פעילויות לילדים בערבה-טיולי החופש הגדול

הערבהAFTER DARK – פעילויות לשעות בין ערביים, אחרי השקיעה ולפני השינה.

בחודשי הקיץ החמים, בשעות השקיעה, מתעורר איזור הערבה לחיים מחודשים. לאחר שהחום נשבר ונופי המדבר המרהיבים נשטפים בצבעי השקיעה, ניתן האות לתחילת שלל פעילויות מגוונות ומרתקות. רק אחרי שהשמש שוקעת אפשר להתקרב לנמרים בחי-בר יוטבתה, ליהנות מסיורי השקיעה של ‘לילותמנע’, לטפס על דיונות חול זהובות ולהעיף עפיפונים למרחק ועוד מגוון פעילויות וטיולים לכל המשפחה.

ניתן לשלב לינה בבתי ההארחה הקיבוציים באזור ולקבל מידע מלא על הפעילויות באתר האינטרנט של פארק תמנע ובטלפון1-800-225-007.

לילותמנע–סיורי שקיעה בממלכת הנחושת
מתי?23/07 עד 22/08. ימים שלישי, רביעי וחמישי החל מהשעה 17:00
פארק תמנע פותח את שעריו בחודשים יולי ואוגוסט לסיורי שקיעה עצמאיים ומודרכים. בכל יום שלישי יתקיים סיור מודרך, ובימים רביעי וחמישי הפארק יהיה פתוח לסיורים עצמאיים. הסיור ישלב צפייה במיצג ממלכת הנחושת-  מיצג מרהיב שיחזיר אחורה הרחק בזמן אל הקולות, המראות והצבעים הקסומים של ממלכת הפרעונים, מסע אל מעמקי מכרות הנחושת הקדומים בעולם והסודות הנסתרים של ממלכה בת3,000 שנה. הסיור יעבור דרך אתר הקשתות, ובטיפוס אל הקשת הגדולה. אחרי ביקור וזחילה במנהרות המכרה העתיק ביותר בעולם, הסיור עוצר למנוחה בחאן המלך שלמה, לכוס משקה והתרעננות, לקראת המשך הסיור לאחר השקיעה. עם רדת החשכה נוסעים אל עמודי שלמה האדירים והולכים דרך משחקי אור וצל המעירים לחיים את סיפורי המיתולוגיה המצרית. בתאורה ייחודית יוארו מקדש האלה חת’חור, ראש הכבש, האבן התלויה והספינקס. הסיור יסתיים בתצפית עוצרת נשימה על השמיים המנצנצים במדבר.
מומלץ להגיע לסיורים עם נעלי הליכה, כובע ומים.
משך הסיור: כשלוש וחצי שעות. הכניסה לפארק–עד השעה19:00.
מחיר: סיור שקיעה מודרך -59₪  למבוגר או לילד מגיל3.
סיור שקיעה עצמאי– 49 ₪מבוגר,39 ₪ ילד (גילאי 3-14).
לפרטים והזמנות– 08-6316756

סיורי שקיעה והאכלת טורפים בחי-בר יטבתה
מתי?  ימי ראשון וחמישי בין השעות17.00-19.00 
כחמש דקות נסיעה מפונדק יטבתה נמצאת שמורת החי-בר, שם בכל ערב יוצאים פקחי השמורה להאכיל את חיות הבר התנ"כיות שהספיקו להיעלם מנופי הארץ. בסיור תיערך היכרות מקרוב עם הראם הלבן, הדישון, הפרא, והיען הסקרנית. פקח השמורה יוביל את המטיילים במרחבי השמורה עד למרכז הטורפים שם הוא מאכיל את הנמרים, את הקרקל, השועל והפנק. אורח החיים של חיות המדבר ייחשף מקרוב עת הסיור יעבור במרחבי המחיה של המכרסמים והנחשים, שפני הסלע, והעופות הדורסים. בחדר חשוך וממוזג ניתן יהיה לצפות בעטלפי פירות אנרגטיים שעה שהם מכרסמים פירות, ובחיות נוספות הפעילות רק בחשכה. משך הסיור כשעתיים.
מחיר: דמי כניסה למבוגר– 46 ₪.דמי כניסה לילד (מגיל5 עד 18) – 24 ₪.ילדים עד גיל5 חינם, בעלי כרטיס מטמון חינם.
מומלץ להירשם מראש, מס’ המשתתפים מוגבל.
לפרטים והזמנות– 08-6373057 | 08-6376018 

