לא למבוגרים בלבד: איך תשמרו על הרכב המשפחתי החדש?

אתם לא מאמינים שאפשר לנסוע לחופשה משפחתית עם הילדים וגם לשמור על המכונית החדשה? קבלו חמישה טיפים איך לעשות זאת.

מזל טוב! קיבלתם את הרכב החדש ששנים חלמתם עליו. כדי לחגוג את האירוע כמו שצריך, הזמנתם חופשה משפחתית בצפון. ארזתם, הכנתם רשימת אטרקציות ויצאתם לדרך בהתרגשות. אחרי חצי שעת נסיעה זה מתחיל: “אימא, תגידי לו! הוא מושך לי בשיער!!”, “מגיע לה, היא שמה עלי את הצעצועים שלה!”. ומשם הטונים הולכים עולים, ואתם נטרפים. איכשהו העניינים נרגעו, ואחרי עוד כמה ק”מ: “אבא, אני רעב”, “אימא, משעמם לי. מתי מגיעים?” ועוד ועוד.
עם עצבים מרוטים, אתם שולפים את נשק יום הדין – מאגר החטיפים (נכון שהחלטתם שבאוטו החדש לא אוכלים, אבל זה מקרה חירום), ומחלקים אותו במושב האחורי. הרווחתם כמה דקות של שקט, אבל אז אתם קולטים בזווית העין את כמויות הפירורים, השוקולד שנמרח על הריפוד והכתם הדביק על החלון ומתמלאים חלחלה. אתם חושבים על הניילונים שרק הורדתם מהריפוד, המעמד שבו קיבלתם את הרכב וההלוואה שלקחתם למימון הרכב החדש.

איך אפשר למנוע סיטואציות כאלה? קבלו חמישה טיפים שיעזרו לכם לשמור על המכונית יחד עם הילדים וגם ליהנות מהנסיעות המשפחתיות:
1. בדיוק כמו שבבית יש אגף לילדים ואגף להורים, כדאי להגדיר גם ברכב את המושב האחורי כממלכת הילדים, בעוד שהמושבים הקדמיים יוכרזו כממלכת ההורים. לאחר קבלת הרכב ערכו שיחה משפחתית, שבה יובהר שגם הילדים אחראים לשמירת הסדר והניקיון ברכב. הדגישו את חשיבות היחס המכבד לרכב, ודמו אותו לחבר חדש במשפחה, ממש כמו חיית מחמד, כדי שהילדים יתרגלו לשמור עליו. אפשר לשטוף את האוטו יחד עם הילדים בעזרת דלי וסמרטוט.
כדאי לתת לילדים תחושה שהם עוזרים בתחזוקת הרכב. למשל, לפני נסיעה ארוכה בדקו יחד איתם את לחץ האוויר בצמיגים, למדו אותם מה משמעותו של כל שעון בלוח השעונים, וברגעי שעמום דמיינו יחד איתם איך פועלים מנגנונים שונים ברכב.

תמונה:  shutterstock
צילום:: shutterstock

2. לאחר קבלת הרכב, כדאי ליזום פעילות מהנה עם הילדים לארגון, אבזור וקישוט המושב האחורי. ניתן לבחור ולקנות ביחד צלונים מצוירים לחלונות, מדבקות לקישוט שניתן להדביק על גב המראות הצדדיות, הפגוש, הדלתות או מכסה המנוע. לקטנים יותר אפשר לקנות מראה שמשתלבת עם המראה הקדמית ברכב, כך שתוכלו לראות את התינוק והוא יוכל לראות אתכם ולהשתעשע בקישוטים שעל המראה. אם אתם משקיענים במיוחד, תוכלו לקנות מובייל צבעוני שכבר כולל מראה, לתלייה מול הסלקל.

