פליי בוקס: אפילו אמא עפה על זה

fly box israel, פלייבוקס ראשון לציון, אטרקציות לקבוצות בראשון לציון
גם אמא עפה על זה... פלייבוקס בראשון לציון

22.9.2019 עינבר שחק

על חווית התעופה ב-FlyBox – פליי בוקס, חלמתי מהרגע הראשון שהם עלו לי באינסטגרם בפיד של חברה. כשהתקשרתי הסבירו לי שהמתקן בעצם הוקם לצנחנים שיוכלו להתאמן לקראת צניחה חופשית, מכיוון שאני במירוץ לחוויות משבר גיל ה-40 וצניחה חופשית נמצאת בראש הרשימה, זה כל מה שהייתי צריכה באמת לשמוע. הילדים הם רק תירוץ במקרה הזה…

 

אז מה זה פליי בוקס / Flybox?

הפליי בוקס הוא אטרקציית אקסטרים ייחודית, המאפשרת לרחף באוויר במהירות של יותר מ-200 קמ”ש בתוך צינור שקוף שנבנה במקור כמתקן אימונים לצניחה חופשית והפך בשנים האחרונות לאטרקציה לקהל רחב של חובבי האקסטרים והצניחה החופשית ברחבי העולם.

המלצה להורים: ההמלצה הכי חשובה שלי להורים, תעופו על עצמכם גם, אין שום דרך להבין את הדקה הזו בלי לחוות אותה. מבחוץ אתה רואה את הטיימר רץ על דקה וזה נראה כמו כלום זמן. בתוך הפליי בוקס, הדקה הזו בתעופה היא עולם ומלואו, שנדמה כמו נצח של אושר צרוף.

מרגע ההגעה צריך לעשות צ’ק אין במחשב, ניתן לעשות אותו גם מהבית במחשב. ואז יש בערך חצי שעה המתנה לתחילת ההסברים מהמדריכים. הילדים התרגשו בטירוף, ישבו מרותקים לראות את מי שמעופף לפניהם, לשלוח הודעות נרגשות לחברים כמו: תיכף אני עף

מרגע שקראו לנו צפינו בסרטון הדרכה קצר, עמית המדריך הסביר את תנועות הידיים שישמשו לנו לתקשורת בתוך התא הרועש וקיבלנו אטמי אזניים וחליפות וקסדות. את זמן ההמתנה הנוסף העברנו בסלפי נרגשים ובניסיון להתנשק מתוך קסדה , לקח זמן אבל הקטנה שלי יכולה להתגבר על כל אתגר נשיקות.

הילדים כל כך התרגשו, ורק ישבו בספסל ואמרו יש עוד פעם אפשר עוד פעם, שכל מה שחשבתי עליו היה יאללה כמה פעמים כבר נהיה פה שייהנו עוד קצת. מנהרת הרוח נותנת את האפשרות לחוות תעופה של גוף בלי לקפוץ ממטוס בשביל זה.

fly box israel, פליי בוקס, אטרקציות לילדים בראשון לציון
גם הילדים עפים על הפלייבוקס… צילום: Flybox

איך הפליי בוקס עובד?

מנהרת הרוח פועלת בזכות הטכנולוגיה של חברת iFLY העולמית, בעלת הפטנט הייחודי. תא התעופה במנהרת הרוח הוא בקוטר 4.3 מטר ומתנוסס לגובה 14 מטר. הזכוכית המקיפה את תא התעופה מגיעה לגובה 5.5 מטר ואפשר לעוף במנהרה במהירות מרבית של עד 275 קמ״ש!

בחלקה העליון של המנהרה ממוקמים 4 מנועים (שמגיעים ל-1,200 כח סוס) אשר יונקים את האויר מתא התעופה ודוחפים אותו בחזרה מלמטה בפעולה סיבובית (סרקולטיבית). פעולה זו והמבנה ההנדסי הייחודי של מנהרת הרוח, מאיצה את האוויר לפני חזרתו לתא התעופה וכך נוצר חלל של אויר המאפשר לעוף בצורה חלקה ובטיחותית.

הארכיטקטורה יוצאת הדופן של מנהרת הרוח מאפשרת לכל אחד ואחת הנמצאים במקום, לצפות בחווית התעופה. מנהרת הרוח בארץ נבנתה על ידי חברת Skyventure LTD.

האם ב-FLYBOX יישבר השיא בתעופת הגוף במנהרת רוח?

