עצמאות63 – 60אלף מבקרים באתרי המורשת

10במאי2011 טיולים עם ילדים

יום העצמאות ה-63, הקהל הישראלי הצביע ברגליים -שיא של מבקרים נשבר באתרי המורשת שנפתחו בחינם עם למעלה מ-60 אלף איש שויתרו על המנגל המסורתי, או ששילבו בטיולי החג, בדרך אל המנגלים, גם ביקור באתרי המורשת במהלך יום העצמאות. במרינה בהרצליה התקיים המשט המסורתי – הפעם בסימן השמירה על הים התיכון.

הפרויקט, יוזמה יפה של המועצה לשימור אתרים והמשרד התרבות והספורט, איפשר למבקרים רבים לבקר בחינם ב-63 אתרי מורשת. בשל העומס הרב בחלק מהאתרים כבר בשעות הצהריים, התבקשו המבקרים להימנע מלהגיע לאתרים, ביניהם, חצר תל-חי שבצפון, בית הלורד שבתל-מונד, יד לשריון שבלטרון, בית בן גוריון שבשדה בוקר, בית באו ולהיכל העצמאות בת"א והאתר בעתלית אף נסגר.

מטרת הפרויקט לציין את יום הזיכרון ויום העצמאות של מדינת ישראל באתרים המציינים את המורשת של מדינת ישראל, תוך שילוב בין פעילות חווייתית ותכנים ערכיים. המבקרים נהנו ממגוון סיורים, תצוגות מולטימדיה, מופעי חלוצים, שחקנים, תערוכות ופעילויות לילדים.

מוזיאון חצר היישוב הישן, ירושלים, אטרקציות בירושלים
חצר היישוב הישן, ירושלים. צילום חן לאופולד

תערוכת צילומי אתרי מורשת
באתר המועצה לשימור אתרים מוצגת תערוכת צילום מעניינת של הצלמת חן לאופולד, שסיירה במהלך פסח האחרון באתרי המורשת והנציחה אותם ואת מצבם כיום, בצילומי צבע ובצבעי שחור לבן וספייה.
לצפייה בתמונות לחצו כאן…

במסגרת חגיגות יום העצמאות התקיימה השנה פעילות ייחודית באתרי המורשת אשר שילבה פעילות חווייתית לאור סיפורי המורשת והגבורה שליוו את תקומת המדינה.

המבקרים נהנו מפעילות לילדים ולבני נוער, מסיורים חגיגיים הכוללים את סיפור המורשת הלאומית בכל אתר ואתר תוך הכרות עם אירועים ייחודיים שקרו בהם כדוגמת סיפור הגבורה של טרומפלדור בתל חי, האימונים במערת הפלמ"ח, הפריצה אל מחנה המעפילים בעתלית, מה קרה בהיכל העצמאות, מוזיאון ז’בוטינסקי ועוד.

מחנה המעפילים בעתלית - הספינה גלינה, יום העצמאות ה-63
ספינת המעפילים, מחנה עתלית. צילום: אלכס ליבק

שרת התרבות והספורט לימור לבנת ציינה היום, כי היא שמחה על הצלחת הפרויקט בו למעלה מ-60 אלף מבקרים שהגיעו היום לאתרי המורשת זכו לחוות בצורה יוצאת דופן פרק חשוב ומשמעותי בתרבות ובהוויה של ישראל.

עומרי שלמון, מנכ"ל המועצה לשימור אתרי מורשת אמר היום כי יום העצמאות ה-63 הינו הישג לאתרי המורשת בישראל ולתחום השימור בכלל. אם ביום אחד, באמצעות תמיכה ממשלתית, באתרי מורשת שבאה לידי ביטוי בשיתוף פעולה עם משרד התרבות והספורט למעלה מ-60 אלף אנשים ביקרו באתרים ברחבי הארץ, אני רק יכול לדמיין מה יכולים לעשות 365 ימים כאלה למען אתרי המורשת.

לכתבה עלאתרי המורשת שנפתחו בחינם ביום העצמאות…

שחרור צבי ים - עצמאות2011 מרינה הרצליה
שחרור צבי ים מול חופי הרצליה. צילום: המשרד לאיכות הסביבה.

עצמאות מול הים
במרינה בהרצליה התקיים ארוע סביבתי גדול עם מאות כלי שיט שהשתתפו במשט יום העצמאות שנערך השנה בסימן השמירה על הסביבה הימית, לאור האיומים הגוברים לזיהום הים והחופים בעקבות הגידול בתעשיית חיפושי הגז הנפט סמוך לחופי ישראל.

המשט השנה היה הגדול ביותר שהתקיים עד כה בישראל בהשתתפות ספינות חיל הים ומאות כלי שייט פרטיים. המשט מהווה את תחילתה של שנת פעילות להעלאת מודעות הציבור לשמירה על הסביבה הימית והחופית.

במהלך המשט, נערכו משטי הצדעה של ספינות חיל הים והספינות האזרחיות, מול חופי סידני עלי בהרצליה, ומול חוף הדולפינריום, עמוס החוגגים בתל אביב ובנוסף, שחרר השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן צבי ים שנמצאו בסכנה והושבו לים אחרי שטופלו על ידי המרכז להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים במכמורת.
 

 

אין תגובות

השאר תגובה