ספרי ילדים מומלצים-שבוע הספר2013

 5.6.2013  ורד שלאוזר אידה

לכבוד שבוע הספר העברי וחודש הקריאה, הכנתי עבורכם רשימת של ספרים חדשים שיצאו לאור בתקופה האחרונה ושמצאו חן בעיניי מאוד! 
ומאחר שב"שבוע הספר העברי"עסקינן, כל הספרים המומלצים ברשימה זו הם תוצרת עברית.

קריאה מהנה! 
ורד
 
וניל על המצח ותות על האף
ספר ילדים חדש לסופר האהוב מאיר שלו שמפתיע הפעם עם מאייר חדש, אביאל בסיל. 
סבא של הדס הוא ממש סבא עושה בושות… עם וניל על המצח ותות על האף, שאריות מהגלידה שהביא לנכדתו שצריכה ממש לשמור עליו שלא יעשה לה נזקים ו…בושות. "…סבא תזכור, זה לא מוצץ של סבאים, אם מישהו יראה אותך איתו זה יהיה מאוד לא נעים." 
כתב: מאיר שלו
צייר: אביאל בסיל
הוצאת עם עובד

לילדים מגיל3-7 ולסבים מקסימים.

 
 הארנב שרצה להיות עץ - ספרי ילדים מומלצים, ספרים מומלצים לשבוע הספר
 
הארנב שרצה להיות עץ
סיפור הרפתקה מלא קסם לילדים בני4-6 על ארנב שקם בוקר אחד ומחליט שנמאס לו להיות ארנב וחושב שאולי כדאי להיות לו עץ. מלווה באיוריה היפיפיים של מאיה שלייפר.

כתב: דוידי רוזנפלד
איירה: מאיה שלייפר
הוצאת כתר ועברית
 

על כדור שהפך לחביתה - ספרי ילדים מומלצים, ספרים מומלצים לשבוע הספר

על כדור שהפך לחביתה
את חשיבות החשיבה החיובית כולנו יודעים. אבל איך מלמדים זאת ילדים? באמצעות שירים, סיפורים ותרגילים שמביאות לנו רבקה ושירלי שהפעם מתמקדות בקשר טוב עם חברים. וכידוע, חלק מאוד מרכזי בחייהם של ילדינו הוא הקשר עם החברים שלפעמים ם פוגעים או נעלבים ואנחנו ההורים צריכים לתת להם כלים להתמודדות מניסיוננו האישי או להשתמש בספר. ובמילות המחברות: "אתם יכולים לקחת את הכלים שבספר זה וללמד את הלב שלכם להפוך את החברות לדבר הנפלא ביותר בעולם".

כתבו: רבקה צדיק פישר ושירלי נס-ברלין
איורים: לי קורצווייל
הוצאת מודן

העוגה של סבא אליהו - ספרי ילדים מומלצים, ספרים מומלצים לשבוע הספר, הוצאת מטר

 

העוגה של סבא אליהו
ספר משעשע על סבא מבולבל ובעל דמיון עשיר ויצירתי, שמחליט לכבוד ביקורו של הנכד לאפות עוגה. אבל בשביל העוגה דרושים חלב, ביצים, קמח, סוכר, אך בעולמו של סבא אליהו, הציפורים מצייצות מוּוּווּוּ מוּוּוּוּוּ, הביצים הלבנות צומחות על הפרחים ואת הקמח חולבים מן הפרה!
"העוגה של סבא אליהו"הוא מסע אל עולם הפוך ומצחיק. וכי יש ילד שלא אוהב את סבא? סבא שהוא קצת מצחיק, קצת מוזר ובעיקר שם למשחק ולתבונה.