3. כדאי לייצר סביבה נקייה – באמצעות אביזרים ייעודיים ומעט יצירתיות, אפשר לקשט עם הילדים את פח האשפה, לעטר ולתלות ניילונים לזבל שמותקנים על גב המושבים הקדמיים. כל הורה מכיר את כתמי הבוץ על גב המושבים הקדמיים שיוצרות נעלי הילדים (אם בתמימות ואם ברגעי משבר של ילד עצבני), וכדי להמנע מכך ניתן לקנות התקן ניילון מיוחד שמגן על המושב מפני לכלוך. תוכלו גם לרכוש ארגונית שנתלית על גב המושב הקדמי, שבה מאופסן הציוד לתינוק שחייב להיות בהישג יד, כמו מוצצים, מגבונים, צעצוע אהוב, בקבוק שתייה וערכת החלפה.
בנוסף, דאגו שכל בני המשפחה יכנסו לשירותים לפני הנסיעה – זה ימנע פספוסים אצל הקטנים, ויחסוך עצירות מסוכנות והסחות דעת מיותרות בדרך. הציעו לילדים ארוחה קלה לפני נסיעה ארוכה, כדי להגיע בשלום עד לשלב שבו תכננתם עצירה לארוחה, מבלי למלא את הרכב בשאריות אוכל.

4. הילדים חייבים להיות מודעים מהרגע הראשון לכך שעל בטיחות ברכב לא מתפשרים, ושגם להם יש חלק בכך. שוחחו איתם והרגילו אותם לכך שלא יוצאים לדרך לפני שכולם חגורים (ואל תשכחו את הדוגמה האישית), גם בנסיעה קצרה. נסו תמיד לצאת חמש דקות לפני הזמן המתוכנן כדי להיחגר בנחת. תנו חיזוקים חיוביים כשהילדים יושבים במושב הבטיחות או נחגרים בעצמם, בהתאם לגילם. אפשר לבחור עם הילדים רצועות צבעוניות שמרפדות את חגורת הבטיחות או כריות תמיכה לצוואר.

5. משחקי דרך בעת נסיעה לחופשה הם הזדמנות מצוינת לגיבוש משפחתי, במקביל להעסקת הילדים ולשמירה על אווירה נעימה ובטוחה וגם על שלמות הרכב. ישנם הרבה משחקי קופסה (בהם גם מוכרים ואהובים) וערכות יצירה שמיועדים לנסיעות, באריזות קומפקטיות, שבחלקם רכיבי המשחק נצמדים לקופסה במגנט. אפשר להכין מראש דפים, מדבקות וצבעים או לוח ציור מגנטי ולצייר למשל את הנוף. את הטושים השאירו בבית, לטובת הריפוד של הרכב. ניתן לארגן עם הילדים פינת משחקים מעניינת.
מלבד זאת, ישנם אין סוף משחקים שניתן לאלתר, כיד הדמיון הטובה, במהלך נסיעה. אותם רעיונות, אגב, ישמשו אתכם גם בטיולים רגליים במהלך החופשה. אפשר לשחק ארץ עיר, שירים שמתחילים באות או במילה מסוימת, משחק האסוציאציות, משחק התנועות, כן לא שחור לבן, סיפור בהמשכים, חידוני טריויה בנושאי ידע כללי או שנוגעים לנוף, למכונית, ליישובים ולשלטים שתחלפו לידם, ואפילו ללוח הכפל ולפירושי מילים בשפות זרות. גם חרוזים, ביטויים והפכים יכולים לשמש בסיס למשחק, וכן ספירה של (או תחרות מי רואה ראשון) מכוניות בצבע או בדגם מסוים, משאיות, גשרים, תזמון רמזורים או ניחוש מה יגיד הווייז.
הילדים מצדם בוודאי ישמחו להתעסק בסלולרים ובטאבלטים, בעוד שהורים רבים מעדיפים להימנע מכך. אבל אם תתקשו לעמוד בלחץ, לפחות כדאי להגביל את זמן המסכים. ועוד המלצה: הכינו מראש פסקול שכל בני המשפחה יאהבו (כן, גם לכם מגיע), או לפחות כזה שיכלול את הפייבוריטים של כולם.

הכתבה נכתבה על ידי מאת אביטל לב ובשיתוף חברת אלבר המציעה מימון לקניית רכב חדש.

אין תגובות

השאר תגובה