פסטיבל דרום אדום2014 -כל האירועים והפעילויות לכל המשפחה

פסטיבל דרום אדום2014 מתוכנן להתקיים השנה במהלך החודשים פברואר – מרץ ויציע מגוון של טיולים, אטרקציות לילדים ופעילויות לכל המשפחה במרחבי צפון הנגב המערבי, במקביל להזדמנות לצאת לטיולים, לראות את פריחת הכלניות באתרי הפריחה כמו יער בארי, יער שוקדה, שמורת פורה ואתרים נוספים. המבקרים יוכלו ליהנות מסופשבוע של תרבות עם הופעות של מיטב האמנים, סופשבוע ספורטיבי עם צעדה ומסלולי אופניים, סופשבוע קולינרי עם מטעמים מכל הסוגים וסופשבוע ילדים עם שוק מתוקים ופעילות אבוריג’ינית…

פסטיבל דרום אדום2014, פעילויות לילדים בנגב, אטרקציות לילדים בדרום


סופשבוע תרבות-  6-8.2

יום חמישי6.2 – דרום אדוםLIVE:

VOCA PEOPLE 
יום חמישי6.2 בשעה 20:30 באולם אשכול על שם שמוליק שילה. טלפון:  077-3191149
מופע התיאטרון הווקאלי מבית היוצר של ליאור כלפון ובעיבודו המוזיקלי של שי פישמן, הינו חגיגה מוסיקלית מלהיבה המדגימה שימוש ווירטואוזי בקול האנושי בלבד, ללא אף כלי נגינה. המופע הקומי משלב שירת אקפלה עם אומנות ביט בוקס מודרנית. ווקה פיפלמבצעים טעימות מכ-70 להיטים מכל הזמנים, החל מיצירות קלאסיות, דרך פזמונים ידועים ועד למוסיקה מהסרטים בעיבודים ווקאליים קצביים, בהעמדה מרתקת ובהומור. עד כה עלה המופע המצליח על במות בניו יורק, דרום אמריקה, קנדה, צרפת, שוויץ, בלגיה, אסטוניה, ספרד, פורטוגל, איטליה, הולנד, גרמניה, סינגפור וישראל.
מחיר:110 ₪. הנחות לתושבים וללנים באזור.

פיטר רוט ומאור כהן
עושים שמח בקיבוץ כרמים: חמישי6.2 החל מהשעה 21:00 בית במה לקהילה. טלפון: 052-3232117
מאור כהן, סולן זקני צפת והזבובים, יחד עם פיטר רוט, חבר להקת מוניקה סקס והזבובים, במופע רוקנ’רול אקוסטי עם מיטב הלהיטים של כל אחד מהם, מכל הזמנים. עיבודים מיוחדים לשירים של שני החברים הכי טובים, של שניהם יחד ושל כל אחד לחוד. שירים לגמרי חדשים, והדיבורים שרצים רק ביניהם כששניהם (כמעט) לבד/
מחיר:55 ₪. להזמנת כרטיסים מראש: 08-8663330 |  *8949

החצר האחורית
פאב הבאר צאלים: שישי 7.2פתיחת דלתות22:00, טלפון:  052-8664399 | 054-4216776
פרוייקט מוזיקלי שכולל14 שירים שכתב יענקלה רוטבליט והלחינו, ניגנו, שרו ועיבדו תומר יוסף (סולן הבלקן ביט בוקס), איתמר ציגלר (בלקן ביט בוקס והרכבים נוספים), וגדי רונן (דבק ואחד חלקי אחד).זהו מפגש מעניין ויוצא דופן בין היוצר הוותיק ורב הפעלים וחבורת המוזיקאים הצעירים, המוכשרים והאנרגטיים, והתוצאה היא אלבום שהוא שילוב בין תכנים חברתיים-פוליטיים ואנרגיות מוזיקליות קצביות ומגוונות. תומר יוסף –תופים ושירה | איתמר ציגלר–בס, גיטרות ושירה | גדי רונן–פסנתר ושירה
מחיר:75 ₪ / 95 ₪ 

יום שישי7.2

סינמה קק"ל – סרטים מהקופסה הכחולה- מצודת פטיש פארק קק"ל אופקים
שישי,7 פברואר 11:00-12:30, טלפון: 1-800-350-550, האירוע ללא תשלום. יש להירשם מראש. מספר מקומות מוגבל.
קרן קיימת לישראל ומפעליה מלווים בצילום את תולדות מדינת ישראל: רכישת אדמות, הכשרות קרקע, הקמת ישובים, ייעור ועוד. יעקב גרוס חוקר תולדות הסרט העברי חידש את סרטו של הצלם יעקב בן דב מ-1928 – אביב בארץ ישראל, המציג את ארץ ישראל הפורחת ותמונות מבניין הבית הלאומי: חגיגות ט"ו בשבט, חגים בארץ ישראל, האישה העבריה העובדת וסיפור נהר הירדן. עריכה והנחייה: יעקב גרוס, הפקה וחסות: ארכיון הסרטים על שם שפילברג. האירוע בחסות ארכיון הצילומים של קק"ל. 

בחזרה למקורות בחוות נעמ"א , קבלת שבת עם ארז לב ארי
יום שישי7.2  בשעה13:00 בחוות נעמ"א- מול מושב תדהר. טלפון:08-9934205 
הפנינג למשפחות שבמרכזו בשעה13:00 מופע של ארז לב ארי במופע חורף-מופע חדש ואינטימי לארז לב ארי כשלצידו חברו ושותפו המוסיקלי פטריק סבג. במופע יבצע ארז את מיטב שיריו מתוך שני אלבומי הסולו שלו, וביחד עם פטריק שירים מתוך העץ הבודד, האלבום המשותף ועטור השבחים שהוציאו השניים לאחרונה. 
מחיר כרטיס:55 ₪ הכרטיס כולל סיור וביקור בחוות נעמ"א, הממוקמת על שפת נחל גרר בה רעה אברהם אבינו את עדריו, בימים אלה המקום צבוע בירוק ואדום של כלניות, שטחים עצומים של חופש והנאה לכל המשפחה. הפעילות בחווה תתחיל בשעה10:00 שבמסגרתה עד שעת ההופעה יערכו סיורים –הכוללים סיור מודרך ,ביקור במיני דיר, חליבת כבשים ידנית ומכאנית, ליטוף והשקיית טלאים בבקבוקי חלב, הכנת גבינה אישית מחלב החווה, הכנת פיתות על הסאג’, פינת החי ופינת ליטוף, מתחם יצירה – הכנת יצירה מצמר הכבשים וקבלת שבת. 
להזמנת כרטיסים מראש:08-8663300 |  8949,או לקנות במקום (במזומן) ביום המופע.
בנוסף, מזנון החווה יהיה פתוח למכירת שתיה חמה, קרה, גלידות, דבש אורגני, שמן זית בייצור מקומי, לבנה בפיתה דרוזית, בירה מהחבית, ביתני יצירה נוספים (בתשלום) יצירות גבס, חול צבעוני, שלטים לחדרים, מגנטים, כדורי שוקולד, מוביילים, עבודות עם חומר ממוחזר. כרכרות חמורים לסיור בחווה.

