לשחרר את ביישני-המלצת ספר ילדים

לשחרר את ביישני – המלצה על ספר ילדים

הספר מאת: לנה דאין. איירה: נעמי פוקס.
הוצאת סער
ממליצה: ורד שלאוזר-אידה
 
ביישנות – אותו מחסום המונע מאיתנו לעיתים להגשים את עצמנו, ליצור קשרים חברתיים ועוד… מתחיל כבר בינקות. איך עוזרים לילד שקשה לו להתחבר לילדים אחרים? מה אומרים לו כשהוא בוכה בגן חדש, או כאשר מגיעים אורחים והוא לא רוצה לדבר איתם?

נראה שיש לו קושי שכיח ביותר, שאנחנו נוטים להמעיט בערכו בעודנו שקועים במרוץ היומיום האינסופי שלנו. המחסום הזה נקרא"ביישנות",ובצורתו הקשה הוא יכול להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של הילד שלכם.
 

גם בספר, לשחרר את ביישני, דנה, ילדה בת5, רוצה מאוד להכיר חברות חדשות, אבל בכל פעם שהיא מנסה, משהו בפנים עוצר אותה. בהמשך היא פוגשת יצור פרוותי קטן שקורא לעצמו ביישני, וטוען שהוא גר בבטן שלה. "הם לא יאהבו אותנו! הם יצחקו עלינו! אל תלכי!",מתחנן ביישני בעצב בכל פעם שדנה מנסה להתקרב לילדים אחרים, והיא מבינה שהוא זה שמפריע לה.

האם דנה תצליח לעזור לו להשתנות? האם היא תוכל לשחרר אותו?
 

הסיפור שלפניכם נועד לעזור לילדים להתגבר על ביישנותם. תוך כדי קריאה אפשר למצוא בו עצות פשוטות והמלצות מועילות. הספר יכול לעזור להורים להתקרב אל הילד/ה ואל הבעיה ולנסות לעזור לו או לה למצוא פתרון באמצעות הקריאה בו.
 
הספר נכתב בעקבות הסיפור האישי של הכותבת כילדה ביישנית ותהליך ההתגברות שלה עם המחסום הזה כילדה בעצמה. לנה מעידה כי התגברה על רבים מהמחסומים עימם התמודדה בילדות. כאשר נפגשה שוב עם המחסום, הפעם כאם לדנה בת ה-8, החליטה לכתוב ספר לאחר שחקרה והעמיקה בנושא. את הספר הקדישה לבתה דנה, שעל שמה קרויה גיבורת הספר.
 
זהו הספר הראשון של לנה שמתכננת ספרים נוספים בעתיד, אשר יעסקו גם הם בקשיים איתם מתמודדים הילדים.
לשחרר את ביישני 
מאת: לנה דאין
איירה: נעמי פוקס
 

אין תגובות

השאר תגובה