מצעד הספרים תשע"ד-שבוע הספר2014

שעת סיפור, ספרי ילדים מומלצים, ספרים מומלצים לילדים

לרגל שבוע הספר – משרד החינוך מפרסם את מצעד הספרים לשנת תשע"ד

 
כמדי שנה, לקראת שבוע הספר, משרד החינוך מפרסם את תוצאות מצעד הספרים השנתי, המצעד שנועד לקדם את הקריאה בקרב הילדים והנוער, כלל השנה כ1,200 בתי ספר, מכלל המחוזות והמגזרים. בבתי ספר אלה התקיימה הצבעה, במסגרתה בחרו התלמידים את רשימת הספרים האהובים עליהם ביותר.
 
שר החינוך הרב, שי פירון הדגיש, כי חברה אשר מקדשת את טיפוח תרבות הספר, מצליחה להצמיח שדרה של אנשי רוח, חברה וידע. אלה מהווים את תשתיתה של חברה בריאה, מתקדמת, סקרנית, שואלת וחוקרת. "כמי שאמונים על חינוך הדורות הבאים, אנו מחויבים לשמר את התשתיות החברתיות הרוחניות, לעודד את הילדים לאהוב את עולם הספר, מתוך רצון ולא מתוך חובה".
 
במשרד החינוך מציינים, כי בדומה לשנים קודמות, גם השנה התלמידים בחרו בספרים איכותיים ומרשימים. בנוסף, השיק השנה משרד החינוך את התוכנית האחר הוא אני, ומעיון ברשימת הספרים האהובים נראה שערכי התוכנית כבר החלו להיטמע בקרב התלמידים. הספרים שבחרו מייצגים היטב ערכים אלה ולמעשה כמעט כולם נוגעים בנושא בצורה זו או אחרת.
 
התלמידים הציגו בבחירותיהם הערכה רבה לקלאסיקות כמו תום סוייר של מארק טוויין, והילד הזה הוא אני של יהודה אטלס, וכן לסופרים מרכזיים וותיקים כמו דויד גרוסמן ואפרים סידון.
בנוסף, ברשימת הספרים האהובים ישנם ספרים רבים העוסקים בנושאים היסטוריים קשים: אני לא גנב, ספרה זוכה הפרסים של תמי שם-טוב, מספר על חייו של נער יהודי יתום בפולין של שנות השלושים, ושהותו בבית היתומים של יאנוש קורצ’אק. ילדה שלא מן העולם הזה, ספרו הראשון לילדים של חתן פרס ישראל לספרות, אהרן אפלפלד, עוסק בילדים הנאלצים להסתתר ביער בתקופת השואה.
 
בבתי הספר היסודיים התלמידים מעדיפים סיפורי פנטסיות: במקום הראשון לכיתות א-ג, קרנפים לא אוכלים פנקייק מאת אנה קמפ. הגיבורה סובלת מחוסר תשומת הלב של הוריה, מפצה על כך כשהיא מארחת אצלה קרנף סגול וחובב פנקייקים, ומתחברת אתו כדי להפיג את בדידותה. בכיתות ד- ו הזוכה במקום השלישי, הסיפור המושלם3 של אלדד אילני, המראה למעשה איך אב ובנו יוצרים ביחד סיפורים בדיוניים נהדרים.
 
רשימת הספרים האהובים:
 
כיתות א’ –ג’ :
קמפ אנה, קרנפים לא אוכלים פנקייק.
אטלס יהודה, והילד הזה הוא אני.
ברוז אנני, אייבי + בין.
סידון אפרים, צפוף בבית.
גרוסמן דויד, יונתן בלש ממש.
כיתות ד’ –ו’ :
מגן רבקה, הכדור הוא ה…גול חוזר בגדול.
שם-טוב תמי, אני לא גנב.
אילני אלדד, הסיפור המושלם3, מסע בכדור פורח.
כוכב תמר, גלילאו גלילי.
אפלפלד אהרן, ילדה שלא מן העולם הזה.
בתי הספר העל יסודיים:
רות ורוניקה, מפוצלים.
מורטון רו, הגל.
טוויין מארק, תום סוייר.
אורגד דורית, עמליה וג’ו.
שמידט גרי, בינתיים הכל בסדר.
גרין ג’ון, אשמת הכוכבים.

אין תגובות

השאר תגובה