מוצרי בטיחות לילדים

12.2.2012סופר מאמי סופר דדי

מוצרי בטיחות יכולים למנוע הרבה מהתאונות שנגרמות בסביבה הביתית בקרב ילדים קטנים – הספרייה הנמצאת בחדר עלולה לשמש כסולם טיפוס, השקע החשמלי כמשחק השחלה מרתק, ארון כלי הניקוי או מגירת התרופות, כפתח לעולם צעצועים ססגוני ומגוון, שעלול להיות גם רעיל ומסוכן.
עם המעבר מחיי רווקות חסרי דאגות ושינוי הסטטוס למעמד המחייב של הורים, קצת מודעות והכנה מוקדמות יכולה למנוע הרבה תאונות ולשמור על בריאות וחיי הילדים.
 

ילדים קטנים הם סקרנים מטבעם, בודקים וחוקרים את העולם מבלי יכולת לזהות מצבי סיכון. לקראת ועידת ישראל לבטיחות ילדים2012 שתתקיים בשבוע הבא בבנייני האומה בירושלים, אורלי סילבינגר, מנכ"ל ארגוןבטרםהכינה רשימה של מוצרים והתקני בטיחות שמומלץ שיהיו בכל בית עם ילדים קטנים:

מגבילי פתיחת חלון או סורגים
סוגר המגביל את פתיחת החלון ל-10 ס"מ, סורגים או התקנים להגבלת פתיחת החלון ל-10 ס"מ למניעת נפילה מגובה.

מגבילי טמפרטורת מים
אביזרים להגבלת טמפרטורת המים החמים בברזי הבית ל-50 מעלות צלסיוס, המותקנים על צנרת הבית או על ברזי האמבטיה.
בעת הרחצה: חום המים צריך להיות בטמפרטורת של37 מעלות צלסיוס. מים חמים, בטמפרטורה של מעל 50 מעלות צלסיוס, היוצאים מן הברז עלולים לגרום לילדים לכוויות מכיוון שעורם דק ושטח העור שעלול להיפגע גדול ביחס לכמות המים.

מעקה למדרגות
בבתים משותפים או בתים משפחתיים עם מדרגות יש לוודא שהמדרגות עומדות בתקן הנדרש עם מעקה תקני למדרגות, בעל שלבים אנכיים (ולא אופקיים שיכולים לשמש כסולם!) במרווח של10 ס"מ, למניעת נפילות מגובה.

שער למדרגות
מתקינים שערים במעלה המדרגות ובמורדן, למניעת נפילות מגובה של ילדים מתחת לגיל3 שנים.

מקבעי שידות ורהיטים
כל שידה מאיקאה או קיקה מגיעה היום עם חלקים מוזרים שבד"כ מוצאים את דרכם לפח – אז זהו, כדאי לדעת שהחלקים האלה יכולים להתגלות כמצילי חיים. 
כמה דקות של התקנה ומקבעים את השידה או הארון לקיר באמצעות אביזרי קיבוע- רהיטים כבדים כמו ספריה, שידה או מעמד לטלוויזיה, יגנו על ילדכם מנפילתם.

מגיני שקעים
הבית מלא שקעים פתוחים בגובה הילד, מה שמסקרן את הילד ומסוכן ביותר. ניתן להגן על השקעים באמצעות התקנת מגני שקעים שמכסים את השקע הפתוח או החלפת השקעים בשקעים חסומים או מסתובבים שאינם ניתנים לשליפה על ידי ילדים.  

סוגרים לארונות/מגירות
סוגרים המונעים מילדים לפתוח דלתות ולהגיע למקומות אחסון של חומרי ניקוי, תרופות וחומרים רעילים אחרים.

אביזרים להגנה על אצבעות
מעצורים המונעים מהדלת להיטרק על אצבעות הילדים. 

שטיחון לאמבט
שטיחונים לאמבטיה או מדבקות מיוחדות להדבקה על קרקעית האמבט ימנעו החלקה.

גלאי עשן
גלאי עשן מתריעים במקרה של שריפה ומאפשרים מילוט מוקדם.

ועידת ישראל לבטיחות ילדים2012 תתקיים השנה לראשונה, ביוזמת ארגון בטרם לבטיחות ילדים ומשרד הבריאות ובחסות עיריית ירושלים. הוועידה תתקיים ביום רביעי ה 15.2.12בבנייני האומה בירושלים, הוועידה פתוחה לציבור. עלות כניסה לוועידה בטיחות ילדים50 ש"ח, ניתן להירשם באתר ארגון ‘בטרם’ www.beterem.org
 

 

2 תגובות

השאר תגובה