שוק איכרים: יבול משדותינו -יער שוקדה
שישי7.2 שעות 10:00-14:00. 050-2662680 הכניסה חופשית
בואו לטעום את הנגב. חוויה קולינרית של טעמים וניחוחות מקומיים לצד חשיפה של כל הזדמנויות המגורים באזור. דוכני מידע להתיישבות, אפשרויות ההצטרפות ומפגש עם הישובים העירוניים והכפריים באווירת שוק ססגוני ובו תוצרת חקלאית, יין ביתי, שמן זית ופירות העונה. את השוק ילווה מופע מוסיקלי והפעלה לילדים.

רצים עם שמיים במים – מירוץ למען הקהילה
שישי7.2 המרכז ההידרותרפי , מכללת ספיר. ללא תשלום
מירוץ למען הקהילה שמטרותיו, העלאת המודעות ליתרונות שבפעילות הגופנית, העלאת המודעות לקבלת השונה בקהילה, גיוס כספים למועדונית"שמיים במים"וכמובן כיף והנאה משתתפים. אירוע קהילתי חוויתי ומהנה, ו"על הדרך"גם לתרום למען קבוצת ילדים מיוחדת במינה. הוקם בשיתוף הקבוצה האתגרית והמרכז ההידרותרפי.

לוחות זמנים:8:00 –התכנסות,  8:30 –מקצה8 ק"מ,  9:30 –מקצה עממי2 ק"מ,  10:00 –ריצה עם ילדי"שמים במים",  10:45 –טקס סיום. ההשתתפות במרוץ ללא תשלום. במקום האירוע תפתח עמדת התרמה למען ילדי מועדונית"שמיים במים".אנו מזמינים את המשתתפים לתרום כפי רצונם ויכולתם. לפרטים והרשמה: www.shamaimbamaim.wordpress.com

במדבר דברים – מדבר באמנות עכשווית
תצוגה בו-זמנית של9 תערוכות אמנות ברחבי דרום הארץ. שיח אמנים ומפגשי תרבות בגלריות. פירוט בגלריות ותערוכות .

יום שבת8.2 

צליל בטבע -במצפור המאגרים על דרך הבשור
8.2שבת10:00-16:00, כל שעה עגולה  ללא תשלום. מצפור המאגרים ממוקם על דרך הבשור בהמשך לגשר התלוי.
מוסיקה מהמדבר ,נגינה בחליל קנה וסיפורי עמים. בתצפית אל עבר מאגרי המים שעל דרך הבשור נצא למסע מוסיקלי עם מוסיקאי שהתחקה אחר בניית כלים עתיקים, יצירות שנכתבו לפני מאות שנים במזרח התיכון ומדבריות הסהרה וערב. במוסיקה יש הרבה מעבר למקצבים סולמות והרמוניות, היא התפתחה כדי לתת מענה להבעת רגשות, ככלי ריפוי, ודרך להעביר מסרים, אגדות וחלומות. הנגן מתבל את הזמן בסיפורים ממסורת המדבר. נקשיב לנגינת החליל וסיפורי עמים. בהנחייתו של משה דהן אל רועי, מוסיקאי ומורה דרך במדבריות.

צבע בטבע
חוויית ציור לכל המשפחה -ללא תשלום: שבת8.2   10:00-15:00 
חוויה ייחודית של ציור בלב הטבע על בד ענק ליצירה אחת משותפת של כל המשתתפים. ציור חופשי של הנופים הפריחות והטבע סביב . בהדרכת סטודנטיות מבית ספר לאמנות במכללת ספיר.
הפעילות תתקיים במספק מוקדים בו זמנית: רוחמה- מגדל התצפית ליד חורבת ג’ממה, מצפור המאגרים שעל דרך ליד הגשר התלוי, מצפה גבולות ,מרכז ג’ו אלון שביער להב ( בג’ו אלון היצירה הנה כחלק מהפעילות במתחם ,כרוך בעלות כניסה לאתר )

סדנת ציור בטבע-אתר הראשונים ברוחמה
 שבת8.2 ו  10:00-15:00 22.2ללא תשלום
בית הספר לאמנות מכללת ספיר, יוצא לטבע יחד אתכם. בואו לחוות את הטבע בדרך אחרת, לאט, ברגש ועם הרבה שקט ויופי…כל מי שרוצה להתנסות ברישום בצבעי מים, לראות, להרגיש ולצייר את הטבע במכחול על כני ציור, דרך נקודת מבט אישית ולא דרך מצלמה…מוזמן לבוא וליצור אתנו יחד אומנות דרומית ( הפעילות מוגבלת בכמות משתתפים בכל סדנא )

מיצבי שירה על אם הדרך:כל שעות היום ללא תשלום כל תקופת הפסטיבל. זו השנה השנייה שפרויקט ‘שירה על אם הדרך’ מתקיים בפסטיבל דרום אדום. הפרויקט מפגיש בין דמויות מפתח מהתרבות הארצישראלית לבין אוצרות הטבע והנוף. שירי המשוררים מוצגים לאורך מסלולי הטיולים, והפעם מחווה לזמר אריק אינשטיין ז"ל שנחשב לגדול הזמרים בתולדות מדינת ישראל והיה מהמוזיקאים המוערכים, המצליחים, האהובים והמשפיעים בתולדות המוזיקה הישראלית. שיריו הרבים נחרטו בזיכרון הקולקטיבי של כולנו והפכו לחלק בלתי נפרד מהתרבות הארצישראלית. טעימה קטנה משיריו אשר יוצבו בין פינות טבע ונוף באזור: שביל שקמה, דרך מתקני המים ויער שוקדה.

