עוגיות ט"ו בשבט

את העוגיות לט"ו בשבט אפשר להכין עם הילדים או להכין מראש ולתת להם רק לקשט, עם רויאל- אייסינג. בכל מקרה כדאי להכין כמות גדולה של עוגיות ולאפשר לילדים לאכול בזמן הקישוט, שכן קשה לעמוד בפני הריח והטעם, בזמן שמקשטים.

עוגיות חמאה
200גרם חמאה רכה בטמפ’ החדר
200גרם (1 כוס) סוכר
2ביצים
1כף תמצית וניל
3-4כוסות קמח
2כפיות אבקת אפיה
תבניות בצורת עצים

ההכנה

מחממים תנור לחום של180°c.
מערבלים את החמאה והסוכר במיקסר עם וו גיטרה, עד שנוצר קרם אוורירי. מוסיפים את הביצים, אחת אחת. מוסיפים את תמצית הווניל. מערבבים את הקמח עם אבקת האפייה ומוסיפים בהדרגה, עד שמתקבל בצק אחיד וקל לעבודה.
משטחים את הבצק, על גבי משטח עבודה מקומח, לעלה בעובי7 מ"מ בערך. קורצים ממנו עוגיות בצורות של עצים עם התבניות, מעבירים לתבנית אפיה מרופדת בניר אפיה ואופים כ-15 דקות, עד שמשחים.
מניחים לעוגיות להתקרר.
ומקשטים ברויאל אייסינג
מאחר והמתכון מכיל ביצים לא מבושלות אין הוא מתאים לתינוקות, קשישים וחולים.

רויאל אייסינג
2חלבון ביצה
400 גרם אבקת סוכר
צבעי מאכל בג’ל ניתן לרכוש בחנויות המתמחות בבישול אפיה ומסיבות.
שמים את החלבונים בקערה קטנה, ומתחילים להוסיף להם את אבקת הסוכר. מתחילים עם200 גרם א.סוכר ומערבבים. מוסיפים בכל פעם עוד מעט א.סוכר עד שמתקבל מרקם משחתי סמיך. את הרויאל האיסינג המוכן צריך לכסות מיד בניילון נצמד או לסגור בקופסא – הוא מתקשה במגע עם האוויר.
מחלקים למנות קטנות, צובעים עם קמצוץ ג’ל ומערבבים היטב. אם יצא בהיר מדי אפשר להוסיף עוד מעט צבע ולערבב היטב. בסיום לא לשכוח לכסות. אפשר לעבוד עם מכחול או בזילוף בעזרת שקית ניילון. לילדים קל יותר לעבוד עם מכחולים.
בסיום העבודה מניחים לייבוש מלא. אורזים בשקיות צלופן או קופסאות את מה שלא נאכל לפני, תוך כדי ובסיום העבודה.

חג שמח ובתיאבון

המתכון באדיבות נורית ממסיבת פיג’מות,אתר הציוד והרעיונות למסיבות מיוחדות בבית.
 
 

אין תגובות

השאר תגובה