סיורי משפחות ביפו-מתחילים במרכז המבקרים

חוויה רב חושית לכל המשפחה ביפו- מרכז המבקרים ‘תמונות יפואיות’ מציג את סיפורה של יפו לאורך4000 שנות היסטוריה, תוך שימוש באמצעים מתקדמים, תצוגה ארכיאולוגית ייחודית על רציף הנמל, ציר הזמן של יפו ומסלול הליכה בתוך העתיקות על גבי גשר צף. לאחר הסיור במרכז מוזמנים המבקרים לגלות את סודות יפו העתיקה בטיול רגלי עם המדריך הקולי החדש (חינם לרוכשי כרטיס למרכז המבקרים).

מרכז המבקרים נבנה על גבי מבנה הלניסטי גדול ומרשים ושרידי בית יהודי שחרב בזמן המרד הגדול נגד הרומאים. המרכז מציג את סיפורה של אנדרומדה באמצעות סרטון אנימציה, וכן מיצג דינמי על תולדות העיר המוקרן על מסך באורך16 מטרים וממחיש תקופות ואירועים חשובים שהתרחשו בעיר ביניהם שלטון המצרים לפני כ- 3500 שנה, יונה הנביא בורח מאלוהים, הפצתה של הנצרות מיפו לאירופה, השלטון העות’מאני, המלחמות והבנייה מחדש.
 
יפו העתיקה היא פנינה ארכיטקטונית ואמנותית הטומנת בתוכה בילוי אין סופי: כייף לגלות את יפו העתיקה ברגל, לשוטט בסמטאות, להציץ בגלריות ובסטודיות, להתענג במסעדות ולהרגיש הכי בחופש בעולם.

לטייל עם הילדים ביפו
הדרך לשער רעמסס, שריד מיפו המצרית שפעלה כאן לפני4000 שנה, מעוטרת בחתנים וכלות, זוגות נאהבים פוקדים את גשר המשאלות ומזרקת המזלות, מחזיקים ידיים וממלמלים בקשה אל מול הכחול הגדול. ילדים מתרוצצים בין הבתים, מגשרים בין המציאות של היום להיסטוריה שגילו במרכז המבקרים המחודש ‘תמונות יפואיות’ החושף את השכבות התת קרקעיות של תל יפו באמצעות חוויה רב חושית. בכיכר קדומים, מול פינה קסומה של תריסים כחולים וגרניום אדום בוהק, בקרבת הכנסייה המפוארת, פועל מרכז מידע חדש, ולצידו חנויות ודוכנים המחזירים את ניחוחות יפו למקומם הטבעי.

ואין כמו יפו בלילות: עם השקיעה, נאספים סביב המסעדות ובתי הקפה אנשי הלילה המגדירים מחדש את סצנת חיי הלילה ביפו.

טיולי משפחות ביפו, פעילות לילדים
מרכז המבקרים ביפו. צילום: אורי אקרמן

אוכל ואמנות לכל המשפחה
יפו יודעת להמציא את עצמה בכל פעם מחדש: אל מול סלע אנדרומדה ההיסטורי רוקחים השפים של מסעדות הכיכר הציורית את בשורת הקולינריה הקוסמופוליטית, יונקים משורשיהם הנעוצים במזרח התיכון. מקלמטה ועד אבראז’, מקזה נובה ועד ימית, מפטיסרי נפוליאון של ניר צוק ועד מוזיאון-קפה לאמנויות תימניות.

בסמטאות פועלות למעלה מ-50 גלריות, סטודיות וחנויות עיצוב טרנדיות כמו אלמנטו  ועדינה פלסטלינה שהשכילו להפוך את סדנת העבודה לאתר עלייה לרגל בזכות המבנה או הממצאים הארכיאולוגיים שנמצאו במקום. גלריות ידועות וותיקות כמו מוזיאון אילנה גור, הוראס ריכטר, פרנק מייסלר, ורדה כרמלי, בן ציון דוד וגלריות חדשות כמו הגלריה לאמנות אתיופית מקורית, מרכז הבאוהאוס וגלריית אוספי הכרזות של אהרון פרקש המהוות אבן שואבת לשוחרי האמנות מכל הארץ.

לצד המוזיאונים והגלריות מתרעננת גם האוכלוסייה: יפו העתיקה ממשיכה להיות מושבת אמנים יחידה מסוגה, בה גרים היום שורת אמנים ויוצרים צעירים כמו גיל שוחט, אייל שפרון והגר רחבי, לצד אומנים וותיקים כמו הפסלת ורדה גבעולי ואילן גלבר האוצרים אתי ופרדי פביאן התכשיטניות רחל גרא וגבי מרבך.

יפו, טיולי משפחות ביפו, פעילות לילדים
שקיעה בנמל יפו.


סיור לכל המשפחה עם מדריך קולי
החברה לפיתוח יפו העתיקה משיקה ערכה של מדריך קולי ומפה תואמת, לסיור עצמאי ביפו העתיקה וסביבותיה. המדריך, שתכניו מאפשרים סיור בין שעה וחצי ליום מלא, לוקח אותנו ממפגש חוויתי עם הסיפורים, האגדות והדמויות בנבכי תל יפו וועד למרכז הסצינה העכשווית – המסעדות, הגלריות והנמל הפעיל העתיק בעולם חינם לאורחי מרכז המבקרים החדש תמונות יפואיות. 

תחנות המדריך:כיכר קדומים – מרכז המבקרים החדש תמונות יפואיות, סמטת נתיב המזלות /כנסיית סנט מיכאל, נמל יפו. בית שמעון הבורסקאי, סמטת מזל דגים: מתחם האמנים והגלריות, שער רעמסס, גן הפסגה וגשר המשאלות, שוק הפשפשים, כיכר השעון, סלים סולימאן, מסגד המחמודייה ושער ירושלים, בניין הסראייה הישן, תותחי נפוליאון וסלע אנדרומדה.

מרכז המבקרים הרב חושי תמונות יפואיות והסיורים מותאמים לכל המשפחה, בשבע שפות: עברית, אנגלית, ערבית, רוסית, ספרדית, צרפתית וגרמנית. 

לפרטים והזמנות: 03-6037700 | 03-6037686

לפרטים נוספים על טיול לכל המשפחה ביפו…

בנוסף, במהלך חג סוכות ניתן לרכוש כרטיס משולב לתערוכת טוי סייקל ולמרכז המבקרים ביפו.
לפרטים על תערוכת טוי סייקל ביפו העתיקה…

אין תגובות

השאר תגובה