יריד מרקטיטו 
יריד קסום שכזה…בצומת גבולות
שישבת7-8/2, שעות 10:00-16:00, 052-6693933, 054-5965339 הכניסה ללא תשלום.
הרכב יוצא דופן של יוצרים מקוריים, לצד קולינריה משובחת, ובירה מקומית איכותית, יקשטו את יריד מרקטיטו – יריד קסום, איכותי ודרומי.בצומת גבולות, במרכזו של מתחם חקלאי, לקולות ומראות פינת חי מקסימה ולצד אגם קטן מיקמנו את"מרקטיטו"-עיצבנו וליקטנו עבורכם, כ-30 דוכנים ממיטב המעצבים, יוצרים, משווקים ויבואנים. כמו במבחנה ערבבנו הום סטיילינג, אופנה, וינטג’, תוצרת חקלאית מובחרת, אלמנטים מעולם הילד ועוד המון הפתעות מכל תחומי הלייף סטייל. והכל מקורי, איכותי ואחר.הילדודס יוכלו להנות מפינת חי קסומה עם פינת ליטוף והאכלה (כניסה חופשית), ובנוסף יוכלו להנות מסדנאות יצירה מקוריות וכיפיות (בתשלום). עדכונים ופרטים נוספים תוכלו לקבל בפייסבוק"מרקטיטו"כולל חשיפה מלאה של המציגים 

קיבוץ רעים מארח חברים וילדים
שבת8.2  10:00-14:00, 08-9940534, 054-6262055  054-7915560 
בית רעים פותח שעריו ומארח הפנינג כייפי ומותאם לכל המשפחה.
בתוכנית: סדנאות יצירה מדליקות ומיוחדות לילדים. גן שעשועים. חנות יד שנייה. טיפולים הוליסטים ואלטרנטיביים.  מגוון דוכנים: תכשיטים בעבודת יד. כלי בית ואחסון למטבח. קרמיקה.  שמן זית. יינות בוטיק. סבונים ומוצרים טבעיים של ״טל הטבע״. צמחי בית וסקולנטים ממשתלת הוותיקים שלנו. דבש טהור ״דרוקר״. תיקים מעוצבים. בגדי ילדים צבעוניים דוכן לקליעת רסטות. פינת טיפוח: לק+ שיוף ציפורניים בצבעים אופנתיים. מאפיית בוטיק ופינת קפה בחינם….!!  ועוד הפתעות… 

הפנינג יריד התיישבות במושב יתד
שבת8.2 , 10.00-16.00 מושב יתד בהרחבה החדשה 052-3060005. ללא תשלום
חוגגים את ההרחבה החדשה בהפנינג לכל המשפחה. דוכנים, הפעלות לילדים וסדנאות יצירה, סיורים בטרקטור להכרת המושב וסביבתו ועוד הפתעות. בואו להכיר את אחד המושבים המתפתחים והיפים ביותר באזור.
הפעילות תתקיים בהתאם למזג האוויר (במידה וירד גשם ההפנינג ידחה ל-22.2) 

חוויות וחיוכים
מושב כוכב מיכאל: שבת8.2    22.2  10:00-16:00 08-6726516
במושב יפה בין כרמים ושדות מתחם פעילויות וסדנאות לכל המשפחה, כולל מתחם ספורט וקליעה בחץ וקשת
סדנאות שוקולד לילדים ואפיית פיתות בטבון ,מופע דירה להשכיר ושעת סיפור בספרייה, דוכני אוכל, בית קפה, דוכני אומנות למכירה ועוד ועוד הפתעות……

הפנינג לכל המשפחה במצפה גבולות
יום שבת ה-8.2 בין השעות 10:30-15:00, 08-9987914 או 054-7919000
מצפה גבולות חוגג70 שנה להקמת המצפים בנגב בחגיגה לכל המשפחה
האתר מזמין את המבקרים להפנינג חוויתי לכל המשפחה הכולל פינות יצירה והפעלה חוויתית מודרכת לכל המשפחה:
נפעיל את מאפיית המצפה–המאפייה הראשונה בנגב אשר סיפקה לחם לכל הנגב בסוף שנות הארבעים של המאה הקודמת. נאפה לחמניות מתוקות בתנור הלבנים, נתחפש לחלוצים ונשמע מסיפורי המצפה–ראשון המצפים בנגב. 
תנסה בבנייה אקולוגית בחומר הבנייה המקומי–ה"אדובה"ממנו בנויים מרבית מבני המצפה, נכין את עיסת האדמה ניצוק לתבניות ונבנה באדמה.הדרכות יצאו בשעה11:00 ו-13:30 .*פינות היצירה יפעלו במהלך כל ההפנינג.
עלות כניסה לאירוע כולל כל ההפעלות25 ₪ לאדם
ניתן לרכוש כרטיס משולב לפעילות במצפה + ביקור והפעלה במשק צאן במחיר מיוחד

סופשבוע ספורט ו-Valentine day (יום האהבה) –  13-15.2

דרום אדוםLIVE:

יום חמישי13.2- מסעדות האזור מציעות מגוון מופעי מוזיקה באווירה רומנטית לכבוד הוואלנטיין Valentine Day  
מסעדת נתנאל- חוות שבדרון שביער להב
חמישי13.2 החל מהשעה 20:00 בתיאום 052-4404020
לרגל החג הכי רומנטי בשנה האזרחית מסעדת נתנאל מארחת את ההרכב"סבבה והקול"בערב זה החווה תלבש אדום ונרות רבים יאירו את האווירה…נשיר ונרקוד יחדיו בערב שירה וציבור עם"סבבה והקול"-להקה משפחתית (אבא והילדים) שיסחפו את הקהל במיטב שירי האהבה הישראלים מכל הזמנים , שירה בציבור.
בנוסף, תוכלו ליהנות מארוחה מלאה הכוללת: מנות ראשונות , מגוון בשרים ותוספות למרכז שולחן ללא הגבלה ולקינוח פטיפורים מפנקים. את הארוחה תלווה שתייה קלה, יין ובירה חופשי. מחיר150 ₪ לסועד
20:00 – 21:30תוגש ארוחה רומנטית מפנקת.21:30 תחל שירה בציבור עם "סבבה והקול"
הישיבה משותפת סביב שולחנות אבירים. הזמנות בתיאום מראש בלבד.מס’ המקומות מוגבל.המקום כשר

