פסח2014בעמק המעיינות-הצעות ואטרקציות לכל המשפחה

פעילויות וטיולים לכל המשפחה בפסח2014 בעמק המעיינות: הפעלות לילדים בגן השלושה, רכיבה על אופניים, סיורי חקלאות, צפייה בציפורים נודדות ואטרקציות נוספות 

עמק המעיינות מציע מגוון טיולים ופעילויות לבילוי עם הילדים בחג הפסח:
 
גן השלושה-סחנה 
פותחים את עונת האביב בגן הלאומי ‘גן השלושה’ (סחנה) בו זורם נחל האסי–עם טמפרטורת מים קבועה של28 מעלות, בריכות טבעיות, מתקני משחקים, מגלשות מים והרבה דשא וצל, לצד הפתעות נוספות – מוזיאון הארכיאולוגיה ‘עקבות בעמק’, חוויה חינוכית ותרבותית מומלצת [וממוזגת..], הפעלות לילדים ברוח החלוצים באתר המשוחזר חומה ומגדל- כיבוס בגיגיות, צילום בבגדי חלוצים, מילוי סלים, בניית חומה, תצפית ממגדל השמירה ופעילויות רבות נוספות הכלולות במחיר הכניסה לגן השלושה (סחנה). שעות פתיחת הגן – 08:00-17:00. 
לפרטים נוספים:04-6581017  
 
חקלאות אורגנית בביו-תור
ב’ביו-תור’ שבקיבוץ שדה-אליהו מציעים למשפחות ולקבוצות סיורים מודרכים בחוויה של חקלאות אורגנית ומזמינים אתכם לצאת אל הטבע ואל השדות האורגניים של הקיבוץ. בואו לפגוש את הפריחה של הרימון והסמדר, את ראשית האביב ושיר השירים, לשבת בין גן הירק וכרם הענבים ולגלות את החקלאות האורגנית, לבקר את תיבות הקינון של התנשמת והבז שפועלים724 בהדברת מזיקים בשדות החיטה, להאכיל חמורים ולהבין איך הם קשורים להדברה ביולוגית, ללמוד שלא צריך לפחד מחרקים טורפים אלא דווקא לשמור עליהם וליהנות מעבודתה החרוצה של דבורת הבומבוס המאביקה. ניתן לשלב עם ביקור ב’קפה בשדה’ הסמוך או להזמין ארוחות צהריים כשרות לפסח. 
סיורים למשפחות יתקיימו בחול המועד פסח, בימים ד’-ה’16-17.4 בשעות הבוקר והצהריים, ביום ו’  בשעה10:30 וביום ג’ [אסרו-חג] 22.4 במהלך היום. הסיורים בתשלום וברישום מראש. 
לפרטים נוספים: 04-6096986
 
פסח בפארק המעיינות
בשטח הפארק מוצעות למטיילים מגוון אפשרויות טיול ובילוי – המעיינות היפהפיים הנובעים כל ימות השנה, נחל הקבוצים, בריכות הדגים, אתרי מורשת, שטחים חקלאיים, הציפורים הנודדות, חגיגת נוף, טבע ומים. אפשר להביא אופניים מהבית לרכיבה בדרכים בפארק וניתן לשכור בתשלום רכבים ידידותיים לסביבה או אופניים. מומלץ בחום במזג האוויר האביבי. 
הכניסה והחנייה לפארק–חינם
לפרטים: 04-6881427
 
פסח בשביל האופן
פסח מגיע, שיא הפריחה, הירוק מכסה את השדות ואת הרי גלעד וניתן לראות את הירדן זורם מנקודות תצפית. הציפורים חורפות בבריכות הדגים–כדאי לא להחמיץ ולהגיע לטיול אופניים בעמק המעיינות. מרכז האופניים בשביל האופן בקיבוץ כפר רופין מציע טיולים לבודדים, משפחות וקבוצות בכל הגילאים (הרוכבים על אופניים כולל כסאות לילדים ותינוקות). מסלולי הטיול קלים עד בינוניים ומתאימים לקהל הרחב. ניתן לקבל הדרכה לקבוצות. אפשרות שינוע האופניים לקבוצות לאזור נחל חרוד וסביבתו. 
לפרטים נוספים ולהזמנות:050-2022999
 
