סיפורי אהבה לחג האהבה

סיפורי אהבה לילדים לחג האהבה

6.8.09 ורד שלאוזר-אידה

בייגלה
כתבה: מרגרט ריי
אייר: ה.א.ריי
הוצאת הקיבוץ המאוחד

הספר המקסים הזה הודפס לראשונה בישראל ב-1975 ורובנו עוד זוכרים אותו מגן הילדים.
בייגלה הוא כלב תחש ארוך במיוחד שזכה לכינויי"בייגלה"בשל היכולת שלו להתקפל בצורת"בייגלה".בגלל אורכו היוצא דופן זכה בייגלה בתחרות הסרט הכחול (תחרות כלבים) והאנשים וכל הכלבים האחרים העריצו אותו מאד. רק זהובה כלבת התחש לא העריצה אותו. בייגלה אהב את זהובה ורצה להתחתן איתה, אך זהובה לא נענתה לחיזוריו ואף העליבה אותו. בייגלה עשה כל שביכולתו כדי לשנות את דעתה של זהובה, הוא הביא לה מתנות, הוא ניסה להרשים אותה, אבל זהובה בשלה- היא לא אוהבת כלבים ארוכים מדיי.
יום אחד נפלה זהובה לבור עמוק כאשר שיחקה בכדור שהביא לה בייגלה. בייגלה שעמד מרחוק וצפה בה כהרגלו, מיהר להציל אותה. זהובה גמלה לו ב…חתונה ו…נשיקה. לקול צחקוקי הקוראים הצעירים והנרגשים…

בייגלה - ספרי ילדים מומלצים, המלצות על ספרי ילדים לגיל הרך
בייגלה. הוצאת הקיבוץ המאוחד

 

אצייר לך לב
כתב ואייר: אלסנדרו סנה
גרסה עברית: צביה ולדן
הוצאת אגם

ספר מתנה שמתאים לכל הגילאים.

"אצייר לך לב, אדום לוהט כמו לבה של הר געש, נדיב כמו עץ…חמים כמו דוגרת, חזק כמו אבא…"וכן הלאה
הספר מתאים לשני המינים גם מבחינת הקורא וגם מצד המאזין. בכוונה רבה לא נוקדה המילה"לך"בספר כך שאפשר לקרוא או לתת אותו גם לבן וגם לבת.

למרות פשטות המושגים והמשפטים, ניכר כי נעשתה מלאכת תרגום מורכבת מאיטלקית לעברית כדי לשמור על צביונו המקורי של הספר. זכות הניסוח שמורה לבלשנית ד"ר צביה ולדן

הספר הזה, מתקשר לי לנתינה-
הנתינה הכנה והאמיתית ביותר, זו הבאה ישר מהלב היכולה להתבטא בדברים קטנים ופשוטים לכאורה אבל אוצרת בחובה רגשות עזים.
המשפט"אצייר לך לב"מביע בפשטות של מעשה הציור את האהבה הגדולה שחש/ה המצייר/ת למושא האהבה, ילד/ה או אהוב/ה בשני המקרים הידיעה היא החשובה.

המינימאליות של המילים בליווי האיורים מעבירים את מסר האהבה.
ספר שמתאים לכל מי שאוהבים.

אהבה בשכונת הפרחים
מאת: גרסיאלה מונטס
תרגום מספרדית: פנינה פלמן
הוצאת שבתאי – גלאון כפר תבור

סיפור אהבה טהור ומלא עוצמה המתרחש בין שני מתבגרים בכיתה ז’, סנטיאגו- נער ארגנטינאי לבין טרסיטה, נערה קוריאנית. אהבתם העזה פורחת בשכונת הפרחים שבפרברי בואנוס-איירס.
אהבתם הגדולה מגדירה מחדש את מושג האהבה ומערבת את כל תושבי השכונה.
כשטרסיטה מודיעה לסנטיאגו שבקרוב היא תעבור לעיר אחרת, חשך עליו עולמו. שני הצעירים מחליטים לא לוותר למרחק ביניהם וכותבים זה לזה מכתבי אהבה שמסעירים את כל מכריהם.
משבוע לשבוע הופכים מכתבי האהבה לגדולים יותר וכבדים יותר והכילו פרטים וחפצים לא שגרתיים. חפצים שהיו חלק מעולמם של השניים, חפצים שסיפרו אחד לשני את מה שעובר עליהם בנפרד.
שיא השיאים מגיע כאשר סנטיאגו רוצה לשלוח לטרסיטה מכתב ענק ליום הולדתה.
"מכתב האהבה הגדול של סנטיאגו ברון היה במידה ידועה שייך לכולם, לכל השכונה. שכונת הפרחים התחלקה לשני מחנות: אלה שאמרו ‘כן’, ואלה שאמרו ‘לא’.
אלה שאמרו ‘כן’, הרגישו שהמכתב הגדול, היה באיזה אופן מבצע גדול, הרפתקה כללית והיו מוכנים לעזור במה שצריך…..אלה שאמרו כן היו כמה: כל התלמידים וכל התלמידות מכיתה ז’, כל בני משפחת ברון, המורה לטבע וחברה האיטלקי, מבוגרים רבים שזכרו חלומות ישנים, ילדים רבים שזכרו חלומות חדשים."

המכתב הגדול היה דרך מקורית, בה לקחו חלק כמעט כל תושבי השכונה, להפגיש בין השניים.
להשיג ב’אמילי’ חנות ספרי הילדים בשד’ בן-גוריון59 תל-אביב   03-5239624

 

אין תגובות

השאר תגובה