מסעדת אל היען- חוות אל היען מול פארק אשכול 
חמישי13.2, בשעה 21:00,  052-6901660  052-3311496
אל היען חוגגת את חג האהבה .דולב מורד- כשרון צעיר מהאזור ינעים לנו את הזמן בגיטרה ושירה, ואנו נגיש לכם תפריט מלא באהבה. מינימום הזמנה לאדם50 ₪. המקום יהיה פתוח מהשעה 20:00 עד 24:00

מסעדת סינס
מול מכללת ספיר, במתחם תחנת הדלק

 Acousticgroov FAWA
חמישי 13.2  בשעה21:00.   08-6890452
צמד מוסיקאים מוכשרים ושמחים, שמבצעים קאוורים למבחר שירים במגוון סגנונות. מ-Nancy Sinatraשלשנות ה-60 ועד Amy Winehouseשל זמננו, מסגנון ספרד יועד הג’אז. כל שיר מקבל עיבוד מיוחד שנרקם להופעה אקוסטית, קצבית ומגוונת.
שירי שנות ה-70 וה-60 בעיבודים מיוחדים, כולל שירים מהרפרטואר הלטיני באווירת המסעדה הברזילאית. אודליה אילוז-אלמוג: שירה, עידו בר זכאי: גיטרה ספרדית. מינימום הזמנה לאדם 50 ₪.

מסעדת מידס בקיבוץ ברור חיל
חמישי 13.2  אליזט בשעה21:00 08-6803441
אליזט הזמרת הישראלית-ברזילאית במופע רומנטי קסום של מוזיקה ברזילאית המשלבת את השירים של גדולי הבוסה-נובה: טום ז’ובים, ויניסיוס דה מוראיס ועוד מינימום הזמנה לאדם50 ₪.

בית הבובות- פאב הבאר צאלים
שישי14.2 פתיחת דלתות 22:00 052-8664399 054-4216776
כחלק מחגיגות15 שנות פעילות מוסיקלית יוצאת הלהקה בפרויקט מיוחד תחת הכותרת 8 על 8,שמונה הופעות בשמונה ימים ,מצפון עד דרום.כל השירים האהובים לצד שירים חדשים מהאלבום הרביעי שבדרך:אתם תשבו ואני אספר… שמש…אל תדאג…לא שם לא כאן..שיר בעפרון…למעני..סיגפו.. עד שבאת..בית הבובות ועוד.
אמיר אטיאס ואיתי שיף–שירה וגיטרות,דני מקוב- תופים וכלי הקשה,איתי בן מרגי–קלידים
מחיר:55 ₪ / 75 ₪ להזמנת כרטיסים : https://www.tixwise.co.il/he/music

יום שישי14.2

חגיגת הכלניות– הפנינג משפחות ביער שוקדה
שישי14.2 בין השעות 10:00-14:00 050-2662680 הכניסה חופשית
הפסטיבל המרכזי בשדות נגב באווירת"פורים קטן".על רקע פריחת הכלניות בחיק הטבע. שוק אוכל, מתחם אופניים בתשלום, דוכני יצירה לילדים, מעגל מתופפים, בלוני הליום, מוסיקה והכל באווירה חגיגית. ‘קיבוץ של פעם’ – סיורים לקיבוץ עלומים כולל ביקור בבארות יצחק הישנה – יציאה וחזרה ממתחם ההפנינג. בהפקת בני נוער כחלק מפרויקט נסיעה לפולין.

הפנינג התיישבות במתחם הקניות פרץ סנטר: שדרות
שישי14.2 10:00-15:00 ללא תשלום – 052-3594007
הפנינג ססגוני, בשיתוף רכבת ישראל והמרכז להתיישבות בנגב. דוכני מידע והכרות עם כל הזדמנויות הדיור בנגב,  ואפשרויות ההתיישבות בעיר ובכפר, סיורים לישובים הקולטים בסביבה, מוזיקה חיה ממיטב הלהקות המקומיות , שוק איכרים ואומנים צבעוני מתוצרת האזור, דוכני אוכל ועוד המון הפתעות. 

מרתון אופני הרים בארי ה-7  
באחד מהמסלולים היפים בארץ ישראל: יום שישי,14.2, זינוקים החל מ- 8:00   08-9949374 
לה מדווש ו-bikeisrael.com  מזמינים אתכם למרתון סינגל בארי, מרוץ תחרותי לרוכבים מקצועיים לאורך25,50,75 ק"מ בין מרבדי הכלניות.המרתון פתוח לכולם ובו גם מקצה עממי(25 ק"מ)ללא מדידת זמנים. מסלול התחרות כולל סינגלים וקטעי רכיבה טכניים הדורשים מיומנות רכיבה גבוהים. טקס הסיום ב13:00.יציאה וחנייה  מ’לה מדווש’ בכניסה לקיבוץ בארי. במקום מתחם דוכנים ואוכל. ההשתתפות במרוץ התחרותי מותנית בהרשמה מראש עד לתאריך13.2 באתר zinok.co.il www.

חוויה משפחתית–ברוח סיפורי התנ"ך -ניצן 
שישי,14.2 , 21.2 בבי"ס שדה שקמים -בניצן ,9:00-14:00 08-6727895 הכניסה חופשית
באווירה קסומה פעילויות , סדנאות וחוויות לכל המשפחה במתחמים שונים: דוכני יצירה לילדים–ע"פ סיפורי בראשית , מתחם סדנאות למבוגרים, טיפולים אלטרנטיביים ע"י מטפלים מקצועיים, מספרי סיפורים תנכיים,דוכני מכירה ואמנות ייחודיים, יודאיקה, דוכני מזון ועוד. הכניסה חופשית. דוכני יצירה והפעלות בתשלום סמלי. סיורים מודרכים במקום ובאזור בהדרכת בית ספר שדה.

