פלוקי-ספר ילדים חדש

29.5.2013שעת סיפור

"במקום שבו היער נגמר ושדה רחב מתחיל, תחת עץ שחציו בצל וחציו בשמש, חי פלוקי. רק דבר אחד, דבר אחד קטן היה חסר לו וכמה שהדבר הזה היה קטן, ככה הוא הטיל צל גדול".

מכירים את התחושה הזו שרק אם יהיה לי את הדבר"הזה",אז החיים שלי יהיו יותר טובים? ממש טובים? זה בדיוק מה שקרה לפלוקי. הוא היה בטוח שאם רק יהיה לו זנב, אז הכל בחייו יהיה נפלא. פלוקי כל כך רצה זנב וחשב על זנב, שהוא לא התפנה להסתכל על כל הדברים הנהדרים שכבר היו לו בחיים. 
 

גיבור הסיפור שלנו, מתמודד עם דילמות דומות מספרי ילדים כמו הפיל הקטן בספרו של פאול קור"הפיל שרצה להיות הכי",או לשיח הקטן שרצה עלי זהב בספר הילדים"האגדה על השיח הקטן"שלאסנת ישפה. הספר מתאר את מסעו של יצור קטן ופרוותי שנקרא פלוקי, בדרך אל האושר ואל ההשלמה עם מה שהטבע נתן לו.

בניגוד לפיל שנאלץ לוותר על החלום הצבעוני שלו בגלל לחץ חברתי וחשש מהלעג של אחיו האפורים ובניגוד לשיח הקטן שהתמודד עם קשיים רבים בשמירה על העלים שהוא כל כך רצה ולומד בדרך הקשה שעדיף לו לוותר עליהם ו"לחזור למציאות",במקרה הזה, גיבור הספר מגיע לפתרון בדרך מתוחכמת (וידידותית יותר לילדים).  בעזרת חבריו למסע ודמויות נוספות שהוא פוגש בדרך, פלוקי מבין בסופו של דבר שכולם רוצים תמיד משהו שאין להם וכי המרדף אחרי ה"משהו הזה"לא יעשה אותו בהכרח יותר מאושר, מאשר לשבת תחת העץ שלו ולהנות מהרגע וממה שיש.


האיורים המקסימים של מחברת הספר ובמיוחד דמותו של פלוקי, נוצרו בהשראת איור פרימיטיבי המקרב את דמותו לציורי ילדים, מבלי לקבע אותה בתור דמות מוגדרת ומוכרת, אנושית או מעולם החי. האיורים נעים על התפר שבין עולם המציאות לדימיון, בדומה לחוויות הילדות. איורי הזנבות שפלוקי חולם עליהם לדוגמא, מזכירים בסגנונם את עולם האיור של מגדירי הצמחים הבוטניים, אבל גם מגיעים למחוזות דמיוניים.

את הספר כתנה ואיירה לימור ויסברג כספי, אמא לשלושה בנים, מעצבת גרפית וצלמת שחזרה לארץ אחרי10 שנים בבוסטון שם ומתגוררת כיום עם משפחתה במושב קטן ליד גדרה, שם הם חיים בנחת, עד כמה שניתן…

הספר מיועד לילדים בגילאי טרום וראשית קריאה, אך גם ילדים מבוגרים יותר ניצפו נהנים ממנו.

צייר לי זנב
במסגרת השקת הספר תוצג תערוכה אינטרנטית של זנבות אמיתיים ודימיוניים שילדים יצרו. ילדים שרוצים להשתתף בתערוכת הזנבות יכול לשלוח את הציור שלהם ל- TAIL@flooky.comניתן לראות דוגמאות לזנבות באתר: www.fllooky.com 


שורה תחתונה?
 ספר מקורי ומקסים שהילדים ירצו לקרוא אותו שוב ושוב. מתנה מעולה לקראת שבוע הספר הבא שמתחיל בשבוע הבא.
 
 

פלוקי

כתבה ואיירה: לימור ויסברג כספי
לגילאי3 עד 7
הוצאת גוונים
 

אין תגובות

השאר תגובה