סיכום פעילות חנוכה-עמותת תיירות חבל מודיעין

סיכום פעילות חנוכה2013 – מאת מירב פרידמן-לזר, מנכ"ל עמותת תיירות חבל מודיעין.

 
פסטיבל המכביםהשנה, לראשונה, חברנו יחד, עמותת תיירות חבל מודיעין עם תיירות חבל בנימין והצענו לקהל הרחב פסטיבל לכל המשפחה, אשר העביר את מסרי חג החנוכה בדרך חווייתית, במקומות בהם התרחשו סיפורי חג החנוכה.

 
אלפים רבים של מטיילים הגיעו למרחב שלנו ונהנו משלושה ימים של חגיגת תיירות שהתקיימו ביום שישי,29/11, ובימים ראשון ושני, 1-2/12. מזג האוויר היה חמים ונעים ותרם להצלחת הפסטיבל, ולמעט יום אחד, עם רוח חזקה במיוחד שאילצה אותנו לערוך שינויים קלים בתוכניות (אך לא גרמה לביטולם חלילה), כל הפעילויות התקיימו בהצלחה רבה. תודה מיוחדת לאנשי קק"ל ובראשם גלעד מסטאי מנהל האזור ומירה זר רכזת קהילה ויער על שתוף הפעולה המלא והתמיכה לאורך כל ימי הפסטיבל!
 
בחבל מודיעין הצענו בימים אלו:
סיורים ותחנת מידע בקברות המכבים בה חולקו אלפי תחפושות מקסימות של מכבים ממותגות עם לוגו העמותה. לבאים הוצעה תחרות נושאת פרסים–להעלות צילומים עם תחפושות המכבים לעמוד הפייסבוק של העמותה, במטרה להרחיב את כמות האוהדים בדף הפייסבוק של ‘תיירות חבל מודיעין’ (שעומדים כעת כבר על1,135 איש!). עוד חולקה בתחנת המידע מפת התיירות החדשה של חבל מודיעין, אשר מציגה בעברית ובאנגלית את מצאי התיירות המלא בחבל מודיעין. המפה החדשה גם תשלח לתושבי חבל מודיעין בדואר לקראת טו בשבט.
 
במצפה מודיעין התקיימו מופעי תיאטרון אספלט המצוינים ‘אחרוני המכבים’, אשר היו מלאים עד אפס מקום וזכו לביקורות נלהבות. עוד התקיימו במתחם המצפה סיורים מודרכים של קק"ל אל הפגודה התאילנדית שנפתחה לציבור לכבוד הפסטיבל, לצד דמויות שטח תקופתיות רכובות על מרכבה, אשר הפתיעו את הבאים באינטראקציה משעשעת.
 
בתל חדיד לצד הדרכות מרתקות של אמנון מזרחי, מדריך קק"ל וסדנת תיפוף מקפיצה של משה, הפעילו אמני חבל מודיעין תחנת יצירה מרתקת, כאשר ביחד עם המטיילים הכינו יצירת אמנות מרשימה שתתלה בתחומי המועצה. המטיילים גדשו את התחנה במאות וכבר באמצע היום השני לפסטיבל, נדרשנו בשמחה להכפיל את כמויות החומרים אשר נגמרו במהירות בשל ההענות הרבה.
 
במבוא מודיעים אירחנו את המטיילים להדלקת נר מרגשת, בליווי מופע משיריו של הרב שלמה קרליבך, בביצוע בני משפחת סלומון הבלתי נשכחים. כ200 איש גדשו את מתחם בית הכנסת, התכבדו בסופגניות ונהנו מהנשמה היתרה במקום. 
 
תיירני האזור הציעו אף הם פעילות מגוונת לקהל הרחב שפקד את המרחב.

פעילויות לילדים, פעילות לילדים בחבל מודיעין, אטרקציות לילדים
פעילוית חנוכה לילדים בחבל מודיעין.

בלטו בין המציעים: 

 
משתלת וונדי בשילת-  הצטרפה לראשונה לפעילות עמותת התיירות והציעה למטיילים שתילת פרחים בעציץ אישי בסכום סמלי וזכתה להיענות מדהימה.
 