יום שבת15.2

צעדת הכלניות של קק"ל לזכר שושנה דמארי
בתרונות רוחמה שבת,15.2, 8:30 – 15:00,לפרטים קו ליער1-800-350-550
חנייה רק במכללת ספיר משם יצאו שאטלים לאורך כל היום אל תחילת הצעדה (אתר ראשונים בקיבוץ רוחמה)
להרשמה מוזלת בתשלום מראשwww.habsor.co.il

צעדה לכל המשפחה בין גבעות מוריקות באזור שמורת בתרונות רוחמה בסימן חשיבותם של השטחים הפתוחים והמרחב הביוספרי באזור נחל שקמה .החניה במכללת ספיר משם יצאו לאורך כל היום הסעות לתחילת המסלול וחזרה בסיום תחילת הצעדה באתר ראשונים בקיבוץ רוחמה משם יצאו שלושה מסלולים: מסלול קצר(2.5 ק"מ)מסלול בינוני(5.5 ק"מ)מסלול ארוך(12.5 ק"מ).זינוק בין השעות8:30-12:00. הזנקה אחרונה למסלול הארוך בשעה 10:00 ו,מסלול הבינוני בשעה  11:00ולקצר בשעה12:00. לאורך המסלולים תחנות הסבר ,הפעלה והדרכה לכל המשפחה עם מדריכי קק"ל ,להטוטני רחוב, מסלולי מיני גולף, הפעלות בנושא איכות הסביבה ועוד.. בתום הצעדה יתקיים הפנינג ססגוני לכל המשפחה ושוק אמנים ודוכני אוכל.
מחיר כרטיס:30 ₪ לאדם מעל גיל 3 בהרשמה מראש דרך האתר  www.habsor.co.il
ביום האירוע המחיר יעלה ל35 ₪  (תשלום במזומן בלבד).הכרטיס מקנה השתתפות בצעדה ובהפנינג, ביטוח, תעודה ומדליה.יציאה לצעדה עד השעה12:30.המסלולים מומלצים מגיל 3 ומעלה ואינם מתאימים לעגלות. מומלץ להצטייד במנשאים.הצעדה מתואמת עם גורמי הביטחון והרפואה. לאורך המסלול נקודות מים ושירותים. ניתן לערוך פיקניק באתר ראשונים. 

אופניים בין הכלניות
טיול אופנים מודרך בבארי: יום שבת,15.2 , החל מ- 9:00, 08-9949374
טיול אופניים מודרך במסלולים מהיפים בארץ ישראל בכניסה לקיבוץ בארי. בשיא פריחת הכלניות, תתקיים רכיבת אופניים עממית מודרכת המתאימה לכל המשפחה. בתחילת מסלול הטיול באמפיתיאטרון יינתן למטיילים מופע קפיצות אופניים.המסלולים המיוחדים שתוכננו במיוחד ליום זה כוללים הדרכה והסברים על האזור בדרך יחכו לרוכבים תחנות אטרקטיביות עם הפעלות ע"י מדריכים מנוסים הכוללות: רמפות, נדנדות, מעברי גשרים, אוכל ושתייה וכמובן מנוחה.  אורך הטיול כשעתיים כולל הפסקות ומלווה ע"י מדריכים ורכב מאסף. למתקשים לרכוב את כול הדרך תהיה אפשרות של קיצור המסלול. במהלך היום יתקיימו שני טיולים בשעות שונות, שייצאו מהאמפיתיאטרון שליד חנות לה – מדווש,10:00, 12:00.יש להגיע לפחות חצי שעה לפני היציאה לחנות האופניים לה מדווש לנקודת ההרשמה,עם אופניים תקינים קסדה ומים!
עלות הטיול30 ₪ לאדם הרשמה ביום הטיול 40 ₪ לאדם. מומלץ להירשם מראש להבטיח מקום בטיול. ההרשמה דרך אתר מאובטח zinok.co.il.למעוניינים ניתן לשכור אופניים בחנות לה-מדווש רק בהזמנה מוקדמת מראש.

הפנינג רוח בטבע–קיבוץ בארי
 שבת15.2  10:00-16:00 054-7918788  054-7918341
במתחם חווייתי ליד פינת החי בקיבוץ בארי הפנינג לכל המשפחה לבילוי לגוף ולנפש.
מיזם"רוח בטבע"פועל להרחבת המודעות להיבט הרוח והשפעתה על חיינו ובריאותנו, תוך התבססות על עקרונות הכלכלה המקומית המקיימת. ביקור בפינת החי המטופחת של הקיבוץ. סדנאות לכל המשפחה: סדנאות דמיון מודרך ונומרולוגיה לכל המשפחה עם הנומרולוגית מאייה מזרחי-עצמוני המשתתפת בתכנית"זמן מיסטיקה"בערוץ10.איך מכינים גבינה? מפגש עם גבן מחלבת בארי, כולל טעימות. סדנא חווייתית עיסוי להפגת מתחים. תטא היליינג. כייף זומבה , טיפים לחיים בריאים.
הסדנאות תתקיימנה מדי חצי שעה, בסבבים לאורך היום. עלות כניסה למתחם ולכל הפעילויות :40 ₪ התשלום במזומן.
בתשלום נוסף במתחם: שוק מתוצרת הבית: חטיפי בריאות, עוגות ועוגיות, גבינות ממחלבת בארי, עציצים, כלי קרמיקה, קדרות, רהיטים ועבודות עץ לבית, אופנה והלבשה, תכשיטים, סבונים,ערכות לטיהור הבית, עבודת קרמיקה על אבניים, קישוטי שיער ועוד…
בית קפה באווירה כפרית והכנת פיתות בטאבון *במידה ויהיה גשום–האירוע ידחה בשבוע לתאריך22.2