כתבה: נגה אלבלך, 
איירה: ג’ני מייליכוב
הוצאת מטר
לילדים מגיל4
 

הנקה ופיט - ספרי ילדים מומלצים, ספרים מומלצים לשבוע הספר

 
הַנֶקֶה ופִיט
ספר מרגש. לא רק ליום הזיכרון לשואה ולגבורה אלא סיפור נוגע ללב על ידידות אמיצה ואהבה בלב המלחמה הנוראה. במלחמת העולם השנייה באמסטרדם שבהולנד נפרדת הַנֶקֶה בת השלוש מהוריה ונלקחת למחבוא. היא עוברת מבית לבית, איבדה את כל הדברים המוכרים והבטוחים בחייה. אבל דווקא אז, בשיא הפחד, כשהנקה נאלצת לעזוב עוד בית, עוד מקלט, עוד משפחה, היא מוצאת בית חם ואוהב ואת פיט, נפש תאומה שמחזירה לחייה את האהבה והביטחון שהיו חסרים לה כל כך. החברות האמיצה קושרת את נפשותיהן ואת חייהן זו בזו ומלווה אותן עד עצם היום הזה.
הנקה ופיט הוא סיפור אמיתי וכובש על חסד מופלא, על חברות, אומץ ותקווה בלב האימה. הנקה היא אמו של המחבר, רן כהן אהרונוב, שמספר את סיפורה באהבה וברגישות.
מאת רן כהן אהרונוב

איורים: ולי מינצי
הוצאת כתר
לילדים מגיל7 
 
רוזלינדה - ספרי ילדים מומלצים, ספרים מומלצים לשבוע הספר

רוזלינדה
בליבה של עיר גדולה, גרה לה בבדידות מזהרת המכשפה רוזלינדה. אומרים עליה שבלילות היא מכשפת כישופים ורוקחת שיקויים בחברת דרקון מחמד וחתול או שניים. רוזלינדה אוהבת לשבת על ענף גבוה בצמרת עץ האלון ולהתבונן במתרחש מתחתיה. יום אחד, כשהיא פוגשת את הדוור אהרון, זו ההזדמנות של המכשפה הבודדה לרדת מהעץ שלה. והיא אכן אוזרת אומץ ומצטרפת אל אהרון במסע מרתק בעקבות המכתבים שהוא מחלק. רוזלינדה הוא ספר משעשע ומרגש, שיחשוף את ילדי הס.מ.סים לעולם נשכח של עפרונות מחודדים, דפים, מעטפות ורגש לרוב.

מאת איריס ארגמן 
איורים: נטעלי רון-רז
הוצאת מטר
מגיל5
 
קוביות של שוקולד, ספרי נוער, ספרים מומלצים לבני נוער, שבוע הספר2013
 
קוביות של שוקולד
קוביות של שוקולד הוא סיפור עצוב ומצחיק בו זמנית, על משפחה ישראלית אחת, שמגדלת נער דעתני מאוד, ועל סבתא אחת מיוחדת במינה. הספר, שרבים חיכו לו זמן רב, מבוסס על ההצגה המצליחה קוביות של שוקולד, שזכתה לשבחי הביקורת.
כתבה: נאוה מקמל עתיר
ידיעות ספרים- סדרת פרוזה עשרה

מגיל9-14

שבוע הספר2013
אירועי שבוע הספר יתקיימו השנה בין ה-5 ועד ה-15 ביוני ברחבי הארץ בהפקת התאחדות הספרים, מרכז הספר והספריות משרד התרבות והספורט. במקביל יתקיימו ברחבי הארץ פעילויות, מבצעים והנחות בירידים נוספים של רשתות הספרים.
לאירועי שבוע הספר2013 לחצו כאן…

 

תגובה אחת

  1. שלום שמי רועי אהרוני ואני ספר ילדים מעל ל- 15 שנה.החלטתי לשתף אותכם בניסיון שלי ולעזור לכם ולילדכם לעבור את התספורת הראשונה בכיף, מה שגרם לי לכתוב את ספר הילדים ״לא לזוז אני תפוז״, שעזר כבר להמון ילדים להתגבר על הפחדים והוכיח את עצמו! לפרטים נוספים: 03-534-60-50
    https://www.facebook.com/lo.lazuz.ani.tapuz/
    ניתן להשיג את הספר ברשת ״הפיראט האדום״ במספרות ילדים ברחבי הארץ ,בחנויות ספרים וחנויות ביגדי ילדים

השאר תגובה