מעבר לחוויה המדהימה שכל אחד יכול לחוות בתעופת הגוף, קיים ענף ספורטיבי ותחרותי המתפתח בארץ ובעולם – מתקיימות תחרויות, ליגות ואליפויות עולם בתחום. אמרתי לבן שלי שהם ענף באולימפיאדה הוא לא האמין לי, מסתבר שקצת הקדמתי את המאוחר והם ענף בהתהוות, מקווים להיכנס למקצה התחרויות באולימפיאדה הבאה.

כאן בישראל כבר התקיימו אליפות ישראל, תחרויות מקומיות וגביע פלייבוקס.

 

אירוע שבירת השיא בתעופת גוף

ביום שני ה-23 בספטמבר יתקיים ב-FLYBOX אירוע יצירת שיאים בתעופת הגוף במנהרת הרוח.
בשעה 19:00 מיטב הספורטאים בענף תעופת הגוף יגיעו על מנת לייצר שיא תעופה.

במקצי התעופה ישתתפו 4 רמות של שיאנים:
שיא בטן ילדים – מהירות תעופה סביב 150 קמ”ש
שיא בטן בוגרים – מהירות תעופה – סביב 180-200 קמ”ש
שיא UPRIGHT – מהירות תעופה – סביב 220-240 קמ”ש
שיא HEADOWN – מהירות תעופה – סביב 275 קמ”ש
במהלך הארוע יערכו מופעי תעופה והדגמה מקטגוריות שונות בהן מתחרים הספורטאים הישראליים באליפויות העולם:
תעופה רביעייה דינאמית – 4 משתתפים – עפים בכל ארבעת המימדים
תעופה בזוג – 2 משתתפים – עפים בכל ארבעת המימדים
פריסטייל – אקרובטיקה אווירית : אלמנטים מעולם האקרובטיקה והתעופה.
רביעיות על הבטן – רביעיית הילדים תדגים מקצה מתחרות.

בנוסף, קצת גאווה ישראלית: ספורטאי פלייבוקס – מתחרים באליפויות בארץ ובתחרויות בינ”ל בקטגוריות השונות של התעופה. מהבולטים שבהם:

גלי בר
בת 16, מקום 12 באליפות העולם האחרונה בקטגוריית FRESSTYLE JUNIOR

דפני מורלי
בת 37 – מדריכה ומאמנת חוג הילדים בפלייבוקס, מקום 6 באליפות ארופה, מקום 11 אליפות העולם האחרונה. FRESSTYLE . דפני התחרתה בעבר בצניחה חופשית והייתה אלופת הארץ באותה הקטגוריה באוויר ובמנהרת הרוח.

בר גרינזייד
רק בת 11 וכבר אלופת ישראל בFREESTYLE ילדים, זכתה במספר תארים בינ”ל. מתאמנת באופן קבוע במנהרת הרוח, התחילה לפני שנתיים בחוג הילדים. בנוסף בר גם שחקנית צעירה, זמרת ואושיית אינסטגרם. ברור, מי לא תהפוך לאושיית רשת כשהיא יודעת לעוף בגיל 11??

כיום מתאמנים בפלייבוקס באופן קבוע:
רביעיית פלייבוקס ילדים: ילדים בני 10-13 מתאמנים באופן שבועי בתעופה קבוצתית במטרה לייצג את ישראל באליפות העולם ורביעיית פלייבוקס דיינמיק – מדריכי פלייבוקס המתאמנים בקטגורייה המורכבת ביותר, תעופה במהירויות הגבוהות ביותר בכל המימדים.

 

FLYBOX מחירים:

לשלמות יש מחיר… מספר אופציות לחבילות של זוג או שלישייה יביאו אתכם לעלות של כ-195 ש”ח לכל משתתף לחוויה הכוללת בתוכה 2 דקות תעופה. אני לא בטוחה שתיאור הזמן מדויק, אמנם עפים בפועל 2-3 דקות אבל משך החוויה כולה הוא שעה וחצי כולל ההכנות וההתרגשות שבדרך. לא אטרקציה במחיר שרובנו נלך אליה כל שבת… אבל בתור חוויה מיוחדת ליום הולדת או אירוע מיוחד זה בהחלט מומלץ.

מדי פעם יש מבצעים והנחות שווה לעקוב באתר: www.flybox.co.il

וכל מה שנשאר לי לשאול זה, בגיל 40 לאיזה רביעייה יש לי סיכוי להגיע ומתי אפשר להתחיל להתאמן?

עפה וחזרה לכתוב על זה, עינבר שחק, אמא שרוב הזמן דווקא נמצאת על הקרקע, מעצבת ובלוגרית שכותבת על אופנה, עיצוב וטיולים בחו”ל עם ילדים.

 

אין תגובות

השאר תגובה