אירוע בשר ויין של יקב בן שושן בטבע- סמוך לברור חייל
שבת ה15.2  ושבת ה-22.2 בין השעות 12:00-15:00 בתיאום מראש  054-6744161 , 054-5556102.
בלב הטבע, בסמוך לשביל שקמה על רקע נוף הכלניות ומחצלות פרושות לנוחיותכם, תימצאו גריל ברזילאי איכותי גדוש נתחי בשר אסדו ואנטריקוט עסיסיים מלווה במגוון ירקות ויין בוטיק משובח. חוויה קולינרית מהנה ומרגשת. במהלך האירוע יתקיים הסבר של היינן מיקב בן שושן ,על היינות ועל התאמתם לאוכל. אפשרות לקניית יין במקום. מחיר לאדם 140 ₪  מחיר לילד עד גיל10 – 60 ₪. מספר המקומות מוגבל וההרשמה הינה מראש בלבד. מיקום מדויק יינתן לנרשמים

סופשבוע של קולינריה -20-22.2

דרום אדוםLIVE:

אביתר בנאי במופע יפה כלבנה
חמישי 20.2  21:00באולם דורות08-8663300 
רגע לאחר צאת אלבומו החדש והמטלטל"יפה כלבנה",חוזר אביתר אל הבמה עם מופע חזק ומרגש. מופע שמבטא חיפוש חירות וחופש, התפרצות של צלילים בעיבודים מפתיעים. הצבעים העזים של החיים, השאלות הגדולות, האהבה, השירים החדשים, הכוח הגדול של האמונה, העדינות, החברות וכל מה שעבר בדרך, מביאים את המופע החדש לאירוע שאסור לפספס. מוטי ביקובסקי–גיטרות /  צח דרורי–קלידים /  יהוא ירון–בס , אביב ברק–תופים /  רועי חרמון–חצוצרה וקלידים
מחיר :109 ₪. הנחות לתושבים וללנים

שוק אוכל הודי- מושב נבטים
שישי 21.2  8:30-14:00 052-4409041.הכניסה חינם
יריד אוכל הודי הכולל , מאכלים, מטעמים ממתקים, עוגות, עוגיות, סלטים, ריבות, מרקים ועוד.ניתן לאכול במקום או לקחת הביתה . תכשיטים, ובגדים הודים אוירה צבעונית וסוחפת בליווי מוסיקה ומופע של רקדניות הודיות מלהקת "רנגילה"בלבוש הודי אותנטי וחלוקת טיקות למבקרים. המקום מקורה. סדנת שף שיבשל לעיני הקהל בליווי הסברים,טיפים, ומתכונים מהמטבח הקוצ’יני (10:00, 11:30, 13:00)

כלניות בדרום, פסטיבל דרום אדום, פעילויות לילדים בדרום
דרום אדום. צילום: רפי בביאן

מירוץ הכלניות
שישי21.2  יער שוקדה 8:00-12:00   050-6865808
מירוץ הכלניות הראשון יכלול3 מקצים תחרותיים של ריצה למרחקים של 5 ו 10 ק"מ וכן רכיבת שטח למרחק של20 ק"מ. בנוסף יתקיים מקצה עממי למרחק של2 ק"מ. המרוץ יתקיים בשטחי יער שוקדה ומשתתפיו ייהנו מחוויה ייחודית של ריצה ורכיבה בנופים מרהיבים ובינות לפריחות מדהימות של הכלניות. במהלך המרוץ יתקיים במקום הפנינג עם דוכני מכירה מתוצרת האזור. הזנקות:10 ק"מ ריצה -08:00, 5 ק"מ ריצה -08:10 , 20 ק"מ אופניים -09:30, 2 ק"מ ריצה עממי -09:50 ההפנינג מתקיים בשטח הזינוק והסיום של המרוץ וכולל כיבוד מגוון של נותנות החסות .הרשמה למרוץ באתר ריל טיימינג: www.realtiming.co.il/site/438.

בראנץ’ מוסיקלי ויריד מעוצב בנתנאל בחוות שבדרון – שביער להב
שישי שבת21-22.2 10:00-16:00 052-4404020. המקום כשר
מסעדת נתנאל מארחת את פרויקט"אמירה אחרת",שמציג יריד חוויתי לעיצוב הבית ,בו יציגו מיטב היבואנים והיצרנים בתחום הלבשת הבית: כלים , בגדי תינוקות , תכשיטים ועוד. בואו ליהנות מאווירה טובה ואוכל מקומי בתוך יער ירוק ,ביריד ראשון מסוגו שמתקיים בדרום בליווי פעילויות רכיבה על אופנים, רכיבה על סוסים לכל המשפחה ועוד.
ביום שישי ה-  21.2תוכלו ליהנות מארוחת בוקר עשירה במזנון חופשי ללא הגבלה. ארוחת הבוקר החל משעה :9:00 עד 11:00.מחיר ארוחת הבוקר : מבוגר – 65 ₪ילד (גיל3 עד 10) – 45 ₪
בשעה12:00 עד 14:00 תוגש ארוחת בראנץ’ (בוקר מורחבת) במזנון חופשי ללא הגבלה. מחיר ארוחת הבראנץ’: מבוגר – 80 ₪ילד ( גיל3 עד 10) – 65 ₪ 
את ארוחת הבוקר ילווה מופע רקע של הרכב ג’אז המורכב מסקסופון, קלידים וקונטרבס.חלק בלתי נפרד בנגינה, בכל נעימה או שיר הוא האלתור. כל נגן בתורו מאלתר קטע סולו קצר כאשר הנגנים האחרים מלווים אותו עם הקשבה רבה. מאפיין זה תורם רבות לאווירה באירוע ולהמחשה של מוזיקה המתנגנת בLIVE.  
בשבת יפעלו במקום דוכני מזון ( בשבת המסעדה סגורה)
ב28.2 יוגשו ארוחות בוקר וארוחות בראנץ

שף מארח שף- בית ליבנה מסעדת גורמה במושב עין הבשור 
שישי12:00-16:00  ו-19:00-22:00. שבת 12:00-18:00. 052-8284152.שאר ימות השבוע בתיאום
נחמיה-היה הבעלים של מסעדת"אחורי הקלעים"בתיאטרון ירושלים וכיום השף והבעלים של מסעדת"בית ליבנה"במושב עין הבשור מארח את תומר ממסעדת"סרגוס"בתל אביב לבישול משותף, לרגל חג הכלניות. תומר-שף ראשי ובעלים של מסעדת"סרגוס"ורשת"וולפנייטס"שפבורגר התל אביבית. בעל ניסיון קולינרי של15 שנה שבמהלכן מילא תפקיד סו-שף של ה"קופי בר",היה השף של ה"ברסרי"ועבר השתלמויות קולינריות בחו"ל. מפגש עם השפים ומתן טיפים קולינריים לסועדים
לרגל חג הכלניות פותחת המסעדה את שעריה בתפריט מגוון וייחודי. המסעדה תפעל כל שבת בין השעות12:00-18:00.
ניתן להגיע גם ללא תאום מראש.

