלה לוקיישן לפיקניק או טיול משפחתי קליל שתצאו ממנו עם המון תמונות ליום המשפחה או לפורים.

    אם תגיעו בשבוע הקרוב בדיוק חוגגים באזור את פסטיבל טעמים בעמקים עם ארוחות מיוחדות במסעדות העמק, עגלות קפה ופודטראקס שווים, פעילויות לילדים, סדנאות, סיורים בחינם ועוד. הפסטיבל מתקיים עד ה-18 בפברואר.

    אטרקציות לילדים באזור גבעת הכלניות:

    מוזיאון המיניאטורות ביקנעם

    הקרקס החקלאי במושב היוגב

    מבוך בעמק בשדה יעקב

    קטופותי בבית לחם הגלילית

    כפר הארנבונים בבית לחם הגלילית

    חוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית

    איך מגיעים?

    וויז: חורבת קירה.

    חונים ליד הכיכר ומיד בתחילת המסלול תראו משמאל מבנה עתיק שסביבו ובהמשך מורד השביל משני הצדדים יש שדות צבעוניים ואינסופיים של כלניות ועוד פרחים בשלל צבעים.

     

    כלניות חורשת טל
    כלניות חורשת טל

     

    שדה הכלניות בדרך לחרמון

    חורשת טל הגן הלאומי שהרבה אנשים מכירים אותו מהקיץ בזכות מתחם הקמפינג הענק והנחלים הקטנים אבל מה שלא כולם יודעים זה ששווה לעצור פה לטיול במיוחד עכשיו בפברואר.. המדשאות מתכסות במרבד צבעוני של כלניות בכל צבעי הקשת…. טוב הגזמנו רק בסגול, לבן ואדום אבל גם זה מספיק לא?…

     

     

    כלניות חורשת טל

    וייז: חורשת טל
    כניסה בתשלום במקום או באתר רשות הטבע והגנים לפרטים*3639

    מתי? שיא הפריחה בדרך כלל בתחילת פברואר (זה עונתי אז שווה לברר ישירות מול השמורה) ומדי פעם יש במקום גם פעילויות לילדים כמו הסדנאות ציור האלה שצולמו כאן שנה שעברה.

     

    טיפים לדרך:

    תגיעו ביום שימשי אז הכלניות בשיא

    מול הכניסה מעבר לגדר של החניון יש סיכוי טוב לראות יחמורים יפייפיים (השם יחמור לא בדיוק מחמיא לחיה הזאת שנראית יותר כמו אייל או במיוחד…) אם לא ראיתם תשאלו בקופה איפה הם מסתובבים

    אל תשכחו להביא סל פיקניק, מחצלת ודפי ציור וצבעים לילדים

    הלינה בחניון הלילה של חורשת טל נפתחת רק באפריל אז לישון אפשרי בצימרים באזור, במלון מטיילים דפנה הסמוך בכפר בלום, הגושרים או ברמת הגולן.

     

    כלניות-בחורשת-טל
    כלניות בחורשת טל. צילום: טל לביא, רשות הטבע והגנים

     

    קחו בחשבון שפריחה היא משהו עונתי שתלוי במזג האוויר, בעצמת השמש ביום שבו אתם מטיילים, בכמות הגשמים ובגורמים נוספים. ייתכן שהפריחה נודדת למקומות אחרים, יש שנים ברוכות בגשם אז הפריחה בשיאה ושנים של פריחה חלשה יותר. הגעתם לשטח? נשמח לתגובו ועדכונים כאן או בפייסבוק.

    תשתפו למי שחייב לבוא להצטלם או לצלם אותכם שם ותשמרו את המדריך הזה לטיול הבא שלכם בצפון הקרוב. פספסתם את הפריחה השנה? לא נורא תרשמו בחינם לאתר ונשמח לשלוח לכם תזכורת לקראת החורף הבא.

     

    תהנו ואנחנו בטוחים שתשמרו על הכלניות שיישארו לכולם, תשאירו נקי יותר ממה שמצאתם ונתראה בטיול הבא:)

    אין תגובות

    השאר תגובה