מדד החופים הנקיים2011

מדד החופים הנקיים2011

12.5.2011הנקודה הירוקה

עם פתיחת עונת הרחצה הנוכחית, בוצע על ידי המשרד להגנת הסביבה, זה השנה השניה, מבצע לדרוג חופי הרחצה המוכרזים, שנקרא דגל כחול-ירוק. המדרג כלל בדיקה של איכות המים, ניקיון החוף, חניה, הנגשת נכים ומתקני החוף.

מרבית החופים שנבדקו – נמצאו נקיים באופן ראוי לציון, הסיבות העיקריות לירידת ניקוד הן בשל מחסור בתשתיות כגון: תאי שירותים, מלתחות ומקלחות, חניה ומחסור במתקנים להנגשת נכים.

על פי תוצאות המדגם -53% מהחופים עומדים בדירוג הגבוה של 3דגלים, 27%מהחופים נמצאו בדירוג2 דגלים ו-5% בדגל 1. 
 

אז מה קורה בחופים השנה?

שיקום נזקי הסופה
הרשויות המקומיות עדיין ממשיכות בתהליכי השיקום של נזקי סופת החורף שפגעה קשה בתשתיות חופי הים התיכון ועוסקות בהקמה מחודשת של סככות צל, תחנות הצלה ומבני חוף שניזוקו בסערה. מספר חופי רחצה, כדוגמת חוף הנמל בקיסריה, עדיין לא נפתחו לרחצה.

מתקני כושר וספורט ומתקנים לילדים
בחלק מהחופים, הרשויות המקומיות הבינו את חשיבות חופי הים כאטרקציה לתושבי האזור ולתיירים, השקיעו בפיתוח תשתיות ותחזוקה ובהקמת מתקני ספורט וכושר ומתקנים לילדים.

הנגשת חופים
בשנים האחרונות גוברת המודעות לחשיבות הנגשת חופי הרחצה גם לנכים ובחלק מהחופים, ניבנו מעליות המאפשרות ירידה נוחה לחופי הים השוכנים למרגלות המצוק, ומרבית הרשויות לא מסתפקות בדרישות המינימום לאפשר גישה עד לסככת הצל, אלא גם לקו המים ומעבר לכך. בנתניה לדוגמא, נמצאות בתחנות ההצלה עגלות מיוחדות, המאפשרות כניסה של אנשים עם מוגבלויות לים.

חוף דדו
חוף דדו – מוביל את הטבלה בחיפה

אז לאיזה חוף כדאי ללכת בעונת הרחצה הקרובה?

החופים המובילים במדרג הם:
חוף הצוק בתל אביב, חוף הנכים בהרצליה, חוף שבי ציון במטה אשר, חוף הרצל בנתניה וחוף דדו בחיפה.

בתחתית הדירוג נמצאים החופים:
חוף התמרים בעכו, חוף אביב בתל-אביב, חוף דור1 בחוף הכרמל וחוף הסלע בבת ים. 

אין תגובות

השאר תגובה