יום העצמאות במוזיאונים הפתוחים בתל-חי,תפן ועומר

ביום העצמאות2013, 16 באפריל, מזמינים המוזיאונים הפתוחים בתל חי, תפן ועומר את הקהל הרחב לביקור ללא תשלום!

זוהי מסורת רבת שנים שמנהיג יוזם גני התעשייה והמוזיאונים, התעשיין סטף ורטהימר מלוחמי הפלמ"ח, שגם הקים את גני התעשייה בפריפריה, כתפישה ציונית לחיזוק הנגב והגליל. את גני התעשייה פותח ורטהימר בחינם, למען הקהילה וקירוב הקהל לתעשייה ואמנות.
בכל ימות השנה פתוחים המוזיאונים ללא תשלום לחיילי צה"ל.

המבקרים בגני התעשייה ביום העצמאות יחשפו לתערוכות המוצגות במוזיאונים:

 

במוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי

תערוכת הצילומים כך היינו לציון65 שנה למדינת ישראל
בתערוכה תצלומים שנבחרו מתוך אוצר התמונות הלאומי של תחילת המדינה, אירועים מרכזיים, דמויות, מנהיגים, מעמד הכרזת המדינה, עלייה וקליטה, המעברות, תרבות, חיי יום-יום, רחוב, עבודה ואמנות. התצלומים מהווים ביטוי ויזואלי לקשיים ולהישגים של השנים הראשונות בארץ ישראל – שנים של מאבק לצד שמחת העצמאות, ימים של קרבות לצד עלייה, חבלי קליטה ועבודה קשה בבניין הארץ לצד יצירה וחיי תרבות.

תערוכת צילום של ינאי טויסטר: Blueprint
אמן פוסט-קונצפטואלי העוסק בטיבו ובמשמעותו של מדיום הצילום. הפניית מבטו לארכיטקטורה מודרנית של הסגנון הבינלאומי, או למודלים של צבע, חוברת לדיונו בצילום כמדיום השייך לתולדות האמנות על חשבון תפקודיו החברתיים.  

עוד במוזאון- צילומדע
אגף אינטראקטיבי חדש ומרתק לכל המשפחה – בעזרת מתקני הפעלה ומשחקים טכנולוגיים, טאבלטים ותצוגות מרהיבות, לומדים וחווים את עולם הצילום על מכלול היבטיו, סדנת פוטוגרמות (רישום באור) עם סמלי המדינה- בעלות של10 ₪ למשתתף ועוד. 

במוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן

תערוכתה של האמנית סאשה סטויאנוב ציור בשתי וערב
שטיחי הקיר האמנותיים, מוצגים בחלל המוזיאון הפתוח בתפן וחושפים לראשונה את גוף יצירתה הגדולה של האמנית סאשה סטויאנוב. תערוכה חריגה בנוף האמנות העכשווית, המעצימה מחדש ומעניקה משמעות לעבודה, לדיוק, לאיכות וליכולת הווירטואוזית במעשה האריגה, ההופכת את שטיח הקיר ליצירת אמנות גדולה ומרשימה. סטויאנוב משתמשת בטכניקה הטוויה עתיקת היומין ליצירת עבודות אמנות עכשוויות, המבטאות דילמות אנושיות וחברתיות של העולם המודרני, שהיא חיה ויוצרת בתוכו. אחת מהעבודות נרכשה על ידי מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק.

עוד במוזיאון- אוסף מכוניות קלאסיותשכולן נסעו על כבישי הארץ. תערוכת הגלגל-תערוכה אינטראקטיבית, ושלל מכשירים העשויים מגלגלים להפעלה, מוזיאון אמנות התעשייה, מוזיאון ליהדות דוברת גרמנית מורשת הייקים. גן פסלים רחב ידיים, חנות מוזיאון וחנויות מפעל וקפטריה עם ארוחות ילדים.

עצמאות2013, המוזיאון הפתוח בעומר, פעילויות לילדים, פעילות לכל המשפחה

במוזיאון הפתוח בגן התעשייה עומר
תערוכת הצילומים של שמואל יוסף שוויג70 גווני אפור
צילום כחומר מתמקדת בצילום האמנותי של שמואל יוסף שוויג (1984-1902) ומורכבת מהדפסות כסף שחור-לבן מקוריות של שוויג, מאוסף המשפחה, המנוהל על-ידי ילדיו, חנוך, עידו וגדולה עוגן. שוויג נחשב לאמן ההדפס וגאוותו הייתה על 70 גוני האפור אותם השיג בהדפסותיו על אף איכות האור המקומית. 

בנוסף, פעילות עצמאית למשפחות: סדנת יצירה -מעצבים מכונית ישראלית, בהשראת מכונית הסוסיתא הישראלית, אשר באוסף המכוניות העתיקות במוזיאון, ופעילות בתערוכת הצילום- חידות ומשחקים בתערוכה נופי ישראל היום לעומת נופי ישראל בתקופת המנדט.

עוד במוזיאון- חדר אמנות מדע בין מציאות לדמיון-אמצעי המחשה מעוררי סקרנות ומחשבה ועוד.

       

עצמאות בחינם במוזיאונים הפתוחים
16באפריל, יום ג’
בין השעות -10:00-16:00

 

 

 

צילום ראשי: אריה שגיא (סצ’י)
צילום פנימי: באדיבות המוזיאון הפתוח בעומר
 

אין תגובות

השאר תגובה