מכניסים חיית מחמד הביתה? כל מה שכדאי לדעת לפני

חיית מחמד חדשה יכולה ללמד את הילדים על אחריות ולהכניס הרבה אושר לתא המשפחתי. מנגד, כל חיה שתבחרו תדרוש התאמות מסוימות וכדאי כבר עכשיו להביא את זה בחשבון

כל רגע בחיים יכול להתאים לצירוף חיית מחמד לתוך הבית. צעירים למשל עושים זאת כאשר הם עוברים לגור לבד, בני זוג בתחילת דרכם נעזרים בכלב ובחתול על מנת לחלוק תחומי אחריות וגם הורים לילדים מזהים את היתרונות המגולמים במהלך. מצד שני, מדובר בהחלטה משמעותית שדורשת שורה ארוכה של התאמות מיוחדות.

קודם כל, כדאי לקרוא קצת על הצרכים של חיית המחמד שאותה מתכננים להכניס הביתה ולהבין מה מאפיין אותה. כלב למשל דורש התייחסות שונה לגמרי בהשוואה לחתול ואין צורך להזכיר שיש הבדל בין דגים לאוגרים. שנית, יש להיערך להוצאה כלכלית מסוימת בשבועות הראשונים ולהתייעץ עם וטרינר ואנשי מקצוע בכל מקרה של דילמה או התלבטות.

הרגלים חדשים: טיולים מחוץ לבית וביקור אצל הווטרינר

כל חיית מחמד שתכניסו הבית תשפיע במידה כזו או אחרת על ההרגלים הקיימים. אם מדובר בכלב, תצטרכו להתחיל להתרגל להוריד אותו לעשות את הצרכים כ-3 פעמים ביום ואפילו בתדירות גבוהה יותר כל עוד הוא גור. עם חתולים אין צורך בטיולים מחוץ לבית, אבל בהחלט תידרשו להחליף להם את החול בארגז הצרכים. לגבי דגים, השינוי העיקרי הוא בהאכלתם לפי זמנים קבועים מראש ואותו דבר קורה עם כל חיית מחמד שנמצאת בכלוב סגור.

בין לבין, התחילו לפנות זמן ביומן לביקור אצל הווטרינר. בחרו וטרינר קרוב שנמצא במרחק הליכה או נסיעה קצר וקבלו עליו המלצות. פגשו אותו מיד אחרי שחיית המחמד מצטרפת למשפחה, בררו על חיסונים ובדקו כמה עולה התענוג. בנוסף, פגישה עם הווטרינר היא הזדמנות טובה לשמוע על מזון מתאים ועל מקומות שבהם ניתן לרכוש אותו.

היגיינה וניקיון: בין הרהיטים לסלון

כדאי לדעת שכמו כל יצור חי אחר, גם חיית מחמד מביאה איתה לכלוך מסוים. יש להרים דברים שבירים מהרצפה למדפים, להזיז כל דבר שעלול להיפגע כתוצאה מהתרוצצות של כלב מתלהב ברחבי הבית ולא לשכוח שלחתולים יש נטייה לעלות על ספות לעיתים קרובות.

הפתרונות המתאימים לשמירה על היגיינה יכולים להיות קבועים או זמניים. הפתרון הקבוע כולל למשל ניקוי של כל חלל הבית אחת לכמה ימים ושאיבה של הספות והמיטות, בעוד הפתרון הזמני יכול להיות סדין על רהיטים רגישים כל עוד אין אורחים.

בסופו של דבר, הסיבה העיקרית שבגללה כדאי להביא חיית מחמד היא שמדובר בהצטרפות של בן משפחה חדש. זה מביא איתו המון השלכות ואלו דברים שצריך לקחת בחשבון מראש. כך תיהנו  מהנוכחות של חיית המחמד ותשמרו על רמת חיים מסוימת בלי להידרש לפשרות.

אין תגובות

השאר תגובה