עשה זאת בעצמך: הפעלות ומשחקים לילדים עם דברים וחפצים שיש בבית

מה עושים עם הילדים בבית
ספר הילדים אופי טופי מלכת היופי ואופיר עזריאלי המחברת שלו | צילום באדיבות אופירה עזריאלי

בימים מטורפים כמו אלו אנחנו חייבים להעסיק את הילדים או לפחות למצוא להם תעסוקה. במיוחד לתקופת הקורונה, הסופרת והמרצה אופירה עזריאלי מעניקה לכם 5 עצות מופלאות לפעילויות, הפעלות ומשחקים עם הילדים בבית שניתן ליצור עם חפצים שיש לכל אחד בבית, כמעט.

5.4.2020 אופירה עזריאלי

אפשר לצאת לדרך? בין כל הפעילויות ומשחקים לילדים בבית, קבלו את החמישייה הפותחת.

משחק המטר

לקחת את מד המטר מארגז הכלים, וראשית לפתוח אותו לאורך של 2 מטר, כדי להמחיש לילדים ״מה זה ה-2 מטר שמבקשים מאיתנו לשמור״. ועל הדרך לעשות עם מד המטר גם לימוד וגם משחק: להסביר להם מה זה ס״מ, מה זה מ״מ, מה זה מטר (כמה ס״מ יש במטר, כמה מ״מ יש בסנטימטר ועוד). ועכשיו לעשות משחקים עם המטר: מודדים כל מיני דברים בבית. עושים לילדים רשימה של כל מיני פריטים, אביזרים ורהיטים בבית, והמשימה: למדוד את האורך/הגובה ואת הרוחב שלהם. על הדרך אפשר גם ללמד אותם מה זה עומק (למשל, תא בארון המטבח), ואז לתת להם גם משימות למדוד עומקים (של ארון הבגדים שלהם, של מכונת הכביסה ועוד).

משחק הבקבוק והנר

לפי מספר הילדים, לקחת בקבוקי שתייה ריקים (אולי למלא בהם קצת חול כדי שיהיו יציבים), לקחת נרות חנוכה או נרות שבת, לקשור את הנרות סביב המותן, ולשחק איתם משחק ילדות שהיה פופולארי כאשר הוריהם היו ילדים: לנסות ולהשחיל את הנר לתוך פיית הבקבוק. לעשות 10 סיבובים כאלו ולראות מי המשחיל הכי מוכשר במשפחה (גם ההורים יכולים להשתתף בתחרות/במשחק הזה).

חפש את המטמון בבית

לקחת חבילת ניירות דביקים ולהחביא לילדים בכל מיני מקומות בבית. בכל פתק יש משימה והפנייה לנקודה הבאה אליהם הם צריכים להגיע. למשל, באחת התחנות לכתוב: ״עליכם לרשום 10 מדינות באפריקה. לאחר הפתרון תוכלו לגשת לפתק הבא שנמצא באזור שם הבגדים שלנו מתקלחים״ – ואז להחביא את הפתק הבא במקום סמוי, באזור מכונת הכביסה). וכך פתקים עם משימות מגוונות מעולם הטלויזיה, הספרים, החשבון ועוד. כאשר הם מסיימים לאחר 10 פתקים שמצאו ומילאו את המשימות, אנחנו, ההורים עוברים איתם על התשובות של המשימות שבפתקים, והם מקבלים פרס קבוצתי עם מחמאה מאיתנו ״כל הכבוד לקבוצת המופלאים שלי״ וכד׳.

משחק עם אלבומי תמונות

מוציאים אלבומי תמונות של פעם, יושבים עם הילדים ועושים להם משחק: ״מי האנשים שבתמונה״?? למשל, מי מזהה את האיש הזה (שהוא במקרה סבא כשהיה בחור צעיר), או מי התינוקת החמודה הזו (וזה יהיה אחד הילדים כתינוק או אמא בעצמה). ניתן להקשות וגם להראות תמונות של בני משפחה מהמעגל השני והשלישי או של חברים של ההורים בימי הנעורים.

הפעלת אופי טופי מלכת היופי

בספר שכתבתי, ״אופי טופי מלכת היופי״, המצאתי שפת אכילה חדשה: ״שפת הבריאותונים״. כלומר: ישנם מאכלים רבים סביבנו, שהם ״בריאותונים״, והם אלו שבריאים לגוף שלנו ורצוי לאכול מהם (לעומת ה״ריקנונים״, שהם חטיפים וממתקים טעימים, אבל שהם ריקים מכלום ולכן לא כדאי לאכול מהם הרבה). להסביר לילדים מה הם אותם ״בריאותונים״: פירות, ירקות, מוצרי חלב, בשר (שניצל), דגים (טונה), ביצים, זיתים, לחם (ועדיף מלא) וכמובן, מים.

ואז, לתת לילדים משימה: להכין יחד הילדים, או עם ההורה (תלוי בגילאי הילדים), ארוחת ערב רק של הבריאותונים. שהילדים ישטפו את הירקות (ויחתכו את הירקות והביצים הקשות- שוב, תלוי בגיל), יערכו את השולחן ויכינו על הצלחות את הזיתים והירקות החתוכים ועוד. כך גם מפעילים אותם למשימה חיובית ועל הדרך מלמדים אותם מהם הבריאותונים״, אותם מזונות שבריאים לגוף שלהם. בזמן הארוחה להדגיש לילדים שכל מה שעל השולחן הוא ממשפחת ה״בריאותונים״, לספר על עוד בריאותונים שקיימים ושהם כרגע לא על השולחן (יוגורט, רימון, אגוזים ועוד). ואולי אפילו לתת להם ערך מוסף (למשל, ״אתם יודעים שהגבינה שאנחנו עכשיו אוכלים, יש הרבה סידן, וזה מאד חשוב לגדילה של העצמות שלנו?״ וכד׳).

 

 

באהבה, אופי טופי❤️

 

לעוד על הספר של אופירה באתר סטימצקי: לחצו כאן…

אין תגובות

השאר תגובה