יומנו של חנון-הקש האחרון

4.12.09מערכת קינדרלנד

טלפון בהול מההנהלה בישר לי בצהריים שצריך לעבור לפני הקפוארה ולקנות את יומנו של חנוןהחדש ("ותראה שזה הירוק, שלא ימכרו לך את האדום שאנחנו תקועים עם5 פתקי החלפה שלו עוד מהיומולדת בשנה שעברה…")

העמסתי את הקורא המתמיד לאוטו ונסענו לחנות הספרים הקרובה. שיטוט ראשוני אך ממוקד לא הראה סימנים מעודדים – חוץ מכמה שלטים של4 במאה או השני בחצי מחיר לא נראה שום יומנו ושום חנון ירוק באופק וכבר דמיינתי את המשך המרדף בין עשרות חנויות ספרים במרחב שבין גדרה לחדרה.

אבל מסתבר שחוש הראיה והצייד של הקטנים לא רעים בכלל- זינוק קצר לכיוון הקופה בישר שהמטרה נמצאת ממש קרוב על המדף הגבוה שמאחורי המוכר הרגוע, מונח כמו בקבוק ויסקי יקר ושמור בפיצוציה זולה.

עוד כמה דקות של מתח כשאמא אחת (מלווה בחנון אבל לא ירוק דווקא) נדחפה לפנינו וביקשה מהמוכר את יומנו של חנון החדש שלוש. לרגע חשבתי שזהו, הלך עלינו וזה היה העותק האחרון ותיכף נשמע את המשפט"תרצו להזמין- בטח יגיעו עוד ביום ראשון?"אבל כמו שאמר מישהו – לפעמים מספיק סנטימטר של מזל – ומאחוריו במרחק של סנטימטר, חיכה רק לנו העותק הירוק האחרון.

שילמנו וסוף סוף הבנתי למה הקימו בית קפה צמוד לחנות הספרים – בקושי התיישבנו על הבר, אני עם הפוך וחינמון מאתמול, הוא עם יומנו של חנון ושוקו מתקרר ומיד השתררה במקום דממה, שלא נשמעה מאז יומנו של חנון2, רק אחרי שני צלצולים מההנהלה המודאגת הצלחנו להזכר שצריך גם לחזור הביתה כי מחר יש בית ספר.
 

יומנו של חנון3 – הקש האחרון
מאת ג’ף קיני
לגילאי7-8 ומעלה
הוצאת כנרת
74ש"ח

 

אין תגובות

השאר תגובה