פסח במקור החסידה בכפר רופין
בתקופה זו שמי עמק המעיינות מתמלאים בלהקות הנודדות של הציפורים, בקריאות החיזור ובשירת הציפורים. מרכז הצפרות מקור החסידה בכפר רופין, מזמין את חובבי הטבע לבילוי מרתק בפסח עם סיורים מודרכים בימי החג וחול המועד בבוקר ובערב. נפגוש את הלהקות הנודדות בשמיים – החסידות, השקנאים והדיות. נאזין לקולות החיזור של התורים, הקוקייה, והשעיר המצפצף בלילות; נבקר את ראשוני המקננים–הסיקסק בשדות, השרקרקים במצוקים והתנשמות בלילות ונבקר במוצב צה"ל כולל תצפית אל גבול השלום בגאון הירדן.
סיורי בוקר–בחג הפסח (15/4), ביום ה’ (17/4) , בשבת (19/4) ובחג השני (21/4)  בשעה10.00 סיורי ערב (כוללים את מכ"מ העטלפים החדש) –בימים ד’-ה’ בחוה"מ פסח– (16-17.4)בשעה18:00.  
המחיר– 45 ₪למבוגר35 ₪ לילד (2-13).
הסיורים בהרשמה מראש ובתשלום ומתאימים לכל גיל ולכל רכב. 
לפרטים נוספים:050-5395856
 
חשמל באוויר בגשר הישנה 
תחנת החשמל ההידרו אלקטרית שהוקמה על ידי פנחס רוטנברג לא עובדת כבר66 שנים,בפסח הקרוב הכול משתנה: בואו לייצר חשמל באמצעים לא מזהמים בחוויית נהריים בגשר הישנה. בתוכנית המיוחדת לחול המועד פסח ישנן שלל פעילויות מיוחדות בסימן חשמל: אופניים שמייצרים חשמל על ידי תנועה ודיווש, מרוץ מכוניות סולאריות והדגמת ייצור חשמל על ידי תאים סולריים, מיצג ענק ומרגש על האיש והחזון–פנחס רוטנברג ומפעל החשמל ההידרואלקטרי, סרטון על אומץ וגבורה של חלוצי קיבוץ גשר במלחמת העצמאות, סיור מודרך, תצפית נוף ומעבר גדר המערכת., סדנת הופכים חזון למציאות בהנחיית סיגל הר ציון, בה נכיר גם את פרויקט העצמת הנוער בעמק ועוד. 
הפעילות תתקיים בימי חול המועד [ד’-ו’]16-18.4, ט"ז- י"ח בניסן. שעות הפעילות – בין9:00-16:00.
כרטיס:39 ₪ מבוגר, 35 ₪ ילד (גיל 5-13) וגמלאי. 
לפרטים נוספים:04-6752685 
 
גני חוגה פותחים עונה חדשה 
בחופשת הפסח פארק גני חוגה פתוח ברציפות ומאפשר לאורחים גם חווית לינה באוהלי קמפינג במדשאות הפארק או להשכיר אוהל מונגולי ממוזג המתאים למשפחה ואפילו לקבוצה קטנה. בימי חג הפסח בריכות הרחצה יפתחו עד השעה17:00. הכניסה לפארק הדייג חופשית לאורחי הפארק, לילדים אגם ענק עם שעשועי מים ומתנפחים. לאורחי הקמפינג: דייג לילי באגם, הקרנת סרטים במזנון וטיול לילה עם מדריך מקומי (פרטים ושעות באתר האינטרנט של גני חוגה)
לפרטים נוספים:04-6581111
 
בית הכנסת העתיק – באלא 
אתר נוסף שמשתלב עם רכיבת אופניים או הליכה בטיילת נחל באלא הוא בית הכנסת העתיק באלא, בכפר עברי קדום ליד קיבוץ מעוז חיים. על בית הכנסת והיישוב היהודי בארץ בתקופה לאחר חורבן המקדש ועד הכיבוש המוסלמי ניתן לשמוע הדרכה במקום מיפתח אופק, חבר קיבוץ מעוז חיים. 
לפרטים ולתיאום מראש: 050-7390514 
 
קוקטייל אביב ברוטנברג 
במהלך חודש אפריל מסעדת רוטנברג שמחה להשיק: קוקטייל אביב. בכל יום שישי, משעה12:00 ועד 17:00 – טאפאסים, קוקטיילים, קאווה ובירה במחירי היכרות, יחד עם דשא, מחצלות, שמש טובה והרבה הרבה נחת. המסעדה נמצאת סמוך לאתר נהריים בגשר, ליד קיבוץ גשר.
לפרטים נוספים: 057-9443272
 
פסח ב-‘מקומי’ 
במעדניית מקומי בקיבוץ נווה איתן מזמינים אתכם לתפריט פסח בריא ומיוחד. מעדניית מקומי מציעה מגוון מאכלים וחומרי גלם מיוחדים שמכין היועץ התזונתי ואיש האוכל אורי מאיר צ’יזיק, ד"ר להיסטוריה של הרפואה והתזונה. שעות הפתיחה בחול המועד: ביום רביעי– 14:00-18:00,ביום חמישי תבשילים ונזידים בין השעות14:00-18:00, ביום שישי המסעדה בין השעות 9:00-15:00. 
לפרטים נוספים:04-6063699
 
פארק המעיינות, טיולי משפחות, טיול עם ילדים בפסח, פעילויות לילדים בפסח
 טיול עם ילדים בפארק המעיינות – פסח לכל המשפחה בצפון.
 
