כך תלמדו את הילדים לחסוך

דוגמא אישית היא תנאי להתנהלות כלכלית נכונה של כל בני המשפחה וגם של הילדים. אבל איך מלמדים אותם על חשיבות הכסף והחיסכון? הנה כמה טיפים פרקטיים

הורים לילדים בגילאים שונים מתלבטים בשאלה כיצד כדאי ללמד אותם לחסוך. מצד אחד, כל הורה מעוניין לפנק את הילדים שלו ולא רוצה שמשהו ייחסר להם. מצד שני, הורים חייבים ללמד את הילדים על חשיבות הכסף והחיסכון וגם להראות להם דוגמא אישית. כתוצאה מכך, נוצר פער בין האינטרס של ההורים ובין היישום בפועל של כללים לשמירה על תוכנית חיסכון עקבית.

הפתרון הוא קודם כל ללמד את הילדים על כסף משלב מוקדם. אפשר לתת לילדים לפתוח קופה שתשמש אותם לאגירת דמי כיס וחשוב ליצור קישור ברור בין המטבעות שיש בתוכה לבין מוצרים שלפתע מופיעים אצלם בבית. אם למשל הילד רוצה צעצוע מסוים, אפשר ליצור מראית עין של שימוש בכסף שהוא חסך ולהראות כיצד מספר המטבעות בקופה מצטמצם.

כמה דמי כיס נותנים לילדים?

להורים שמתנהלים בצורה נכונה עם כסף יהיה מטבע הדברים קל יותר לתת לילדים דוגמא אישית. אם ההורים יושבים כל כמה ימים ובודקים את המצב בחשבון הבנק, פותחים דוחות ועורכים חישובים, הילדים יראו את זה ויספגו אווירה של התנהלות כלכלית נבונה. מנגד, הורים שמתביישים לדבר על כסף לילד הילדים עלולים ליצור אצלם חסך ולהשיג את התוצאה ההפוכה.

שאלת מיליון הדולר מבחינת רוב ההורים היא כמה דמי כיס לתת לילדים. אין כמובן סכום אחיד שמתאים לכל המשפחות ויש גם משמעות לגיל של הילד, אך עיקרון המפתח הוא לתת דמי כיס הגיוניים. במקביל, יש לתכנן את מועד וסכום דמי הכיס כך שיימנע מצב שבו הילד חוזר להורים כל כמה ימים ומבקש עוד כמה שקלים.

אחרי פעם-פעמיים שההורים יסרבו להוצאה קפריזית של הילד, סביר להניח שיהיה לו קל יותר להבין את משמעות החיסכון. במקרים כאלה גם חשוב ללוות את ההתנהגות בהסבר, כמו למשל באמצעות הפניית תשומת הלב של הילד לכסף שכבר יש לו בחיסכון. השאיפה היא שוב פעם ליצור את החיבור בין הכסף הפנוי לבין ההוצאות וכך לגרום לילד להבין שהחיסכון עובד לטובתו.

ארגז הכלים הטכנולוגי לחיסכון

הורים בעידן המודרני יכולים לשלב ארגז כלים טכנולוגי בניסיון שלהם ללמד את הילדים על משמעות הכסף והחיסכון. זה מתחיל באפליקציות נחמדות שמראות לילדים מה אפשר לעשות עם כסף, ממשיך עם סרטונים ביו טיוב עם דוגמאות ואנימציה וכולל גם תכניות טלוויזיה שלמות.

כל עוד שיטת החינוך מתאימה לגיל של הילד ולאופי של ההורים, אחוזי ההצלחה גדלים. בשביל זה ההורים חייבים להישאר עם אצבע על הדופק ולבצע את ההתאמות הנדרשות. לבסוף, עליהם להראות דוגמא אישית שתסחף את המשפחה.

אין תגובות

השאר תגובה