פארק גולף וכפר נופש חדש באשקלון

19.5.2013  תיירות ונופש

האם אשקלון תעלה על מפת תיירות הגולף העולמית? המיליארדר האמריקאי, דונאלד טראמפ מתעניין בהקמת כפר נופש ופארק גולף ברמה בינלאומית באשקלון. אם הכל ילך כשורה, בעתיד הקרוב יוקם באשקלון פארק גולף על ידי המיליארדר האמריקאי, דונאלד טראמפ, שכבר הביע את נכונותו לבנות את הפארק בעיר. במסגרת הקידום של הפרויקט ראש העיר אשקלון, בני וקנין, דאג לקדם תב"ע שתתמוך בהקמת כפר גולף באשקלון. התב"ע אושרה והשטח המדובר נמצא בשכונת ברנע בצפון אשקלון, צמוד לשמורת ניצנים. הקרקע מוגדרת"פארק נופש חופי",ומקודמת עליה תוכנית להקמת כפר גולף ובה מתחם גולף בן18 גומות, 650 יחידות נופש מלונאיות, מרכז קונגרסים, קאנטרי קלאב ושטחי מסחר.

 
מעיריית אשקלון נמסר שעורך דינו של טראמפ, הגיע לאשקלון לצורך סיור באתר המיועד ובסביבתו. בסיור נכחו בין היתר, מ"מ ראש העיר אשקלון, שלמה כהן ומנכ"ל החברה הכלכלית לאשקלון, רו"ח גלעד אורן. עורך הדין התלהב מאד מהמיקום המיוחד, בסמיכות לחוף הים, וכן מהאקלים המיוחד ששורר באשקלון, אשר מאפשר לשחק גולף מספר ימים רב בשנה. לאחר הסיור והחלפת הרשמים, קיבל ראש העיר, בני וקנין, מכתב מדונלד טראמפ, בו מצוין שהח"מ מתעניין בהקמת כפר גולף באשקלון: "אני נרגש מהתוכניות להקמת מרכז גולף ברמה בינלאומית, צמוד לים התיכון בעירך היפה. יש לי חיבה רבה למדינת ישראל ואזרחיה ואני מאמין כי ישראל ראויה להיות כלולה ברשימת הקהילות שמארחות את מרכזי הגולף של טראמפ".למרות ניסיונו העשיר של מר טראמפ בתחום מסלולי הגולף, החוק בישראל מחייב הוצאת מכרז בנושא.

בעוד חודש יובא מתווה התוכנית לאישור במינהל מקרקעי ישראל, ולאחריו צפוי המינהל לפרסם מכרז לשיווק הקרקע. ראש העיר, בני וקנין: "אני מאמין שהפרויקט הזה יהיה כלכלי, גם כי הוא יכלול יחידות נופש וגם כי מזג האוויר יאפשר לשחק כאן12 חודשים בשנה. אין באמת חורף באשקלון, בחודש ינואר יורד גשם לשעה וזהו. באירופה ובמזרח אירופה יש עשרות אלפי פרויקטים של גולף, אבל מזג האוויר לא מאפשר לשחק במגרשים האלה. חובבי גולף יאהבו להגיע לכאן כי אין הרבה אתרי גולף שממוקמים ממש על הים. היום בשביל להגיע ברכב מנמל התעופה בן גוריון לאשקלון נוסעים 40 דקות, וברכבת זה לוקח 35 דקות".

אם וכאשר פארק הגולף ייבנה באשקלון, הוא יצטרך להתמודד על ליבם של חובבי הגולף המקומיים, שכיום משחקים בפארק הגולף הותיק בקיסריה ופארק הגולף הצעיר יותר בגעש. 


מחפשים מיני גולף לקטנטנים?
מאז שהמיני גולף בפארק הירקון נסגר, פועלים עדיין3 אתרי מיני גולף בישראל – פארק המיני גולף הוותיק בקיבוץ פרודשבדרך לצפת, המיני גולף בהרצליהוהמיני גולף המקורה בסינמה סיטי בראשון לציון.

לפני ואחרי: 

פארק הגולף באשקלון
כאן מתוכנן לקום פארק הגולף החדש

פארק הגולף של דונלד טראמפ באשקלון
הדמיה של פארק הגולף והנופש המתוכנן באשקלון
 

אין תגובות

השאר תגובה