מסלול טיולים משפחתי בפארק המעיינות
טיול בין עיינות המים של עמק המעיינות. נטייל בפארק המעיינות המחבר בין שלושה מקורות מים נהדרים בטיול רגלי אחד.  את הטיול נתחיל בחניית הרכבים הסמוכה לנחל הקיבוצים. הליכה של100 מטר תוביל אותנו לבריכת בזלת משולשת האוגמת את מי נחל הקיבוצים ניתן להשתכשך וליהנות מפינות צל ופיקניק במקום. נמשיך בהליכה על שביל עמק מעיינות לאורך אפיקו של נחל הקיבוצים אשר מקורותיו בעין עמל ושמו הערבי- הג’וסק לאורך קטע נזה ניתן להבחין בצמחיית מים מתוקים וניתן לטבול בנקודות רבות. שימו לב שחלק מנקודות הטבילה עמוקות מקומת אדם ומתאימות ליודע שחייה בלבד.
 
לאחר הליכה נינוחה של10 דקות נגיע למבנה משאבות ובסמוך לו נקודת טבילה יפה בשם עין חומה במקום נביעה נוספת שרובה נשאבת במשאבה. כאן נפנה שמאלה ונמשיך בהליכה על תוואי אספלט חדש לכיוון דרום לאחר עוד כ- 10 דקות נגיע לעין שוקק. במקום פיתוח חדש המנגיש את הרחצה והבילוי כל זאת במסגרת פארק המעיינות עליו כבר כתבנו בתחילת מסלול זה. ניתן ליהנות משעה קלה של רחצה ונופש במקום. ניתן להבחין בשרידי טחנת קמח עותומנית בחלק הדרומי של המעיין. נפנה שמאלה ונלך מזרחה בצמוד לגדה הצפונית של בריכת המעיין, אנו עוברים את פלג המים של הנביעה ומגיעים לתעלת מים זכים המושכת מזרחה, ניתן ללכת בתוך התעלה וליהנות מצינון טבעי, החילזון השחור העונה לשם שח-אור הנחלים הנמצא בהמוניו בדפנות, מעיד על איכות המים בתעלה שמקורם בנביעה של עין שוקק. מקור המים באקוויפר רמללה הנמצא הרחק מערבה חוצה שכבות סלע רבות ונחשף כאן בנביעה הנהדרת של עין שוקק.
 
נבחין מצפון באמת מים של טחנת קמח כפולת ארובות גם כן מהתקופה העותומנית. אמת המים נשענת על שלוש קשתות והיא אחת השמורות בכל האזור. במסגרת למידת חקר ואימוץ אתר חשפו תלמידי בית הספר במסילות (רימון) את אמת המים ניקו ושימרו את הטחנה בהנחיית רשות שמורות הטבע והגנים הלאומיים. תעלת המים שבה הלכנו נחצית בגשר וזו הזדמנות לצאת מתוכה ולהמשיך ביבשה. מכאן ניתן לפנות צפונה ולחזור לנחל הקיבוצים או למבוא של פארק המעיינות. למי שרוצה להמשיך בהליכה מומלץ להמשיך מזרחה ולהעפיל לאחר800 מטר לתל שוכה התצפית סמוך למגדל הביטחוני מתקופת המנדט, תצפית נחמדה המאפשרת הכרות עם חלקו השופע מים של העמק .
 
מהתל ניתן לרדת חזרה לנחל הקיבוצים ולסיים ברכב שחיכה בנאמנות. מטיבי הלכת שעוד נותר ברגליהם הכוח מוזמנים לרדת מהתל ולנוע דרומה אל עבר עין מודע , (הליכה של כחצי שעה) כאן בינות לאיקליפטוסים עבי גזע מסתתרת בריכה נפלאה עם מים זכים. המקום עבר פיתוח, הנגשה לנכים, ספסלי פיקניק וכמובן בריכת מים מתוקים מהיפות שבעמק. הליכה של400 מטר תביא אותנו אל מעבר למחסום הרכב ואל חניון המכוניות – שם יסתיים טיולנו.
 
 
 

אין תגובות

השאר תגובה