כחו”ל לבן: טיולי בת ובר מצווה בארץ

לטיול מצוות מושקע הנעשה דווקא בארץ ולא בחו”ל, יש משמעות סמלית רבה עבור ילדינו ואולי כדאי לקחת אפשרות זו בחשבון לפני שאורזים מזוודה ושמים פעמינו לנתב”ג, על אוטומט

יובל בנר 24.11.2019

אין זה חדש לאף הורה בארץ שההמולה סביב בר או בת המצווה יכולים להוציא משלוותם גם את ההורה הרגוע ביותר. המרדף אחרי גחמות ילדים והורים אחרים עלולים להוציא את המשמעות מתוך העניין ובקלות להשכיח את את המטרה העיקרית של הדבר: תהליך מסורתי של התבגרות והפיכה מילדים לבוגרים.

בגלל סיבות כאלו ואחרות, ניתן לראות בשנים האחרונות מגמה של הורים המעדיפים לזנוח את אופנת טיול שנת המצווה בחו”ל ולפנות מקום לחוויה משמעותית, מלמדת ומפנקת דווקא כאן, בישראל.

יחד עם זאת, תיווכחו לגלות כי דווקא רעיונות כאלה, הקרובים לבית, לא בהכרח מגיעים עם תג מחיר נמוך יותר וזה במיוחד אם בוחרים להשקיע בפרטים קטנים ומפנקים.

מצד שני, תהיו רגועים: הוצאה חד פעמית שכזאת יכולה להיות מכוסה על ידי הלוואה לכל מטרה* שעשויה להוריד ממשק הבית את הלחץ הכלכלי לתקופה זו ועודפיה יוכלו לפנות להתחלה של קרן חיסכון, למשל.

מסלולים יש בשפע בישראל, ועל כל אחד לבחור את האחד שמתאים לו בדיוק מבחינת איזור, מאפיינים, דרגת קושי ואפילו הערכים או הסיפור שמאחוריו. אך בנוסף על כך, דווקא בניית הטיול מהצד הלוגיסטי היא שיכולה להפוך את הטיול לבלתי נשכח. שנתחיל?

איך מתכננים טיול בר/בת מצווה בארץ?

בבסיס אירגון הטיול או הפעילות חייבת לעמוד ההבנה כי מדובר, למרות גודל המאורע, בילדים. ככאלה רצוי לזכור מספר דברים: הם עלולים להיות רעבים ואז תוך רגע רעבים מאד וזה לא משנה שרק לפני שעה אכלתם צהריים. בנוסף, רובם פחות אוהבים לקום בבוקר (יותר לקראת הצהריים) כך שאם תכננת מסלול המחייב השכמה עם שחר, כדאי שהדבר ילקח בחשבון ויעשו ההכנות המתאימות. בכלל, כמה שיותר הכנה מראש היא שם המשחק כדי שהטיול יתאים את עצמו למטיילים, כמה שרק אפשר.

 

מלון דן קיסריה בריכה
הבריכה במלון דן קיסריה צילום: אורי אקרמן

לישון כמו מלכים

ואם כבר בשינה עסקנו, למה לא לעשות את זה באחד המקומות הטובים והיוקרתיים ביותר? הרעיון הוא לקחת את המשפחה והחברים הקרובים ביותר למלון או צימר אשר יספקו לכם את זמן האיכות הטוב ביותר, והרי רק לשם כך התכנסנו מלכתחילה. ניתן לשלב, כמובן, מסיבה יפה וארוחות נפלאות, אך בשורה התחתונה האווירה היוקרתית או המשפחתית והשמחה (או הכל ביחד) יצרו חוויה בלתי נשכחת.

קמפינג מהודר בחוף אכזיב

    גלמפינג לבת המצווה בקמפינג יוקרתי ומפנק | צילום: שלגית אשטמקר

גלאם וקאמפינג: טיול גלאמפינג

גלאמפינג – שילוב מושלם של סטייל וטבע. במידה ובמשפחה מיטיבת לכת עסקינן, האוהבת לעשות דברים כמו שצריך, ישנה אפשרות לתכנן את הטיול עליו חלמתם תמיד. חברות לוגיסטיקה חיצוניות ישמחו לסחוב עבורכם את הציוד, לדאוג לאספקת מים ובדרכים יצירתיות אפילו תוכלו להרים ארוחות גורמה ומסיבה מושקעת בלב המדבר. הדבר כנראה יצריך השקעה אבל בוודאות ייהיו תמונות בלתי נשכחות לאלבום המשפחתי.

 

טיול גיפים בים המלח, קאמלוט, טיול בר מצווה בארץ, טיול בת מצווה בארץ
במקום יורודיסיני: טיול ג’יפים בים המלח?

טיול ג’יפים מושקע

טיול ג’יפים ממש לא חייב להיעשות בג’יפ פתוח וקופצני. ניתן לטייל במגוון רחב של כלים, באורך ואורח טיול שונה ובמקומות שונים בארץ. טיול ג’יפים מושקע יוכל להביא את המשפחה לכל נקודה בארץ בזמן קצר יחסית, מה שיכול לאפשר לך להפתיע ולהפוך את טיול המצוות למשהו שהוא מעבר לטיול משפחתי בג’יפ.

כאמור, יש לתכנן היטב ולראות מה האפשריות המתאימות לתקציב שלך ולמספר האנשים המתוכנן, זהו לא טיול רגלי. לבני נוער עם קוצים בישבן ורעב גבוה לריגושים ואדרנלין – זה יכול להתאים כמו כפפה ליד. או קסדה לראש.

 

צילום אוכל לאינסטגרם, סיור אוכל לבר מצווה, סיור אוכל לבת מצווה
במקום עוד מסעדה… סיור קולינרי שעולה ישר לאינסטגרם

טיול אוכל: לעולם בעקבות הבטן

מעטים הדברים שמלהיבים את הנוער שלנו יותר מאוכל. בהתאם לכך, נערים ונערות בגיל ההתבגרות ידועים כרעבים מאוד – אך גם כבררנים למדי כשזה מגיע לאוכל. אחת האטרקציות בכל אירוע היא הזמנה מקייטרינג או מסעדה הנחשבת לאופנתית (כדי שיצא יפה באינסטגרם) ויוקרתית (כדי שגם יהיה טעים). כאן תלכו על חבל דק מאד ורצוי לשלב את חתן או כלת המצווה בהחלטה ולאו דווקא להפתיע, כדי לדייק את ההתאמה לטעמם.
בנוסף, טרנד קולינרי לוהט שיכול לחסוך כמה שקלים או להיות יקר מאד, בהתאמה, הוא משאיות אוכל. באופן כזה תוכלו גם לגוון את הקולינריה באירוע וגם לוודא כי הזמנת את הטובים ביותר מכל תחום מבלי להתפשר על מסעדן אחד שמומחיותו עלולה להיות בתחום מצומצם יותר, מה גם שניתן להביאם לכל מקום.

כמעט ואין אפשרות לצאת בזול משנת המצוות של ילדיך, במיוחד שלא אם בחרת ליצור חוויה בלתי נשכחת. למזלנו, בשונה מבעבר, הלוואה לכל מטרה ללקוחות כל הבנקים היא אינה דבר מסובך למצוא ואפילו ניתן לקבלה בתנאים טובים, כך שהלחץ הכלכלי עשוי לפחות ויכול לאפשר לך לתכנן את טיול חלומותיך, חלומותיו או חלומותיה, בישראל.

* בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע”מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. * הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

אין תגובות

השאר תגובה