שוק המתוקים של עמי ותמי-מתחם מוזיאון המים, סמוך לניר עם:
שבת 22.2  וה1.3 10:00-15:00   052-3594007
שוק איכרים תוצרת מקומית באווירה מתוקה. הכניסה בתשלום סמלי.
במתחם מוזיאון המים, המסמל את ראשית ההתיישבות ואספקת המים לישוב, בלב ליבה של פריחת הכלניות והנוף המרהיב של הנגב הצפוני יתקיים שוק מתוקים מלא כל טוב ופעילות מתוקה לכל המשפחה. הצגה בהשראת עולמם המופלא של עמי ותמי, פינת בוץ, מספר סיפורים ממחוזות מרתקים ופינת איפור מהאגדות.מדי שעה עגולה תתקיים הדרכה במוזיאון המים ללא תשלום. בנוסף סדנאות שוקולד וממתקים , סדנאות יצירה לילדים .)בתשלום). עוד במתחם בית קפה איכותי, דוכני אוכל מקומי ושוק אמנים ואיכרים צבעוני בו כל המוצרים מתוצרת בית, בעבודת יד, איכותיים ומוקפדים. בשוק ימכרו בגדים, תיקים, תכשיטים, צעצועים, סלים, כלי קרמיקה, סבונים, שמנים, דבש, יין, בירה, גבינות, מאפים ביתיים ועוד. הכל מתוצרת הנגב והדרום.  ניתן לערוך פיקניק במתחם.

סושייה בחצר מתחם הצימרים ראקויה- עין הבשור
שבת22.2 סדנאות להכנת סושי 11:00, 12:00  054-7919888  בתיאום מראש
עירית להב שחיה בעבר ביפן ומדריכה טיולים לשם בשנים האחרונות.תלמד אותנו להכין סושי באווירה יפנית אמיתית
בסדנה נלמד להכין סושי ממומחית ונאכל את פרי עבודתנו בשמחה.
כל סדנה תמשך כשעה. הסדנאות מיועדות לילדים מגיל7 ומבוגרים. עלות – 70 ₪למשתתף ומחייב הרשמה מראש. 
משעה13:00 ימכרו סושי  ומטעמים נוספים לאורחי הפסטיבל.

מבוך מרים, פעילויות לילדים בדרום, פסטיבל דרום אדום2014
פריחת הפסיפלורה במבוך מרים.


שבת קולינרית במבוך מרים- ניר משה
שבת22.2 -סדנת בישול עם צמחי תבלין  10:00-15:00  050-4272004    050-6246427.מומלץ להזמין מקום מראש.
סדנת בישול חווייתית בהדרכת עידו–שף ושחקן אשר יעביר לקהל בצורה מתובלת ומשעשעת טיפים על בישול ושימוש בעשבי תבלין : רוטב מתובל בצמחי המבוך, אורז ירוק–מתובל בצמחי המבוך, סלק אדום ממולא ומתובל עם צמחי המבוך. הסדנה תתקיים כל שעה עגולה. בגמר הסדנה יצא סיור מודרך בשבילי המבוך להכרת צמחי התבלין והבושם והשימושים בהם לתועלת האדם. במתחם ניתן לקנות מנות שהוכנו ע"י השף , שמן זית ,מארזי תבלינים, חטיפי זעתר, עציצים. כל מבקר יקבל שקית להכנת שקיות ריח מפרחים ועלים של צמחי הבושם הריחניים + כוס לימונדה ייחודית למבוך. הכניסה בתשלום 30 ₪  מגיל4  

צלילים בחבל שלום
תלמי יוסף: שבת ה-22.2  10:00-16:00  052-5822655  050-553104.הכניסה חינם
חגיגה של הופעות חיות ממיטב יוצרי האזור מתובלת במתחם קולינארי ויריד תוצרת מקומית.
החיים כמנגינה:10:15 נפתח עם אימון בוקר קופצני ומהנה במיוחד של זומבה, 11:30 נצפה ונשתתף במופע קפוארה -אקרובטיקה ובטוקדה ,כלי נגינה ותופים ברזילאים בקצב הקרנבל. 13:00 נהנה מהופעה חיה של סער ליבן – יוצרת מוכשרת עם שירים שכולנו אוהבים, 14:00 במה פתוחה של הופעות חיות מיוצרי חבל שלום. 15:00 מעגל מתופפים מרכזי, סוחף ומקפיץ. במקום מתחם קולינארי מתובל ויריד תוצרת מקומית מרשים , מתחם הפעלות לילדים ופינת ישיבה למבוגרים בר בירה ,קפה ומאפה .אז בואו ליצור לנגן ולרקוד עם המנגינה….

אירוע בשר ברזילאי ויין בוטיק איכותי בטבע- סמוך לברור חייל.

סופשבוע ילדים -27.2-1.3  

דרום אדוםLIVE:

אהוד בנאי מארח את רמי פורטיס 
חמישי 27.2 21:00אולם אשכול ע"ש שמוליק שילה08-8663300. אהוד בנאי, טרובדור הרוק הישראלי, במופע חשמלי ומחשמל ובו היצירות הגדולות מימי"הפליטים"ועד היום. איתו על הבמה ההרכב המנצח שמלווה אותו שנים, מכונת רוק משומנת ובועטת, שיוצרת בכל פעם מחדש חגיגה חד פעמית. גיל סמטנה: הפקה מוסיקלית, בס ערן פורת: תופים נושי פז: גיטרות ניצן- חן רזאל: כינור אלעד כהן- בונן: כלי הקשה, סמפלר ביל צור: קלידים. מחיר :139 ₪. הנחות לתושבים וללנים.