חליבת לילה בטעם שוקו, קיבוץ יטבתה
מתי?15/7-31/8 בימים שני וחמישי, 20:30
מהרפת הכי מפורסמת במדינה יוצאים סיורים מלאי טעם–בלילה! הסיור יצא מפונדק יטבתה אל רפת הקיבוץ עם מדריך מקומי להיכרות עם העולם הסודי של טעם יטבתה. ברפת הקיבוץ המשתתפים יוכלו לצפות בחליבה לילית במכון החליבה הגדול מסוגו בארץ, ולהכיר מקרוב את כל שלבי הייצור של החלב. הסיור יסתיים בפונדק בטעימות שוקו יטבתה.
משך הסיור–כשעה. בהרשמה מראש, מותנה במס’ משתתפים. 
מחיר:40 ₪ למשתתף (מגיל 3). 25 ₪ למשתתף לרוכשי ארוחה משפחתית בפונדק.
משתתפי הסיור מוזמנים ליהנות מארוחת ערב משפחתית מלאה בפונדק יטבתה טרם היציאה לסיור. הארוחה כוללת ארבע מנות בשריות עם תוספות חמות, צלחת סלטים גדולה, לחמים ושתיה.
מוגש בין השעות18:00-20:30, בעלות 130 ₪. 
לפרטים והרשמה-  054-9798491

יטבתה, טיולי משפחות, טיול עם ילדים בדרום

סיור אנרגטי בקיבוץ קטורה
מתי? ימי ראשון עד חמישי בעשה18:00
סיור מודרך בקיבוץ קטורה יצא בכל ערב מרחבת קפה קולות שבקיבוץ קטורה. בסיור נבקר ברפת ובענפי הקיבוץ השונים ביניהם מפעל לגידול אצות לשימושים רפואיים, ובשדה הסולארי הגדול במדינה. היכרות עם טכניקות מגוונות לשימוש באנרגיה מתחדשת, ופגישה עם עץ התמר מתושלח, שהונבט מגרעין שנמצא בחפירות מצדה, לאחר שהשתמר כ-2,000 שנה. הסיור יסתיים בגלריה המציגה את יצירותיהם של אמני הקיבוץ. במקום WIFIחופשי. עוד בקיבוץ–בריכת שחיה פתוחה לאורחים בתשלום, וארוחות בחדר האוכל של הקיבוץ.
משך הסיור–כשעה וחצי.
מחיר:  30 ₪למבוגר,25 ₪ לילד מגיל 3. אורחי חדרי האירוח בקטורה ייהנו מסיור ללא תשלום.
לפרטים והזמנות– 08-6356658

הפרחת עפיפונים וטיפוס על דיונות זהובות, קיבוץ אליפז
מתי? ימים ראשון ורביעי,18:00
בקיבוץ אליפז שבערבה, בין פרדס הפומלות הדרומי ביותר בעולם ומטעי דקלי התמרים, מתחבאות דיונות החול האחרונות בדרום הערבה. אבני החול בבקעת תמנע מתפוררות לאיטן ויוצרות דיונות זהובות גדולות המזמינות את המבקרים לטפס עליהם, לגלוש ולהתגלגל חזרה למטה. לצד הדיונות ועל רקע הרי אדום אנשי קיבוץ אליפז מפריחים עפיפונים צבעוניים לשמיים. בשני ובחמישי ייצאו סיורים מודרכים אל השקיעה המרהיבה בפארק תמנע.
מחיר:  35 ₪למשתתף, התשלום כולל ערכה להרכבת עפיפון.
סיורים לקראת שקיעה בפארק תמנע בעלות50 ₪ למשתתף.
לאורחי הלינה הכפרית באליפז הפעילות ללא תשלום.
לפרטים והזמנות-  08-6356230, 052-3688384 

שחייה לילית, טיפולי מים וסיורי חולות,  קיבוץ לוטן
מתי? טיפולי וואטסו בשני ובשבת, שחיה לילית בימי שלישי בערב, סיור לחולות כסוי בימי שישי.
בקיבוץ לוטן מצאו את המרענן האולטימטיבי: פעילויות מים ליליות. האורחים יכולים להנות משחייה לילית בבריכת שחיה הצופה לנופי המדבר בימי שלישי או מטיפולי וואטסו מפנקים בשני ובשבת. בשעות הלילה מתחם הבריכה יואר באור רך ויאפשר למי שהסתגר במזגן לצאת החוצה אל טמפרטורות נוחות ורטובות. בחמישי החל משמונה בערב, בית התה הסולארי הצמוד לאקו-כיף בלוטן ייפתח את שעריו לארוחות ערב חלביות המבוססות על תוצרת הקיבוץ. בתפריט נישנושי ערב קלים, יוגורטים במבחר טעמים תוצרת מחלבת הקיבוץ וגלריית אמני האזור. בית התה פתוח לאורחי הלינה הכפרית בלוטן ולתושבי הערבה. עם צאת החמה בימי שישי, ייצא סיור מודרך אל הדיונה, לתצפית על הר עיט וטיול לחולות כסוי. היציאה ב06:30 בבוקר. 
מחיר: שחיה לילית בעלות15 ₪ לאדם. לאורחי הלינה הכפרית בקיבוץ ללא תשלום.
טיפול וואטסו בעלות60 ₪ לאדם.
סיור לחולות כסוי בעלות40 ₪ לאורחי הלינה הכפרית או 60 ₪ לאורחים מן החוץ.
לפרטים והזמנות– 08-6356935

 

 

צילום ראשי: שי קבסה
צילום רפת: ארכיון יטבתה

אין תגובות

השאר תגובה