פארק הטרמינל אילת יוצא לדרך

פארק הטרמינל אילת
בקרוב - פארק הטרמינל אילת. תכנון והדמיה דרמן ורבקל אדריכלות

בשורה טובה מאילת: המכרז להקמת פארק הטרמינל באילת והפעלת האטרקציות התיירותיות של הפארק החדש יוצא לדרך ואולי בעוד כשנתיים כשתגיעו לאילת תוכלו לרחף עם הילדים בכדור פורח מעל הפארק שבו תסתובבו על גלגל ענק, לגלוש בבריכת גלים ובפארק מים, לרכב פארק במוטורי, לטפס במתחם האקסטרים והחבלים לקפוץ במסלול הנינג’ה, לבקר במוזיאון הרכב, לאכול משהו בשוק האוכל, לבלות בג’ימבורי ובאטרקציות נוספות

 

בשטח שדה התעופה המפונה בעיר.

תוכנית פארק הטרמינל משתרעת על 70 דונם, עבודות הפיתוח כבר החלו בשטח כשנה לאחר פינוי שדה התעופה באילת – החלה סלילת כבישים שיחברו את מרכז העיר לשטח הטרמינל. הפארק צפוי להיות מוכן בעוד כשנתיים.

עיריית אילת, באמצעות החברה הכלכלית לאילת (חכ”א), פירסמה היום מכרז להפעלת האטרקציות התיירותיות בפארק שיוקם במתחם שדה התעופה המפונה באילת. מדובר במכרז להקמה והפעלה של אטרקציות בשטח של כ-14 דונם בדרום השדה ולתקופה של 10 שנים. הפארק יוקם בהשקעה של 170 מיליון שקלים וצפוי להיפתח בעוד כשנתיים.

 

אטרקציות לילדים בפארק הטרמינל באילת

אחרי שנים רבות בהם לא הוקמו אטרקציות לילדים באילת הפארק הענק שיהיה הגדול בישראל ויוקם בהשקעה של 170 מיליון שקל, יכלול אטרקציות תיירותיות כמו כדור פורח, גלגל ענק, בריכת גלים, פארק מים, פארק מוטורי, מתחם נינג’ה, מתחם אקסטרים, מוזיאון רכב, שוק אוכל, מתחם קרנבל, מגלשות מים אקסטרים, לונה פארק, פארק מתנפחים וג’ימבורי, פארק חבלים, מציאות מדומה, קרקס, מכוניות מתנגשות, סימולטור גלישה, בריכת כדורים ועוד.

 

מתחם הופעות ופסטיבלים, קמפינג ומלון 

בנוסף, יבנה בפארק הטרמינל מתחם הופעות ופסטיבלים חדשני ממכולות ממוחזרות, מרכז תרבות עירוני, מוזיאון, מלון לואו קוסט, מתחם קמפינג ועוד.

 

בתוכנית פארק הטרמינל מתוכנן פארק פתוח שמחבר את הצד המזרחי והמערבי של העיר ומרושת בשבילים והצללה, חיבור שד’ התמרים אל הטיילת, פארק אתגרי, אטרקציות תיירותיות כאמור, מגרשי משחק, מתחם קמפינג, מתחם הופעות ופסטיבלים רבי משתתפים ועוד.

מבנה הטרמינל הישן של שדה התעופה יוסב למרכז תרבות עירוני, ודרכים שעתידות להיסלל במתחם ומחוצה לו, צפויות לחבר בין חלקי העיר, ולהקל על הגישה למרכז העירוני שיוקם.

המכרז להפעלת האטרקציות בפארק הטרמינל

רוצים להתמודד על המכרז? המתמודדים מוזמנים להציע הצעות בהליך מיון מוקדם Qualification)  Pre) כתנאי להשתתפות במכרז, ואלה שיעמדו בהצלחה בכל תנאיו יהיו רשאים להשתתף בחלקו השני של המכרז ולהגיש הצעות במסגרתו.

מפגש מציעים יתקיים באילת ב-15 ביוני, והמועד האחרון להגשת הצעות הוא ב-6 ביולי בשעה 14:00.
את ההצעות יש להגיש במסירה ידנית בלבד במשרדי החברה הכלכלית של אילת.

לפרטים נוספים על המכרז ומה שמתוכנן בפארק הטרמינל החדש לחצו כאן…


מתחם האטרקציות של פארק הטרמינל באילת יכלול 3 מתחמים: 

1. מתחם אטרקציות מערבי בשטח של כ-7 דונם

2. מתחם אטרקציות מזרחי ששטחו כ-7 דונם

3. שדרה מרכזית

שדירה שתבנה בתוואי מסלול ההמראה הקיים ותכלול פארק עירוני, שטחים ציבוריים ושטחי שירות שונים. בכל אחד מתתי המתחמים יופעלו אטרקציות ואטרקציות חוצות גדר בכל שטח הפארק. 

 

המתחם ינוהל ע”י מנהלת מרכזית שתופעל ע”י חכ”א והעירייה, המנהלת תעסוק בפיתוחו, קידומו ובשיווקו של הפארק ולמפעילים לא יהיו זכויות כלשהן במקרקעי המתחם.

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי ציין עם יציאת המכרז לדרך: “אנו נרגשים מאד לצאת לדרך עם פרויקט פארק הטרמינל שיוקם בעיר. מדובר בתוכנית גרנדיוזית , שלא נראתה כמותה בישראל ובמהלך  אורבני משמעותי ביותר לעיר אילת.  אנו בטוחים כי הפארק ישנה לחלוטין את תרבות הבילוי והפנאי בעיר גם בעבור התושבים וגם לתיירים. מכרז האטרקציות שפרסמנו היום הוא השלב הראשון והשלבים הבאים יפורסמו גם כן בקרוב”.

המפעילים יהיו אחראים לתשלום כל העלויות הקשורות בהקמתה ובהפעלתה של האטרקציה, ואף ישלמו דמי שימוש חודשיים בשיעור ובמתווה שייקבעו מראש בנוסף למיסים והיטלים הכרוכים בהחזקת הקרקע ובהפעלת האטרקציה, לרבות ארנונה, מיסים ותשלומי צריכה שוטפים. שיעור התשלומים יקבע בשלב השני של המכרז.

אין תגובות

השאר תגובה