אינדילייב–,UBK ,TINY FINGERS , MALOX t. set -פאב הבאר צאלים
שישי28.2  פתיחת דלתות22:00 ,תחילת מופע 23:00 052-8664399 054-4216776
לילה של הרבה הופעות ,ג’אמים ושילובים של מוסיקה משובחת. מתחם לינת שטח מפנק לבאים מרחוק.  -UBKמהפכת האוזו בזוקה מגיעה להופעה ראשונה בצאלים. אורי בראונר כינורות, סולן להקת בום פם, מגיע להופעה ראשונה בנגב מתוך פרויקט הסולו המדובר שלו- Ouzo BazookaעםUBK . על הבמה: דני עבר הדני- קלידים , אדם שפלן- בס ,עירא רביב- תופיםTINY FINGERS   -אחת לכמה שנים בוקע מן האדמה הר געש מוזיקלי שטורף את הקלפים ומשנה את חוקי המשחק ומותיר את הקהל שטוף זיעה ומשווע לעוד. הפינגרז מערבבים פוסט-רוק, אלקטרוניקה חיה, דאבסטפ, פסיכדליה וגרוב, ויוצרים תמהיל מוזיקלי נדיר ועוצמתי. MALOX t.set-  סקסופוניסט העל אייל תלמודי ינגן מאלוקס בעיבודים לתזמורת רוק קשוחה. מחיר:55 ₪ / 75 ₪. לינה במתחם קמפינג: 80 ₪ לאדם ללילה

טיפול10,000 – בכוכב מיכאל
שישי28.2 21:00 באולם התרבות במושב 052-3611516 052-2623352.מכירת כרטיסים החל 20:30 . יהלימא במופע: "טיפול10,000"-מופע הומוריסטי-  כשמציאות נפגשת עם פרודיה…לכבוד יום הולדתה ה-60 מקבלת אירית מתנה מפתיעה מאחת מחברותיה הטובות המתנה היצירתית שקיבלה מובילה אותה למסע מטלטל ומשעשע כאחד… סיפורה האישי של אירית שבגיל60 חשה צורך לטפל בכישורי החיים השחוקים שלה. אירית משחקת דמות מורכבת מלאת סטירות ושריטות, רגשי אשמה ורצון להגשמה עצמית.היא עושה זאת בפתיחות ובכנות ומשכנעת , מצחיק עד דמעות. יהלי  בתה, מקצועית ומוכשרת מחליפה בזריזות ובמיומנות דמויות ססגוניות של מטפלות ומנחות שעל אירית לפגוש בדרך ל"שלמות עצמית".אירית ויהלי כתבו, ערכו, ביימו והפיקו את המופע המקסים שגורם לצופים להתרגש ולהזדהות איתן בהפסקות שבין פרץ צחוק אחד לשני. ההצגה נותנת מבט משעשע, אירוני, עוקצני ומלא הומור על העידן המטורף בו אנו חיים. כתיבה בימוי ומשחק: יהלי חנדרוס דגמי ואירית דגמי, מוסיקה: מישה חנדרוס. המופע למבוגרים ואינו מתאים לילדים. מחיר20 ₪.

בראנץ’ במסעדת בנתנאל בחוות שבדרון – שביער להב.

קורובורי-  פעילות אבוריג’ינית חוות אל היען מול פארק אשכול
שבת1.3  10:00-16:00 052-6901660  052-3311496.המופע יתקיים בשעות11:00, 13:00 
מיערות אוסטרליה מביא האומן יובל אלון את צלילי הדיג’רידו ,ריקוד הקנגרו,  וסיפורי"זמן חלום"של השבטים האבוריג’יניים, תוך כדי הפעלת הילדים בנגינה על הדיג’רדיו ושיתוף בניסיון חייו בקרב אחרוני האבוריג’יניים.
מיד בתום ה"קורובורי"יעביר יובל סדנת ציור אבוריג’יני בה נלמד סמלים אבוריג’יניים ונשתמש בצבעי אדמה לצייר על גבי קליפות אקליפטוס. המופע הנו חלק מפעילות החווה ביום זה.  בחוות אל היען, אשר מזמינה אתכם למפגש עם העוף הגדול ביותר על פני כדור הארץ. היענים, לקראת תקופת החיזור שלהם מתחילים להאדים, מרבדי הכלניות מתחילים לבצבץ, והחווה נצבעת אדום במיוחד בשבילכם. 
פעילות לילדים- האכלת יענים, פינת יצירה ופינת ליטוף. במקום בית קפה מיוחד ודוכני מזון באווירת הפסטיבל. חנות מזכרות ומוצרי היען-  שמן זית מקומי, ריבות מקומיות, מוצרי אומנות ייחודיים ועוד. ודוכני מזון באווירת הפסטיבל. חנות מזכרות ומוצרי היען-  שמן זית מקומי, ריבות מקומיות, מוצרי אומנות ייחודיים ועוד.

בין שמים לארץ–קולומביה עודפים- קלחים 
המופע ללא תשלום.
שבת,1.3, מתחם קולומביה עודפים-מושב קלחים משק 24, שעות: 10:00-17:00
 08-9934320  054-4423334זמני הופעה:11:00 , 13:00 , 15:00

זמן אוויר -מופע לולייני מרהיב של אקרובטיקה אווירית על חבל. האומן מרחף בין שמיים וארץ על חבל לבן וארוך שמשתלשל מגובה8 מטרים. סלטות וגילגולים, נפילות שנעצרות על קשרים, קשרים שמסתבכים ונפתחים, חוויה בלתי נשכחת של קרקס במיטבו. מופע לכל המשפחה המשלב לוליינות אווירית עוצרת נשימה עם רגעים פשוטים שנוגעים בנשמה.

מחסן עודפיםColumbia-עודפי ביגוד סקי, ביגוד אופנתי, ביגוד אקטיבי לספורט וציוד למטיילים, נעליים תרמילים ועוד. דוכני מזון בתשלום, מסלולי פריחה מסומנים .פיטר פן ימתין למטיילים וישעשע את הילדים בסיפור והפעלה..

מספרי סיפורים בטבע
שבת1.3 10:00-15:00 , כל שעה עגולה. ללא תשלום
בנקודות קסומות בטבע, ימתינו למטיילים מספרי סיפורים אשר ינעימו ויעשירו את עולמם של הילדים ויסחפו אותם לחוויה מרתקת מלאה דימיון. המספרים ימתינו למטיי

אין תגובות

השאר תגובה