‘סבא מוטי’, הלוא הוא מוטי שוורץ מגינתון, פתח את חצרו לתצוגת בובות העץ הקסומות שהוא יוצר והפעיל סדנת הכנת בובות בטעם אישי שסחפה רבים. 
 
זוהר מכפר חשמונאי בשילת פעל במלוא יכולת הקיבול של האתר ואף נאלץ לבשר לחלק מהבאים כי האתר מלא ומציין כי שוב שבר שיאי תפוסה באתר. 
 
עוד הציעו פעילויות: חוות גלעד בגינתון–שבפעם הראשונה פותחת לפעילות גם בחנוכה, משק חי במבוא מודיעים שהמה במבקרים, שמורת נאות קדומים שנהנתה מאוד מתנועת המבקרים בימי הפסטיבל, משק אלטמן בגמזו שהציע קטיף פירות הדר וזכה להיענות יפה וכן חוות הזיתים אלאדין, בית האיכר, פארק הקופים, יקב גינתון, יקב רות ובן שמן ריינג’רס.
 
‘פסטיבל המכבים’ שווק באמצעות קמפיין פרסום ענף שכלל ג’ינגלים בגלי צהל, מודעות פרסום בעיתונות המקומית והארצית וכן באינטרנט; פלאיירים חולקו בתיבות הדואר לכל תושבי חבל מודיעין והעיר מודיעין-מכבים-רעות וקמפיין יחסי ציבור חזק קידם את האירוע במדיה בהובלת משרדה של אורנה בן-חיים.
 
לסיכום, בפסטיבל הושקעו כ-400,000 ₪ על ידי כלל השותפים על מנת להרחיב את החשיפה לתיירות המוצעת בשני המרחבים בפני קהלי ייעד ומטיילים חדשים. המטרה הושגה, עם כעשרת אלפים מבקרים שהגיעו לאתרי קברות המכבים ולתחנת המידע במהלך שלושת ימי הפסטיבל ונחשפו למפת התיירות של החבל. רובם נחשפו לכלל אפשרויות הבילוי וטיול בחבל מודיעין זו הפעם הראשונה.
 
 פעילויות לילדים, פעילות לילדים, אטרקציות לילדים
יוצרים ונהנים.

השותפים הראשיים להצלחת האירוע: 

משה רונצקי, מנהל מחלקת התיירות במועצת מטה בנימין–בעל הרעיון והחזון, לצ’יקו המפיק, חזקי ומיכל. להנהלת המועצה האזורית והחברה הכלכלית חבל מודיעין, לחברי הועד המנהל של עמותת תיירות חבל מודיעין ובראשם אייל דה פאו, אשר המחויבות המלאה שלהם היא המנוף להתקדמותה של עמותת התיירות. 
 
בנוסף, שלא במסגרת ‘פסטיבל המכבים’, התקיימו בחנוכה גם שני אירועי בוטיק ייחודיים:
‘הדלקת נר מסורתית’ להשקת הפרויקט הייחודי שבילים ובישולים בחבל מודיעין, פרויקט משותף לאגף חברה וקהילה במועצה ולעמותת תיירות חבל מודיעין. הדלקות הנר, שהתקיימו בגבעת כח וברקת, בברכתם של ראש המועצה שמעון סוסן ויו"ר עמותת התיירות אייל דה פאו, לוו באירוח מסורתי של התושבים. 
 
בגבעת כח – הסבר על בית הכנסת המשוחזר ומנהגי חנוכה במסורת קוצ’ין וכיבוד מסורתי עשיר וטעים במיוחד מהמטבח הקוצ’יני.
 
בברקת – הסבר והדגמה – מנהגי ותלבושות העדה החבאנית בחג החנוכה, כולל שירה מסורתית מרגשת וארוחה כיד המלך מהמטבח החבאני.
 
מירב םרידמן לזר, מנכ"ל עמותת תיירות חבל מודיעין, מוסיפה ומודה לכל התומכים שהגיעו, לכל הנשים ולגברים שלקחו חלק באירוח הקהל. תודה מיוחדת לאפרת אליאסף גורפינקל מרכזת הפרויקט, אשר מובילה אותו להצלחות בכישוריה הרבים ולכל צוות אגף חברה וקהילה בראשות דר’ רונית לב, המחויבים בלב שלם להצלחת הפרויקט הייחודי.

 

 

אין תגובות

השאר תגובה