סיורי סגוויי בעיר התחתית של חיפה

סגס והעיר התחתית – למבקרים באיזור העיר התחתית המתחדשת בחיפה,  ניתנת החל מהשבוע אפשרות להתרשם מהליך ההתחדשות שעבר האיזור, לא רק באמצעות סיור רגלי, אלא גם באמצעות סיורים רכובים מודרכים על-גבי רכבי סגוויי. 

חברת סגס(SEGS),המקיימת סיורי סגוויי מודרכים בתל-אביב-יפו ובקיסריה, החלה לפעול לאחרונה גם בעיר התחתית בחיפה ולקיים בה סיורים מודרכים על גבי רכבי סגוויי–אותו רכב דו-גלגלי חשמלי (הקרוי בעברית רכינוע), אשר מונע בהתאם לתנודות הרוכב. 
 
הסיורים, אותם ניתן להזמין דרך אתר החברה, הינם פרי יוזמה משותפת של חברת סגס ושל מנהלת העיר התחתית אשר אחראית על פיתוח איזור העיר התחתית מטעם עיריית חיפה. 

מסלול הסיורים המודרכים לכל המשפחה

הסיורים מתקיימים בקבוצות קטנות של עד10 מטיילים ומובלים על-ידי מדריך מקצועי לידיעת הארץ. משך הסיור הינו כשעתיים, ובמהלכו יוכלו המטיילים להתרשם מהאיזור המתחדש, על שלל השינויים שחלו בו בשנה האחרונה –רחובות ששופצו, מבנים היסטוריים שחודשו ובתי העסק החדשים הרבים שנפתחו באיזור.

כמו-כן יוכלו המטיילים לבקר באתרים היסטוריים בעיר התחתית, כגון מתחם השוק הטורקי, אשר עבר בשנה האחרונה תהליך יסודי ומקיף של שיקום ושחזור כמתחם תיירותי, ביוזמת החברה הממשלתית לתיירות ועיריית חיפה. שיקום זה היווה חלק חשוב בהתחדשות האורבנית של העיר התחתית, תוך שמירה על אופייה האותנטי והייחודי. 
 

עם סיום התהליך הפך המקום לאחת האטרקציות המרכזיות באיזור וכיום מתקיימים בו מידי שבוע הופעות מוזיקליות וירידי אמנות באווירה שמחה וצבעונית. נקודות עצירה נוספות בהן יבקרו המטיילים הן: כיכר פריז–אשר שופצה במימון עיריית פריז כתרומה לתושבי חיפה ושנהפכה עם תום השיפוץ לפנינה תיירותית של ממש, מגדל השעון העותומאני והמושבה הגרמנית, שלמרגלות גני הבהאים המרהיבים. בדרך זו יוכלו המטיילים ליהנות מהניחוחות, הקולות, המקומות והסיפורים המיוחדים של העיר התחתית. הסיורים יצאו מרח’ שער פלמר בשעות קבועות, במהלך ימי השבוע ואף בסוף השבוע. 

התפתחות העיר התחתית בחיפה

אזור העיר התחתית, אשר היה מוזנח במשך שנים רבות, שודרג בהשקעה עירונית אדירה, והוא מהווה כיום מתחם אקדמי ותרבותי מוטה צעירים. במתחם קמפוס הנמל פועלים כיום מוסדות אקדמיים ומכללות, בהם לומדים כ-7,000 סטודנטים. כ-1,000 סטודנטים מתוכם מתגוררים כיום במעונות איכותיים, אשר הוקמו ושופצו על ידי העירייה וכן במבנים שהוקמו על-ידי יזמים פרטיים, אשר זיהו את הפוטנציאל במקום, ובחרו לבנות דירות אטרקטיביות לזוגות צעירים ולסטודנטים במחירים נוחים. 
 
פן נוסף שניתן לראות בו עדות להתחדשות האיזור ולחוש בו התעוררות ניכרת הוא הפן העסקי. מתחם קמפוס הנמל הפך זה מכבר לאבן שואבת לעסקים, אשר רואים בו את המוקד האלטרנטיבי החדש המתהווה בחיפה. עד עתה נפתחו במקום בתי קפה חדשים, מסעדות וגלריות, וכן מתקיימים בו אירועי תרבות מגוונים. 
 
כבר כיום, עוד בטרם הסתיימו כלל המיזמים המתוכננים במקום, כמו גם פתיחת המושבה הגרמנית לים אשר צפויה לקרות בעתיד, ניתן לחוש כי אט אט הופך האזור כולו לאחד המקומות התיירותיים האטרקטיביים והמעניינים ביותר בארץ. 
 

אין תגובות

השאר תגובה