מסעותי עם דודותי

לגל, היום כבר בן עשר, יש דודה יצירתית שכתבה עבורו (ועבור כולנו בעצם) ספר טיולים מקורי, בעקבות המסעות שלה איתו ובלעדיו, במקומות מיוחדים ופחות מיוחדים בארץ, שבכולם היא מצליחה למצוא את המיוחד והמקורי עם הרבה דמיון ויצירתיות.

הספר, שנקרא פינת חמד2, בנוי מסדרה של שאלות מסקרנות שפותחות את הדמיון והתשובות עליהם מגיעות בהמשך הקריאה על מקומות, אנשים, טיולים מתוכננים או ספונטניים ומציע המון רעיונות לשימוש בדמיון בכל פעולה או פעילות, אפילו הפשוטה ביותר שעושים ביחד עם הילדים.

פינת חמד2 אינו מדריך טיולים סטנדרטי עם מסלולים ומפות, אלא יותר ספר שפותח את הראש ומכיר לנו מחדש גם מקומות שכבר היינו בהם פעם, מאיר אותם מזוית חדשה ומקורית.

דודה אלישבע, לוקחת אותנו לטיול בין פסלים ותצפיות נוף, ציפורים נודדות ובעלי חיים, צמחים פורחים, וגם כאלה שטורפים או דוקרים, אמנים ומוזיאונים, מרכזי מבקרים ומקומות שמגלים קצת סודות מהעבר של האנשים שחיו פעם בארץ ישראל שלפני עידן המחשב וההיטק.
 
הספר מציג אלטרנטיבה נוספת לבילוי עם הילדים, לא רק נסיעה מנקודה אחת לשניה כדי לסמןVשהיינו באטרקציה כזאת או אחרת, אלא גם מצליח להראות כמה חשוב ללמד את הילדים (ואת עצמנו לפעמים) לשים לב גם לדרך ולפרטים הקטנים ולסיפורים האנושיים והמעניינים שעושים כל מקום למקום מעניין.

אפשר להתכרבל איתו בכייף גם בבית, בערב אחרי שהקטנים הלכו לישון ולהפליג איתו על כנפי הדמיון למקומות אחרים בארץ קרובה-רחוקה עם המון רעיונות ליום יצירתי של בילוי משותף עם הילדים בבית או בחוץ.

פינת חמד2 – טיולים והפתעות בדרך 
כתבה וטיילה – אלישבע זלצר 
הוצאת ידיעות אחרונות
318עמודים. מחיר:98 ₪

אין תגובות

השאר תגובה