פעילות יצירה משותפת להורים וילדים

הקשר בין הורים לילדיהם נחשב לאחד האספקטים החשובים ביותר בהתפתחותו של הילד. פעילויות יצירה משותפות הן דרך מצוינת לחזק את התקשורת ההדדית, המילולית כמו גם הלא-מילולית, ואת הקשר בין בני המשפחה. המאמר הבא מציע מבנה לפעילויות יצירה משותפות בין הורה לילד, כפעילות שכל מטרתה היא לחזק את הקשר ביניהם באמצעות בילוי זמן איכות משותף.


טיפים ליצירה מוצלחת

קובעים מראש 
קובעים זמן קבוע בשבוע. הידיעה והציפייה לפעילות המשותפת נוסכת בילדים תחושה של עקביות וביטחון.

טקס ההכנה
מוצאים את הטקס שיתאים לכם לפני תחילת כל פעילות משותפת: זה יכול להיות החלטה משותפת על החומרים בהם אתם מעוניינים להשתמש, מוזיקת רקע אהובה שלצליליה אתם יוצרים, או הכנה משותפת של שטח העבודה והצבעים. (ולא לשכוח לסגור או לפחות לשים על מצב פגישה את הטלפון…)

חמרים ופעילות מתאימה לגילאי הילדים
ילדים צעירים יותר עשויים להעדיף בצק צבעוני בגלל רכותו, צבעי אצבעות, או פנדה רכה. ילדים בוגרים יותר יכולים ליהנות גם מחמר וצבעי גואש. חשוב שגם אתם כהורים תתנסו במגע עם החומרים.


ארגז היצירות

מכינים במגירה, בארגז יצירהאוארגז חמרים ממוחזריםשבו תאספו את חומרי היצירה שלכם: הרבה מהחומרים בבית יכולים לשמש כחומרי יצירה: קופסאות גפרורים, גלילי נייר טואלט ריקים, ספוגים לשטיפת כלים, בגדים ישנים חתוכים לרצועות בד, עיתונים משומשים ועוד. צאו לטיולים יחד בטבע וחפשו חומרים ליצירות המשותפות: עלים יבשים, צדפים, גזע עץ, חול ים, זרדים, ועוד.


מהלך היצירה עם הילדים

מטרת היצירה היא פעילות משותפת. לכן גם ההורה צריך להשתתף ביצירה. ההורה והילד יכולים להחליט על הנושא יחד, והילד יכול להתחיל לצייר, כשההורה מבקש רשות להשתתף איתו בציור. אם הילד מעדיף לצייר לבד, ההורה יכול לצייר על דף נפרד. במהלך היצירה כדאי לתקשר, לבקש להעביר צבעים, להתייעץ אם צריך, ולהיות קשוב לסגנונו של השני.
לאחר סיום הציור ניתן להתבונן בו ולדבר על מה אנחנו אוהבים בו ומה פחות, להמציא סיפור על הציור, וכמובן לאסוף את כל היצירות יחד לתיק הציור. כדי לשמר את היצירות ניתן לצלם אותן ולהכין מהןאלבום תמונותשיהיה חלק ממאגר הזיכרונות המשותפים.


רעיונות ליצירה ען הילדים

צרו מפת אוצר משותפת. החליטו עם ילדכם מהו האוצר, ואז באמצעות צבעים שתבחרו והדבקות גזרי נייר הכינו את המפה. לאחר שתסיימו תוכלו להחביא אותה יחד בחדרו של הילד. המשמעות הסמלית היא מפה לאושר, וסוד מיוחד להורה ולילד. רק אתם תדעו מה משמעות המפה והאוצר, ושניכם תהיו שותפים לעבודת האמנות.

יצירת שם הילד וההורה(לדוגמה"יואב ואבא").קחו נייר והדביקו את גבולותיו לשולחן באמצעות מסקינג טייפ. לאחר מכן קחו את המסקינג טייפ, הדביקו אותו למכנסיים כדי לנטרל את הדבק וכתבו באמצעותו את השם על הנייר. אז קשטו אותו יחד במריחת צבע, פנדה, או ספוגים צבעוניים. הקפידו לצבוע על הכיתוב, ולאחר מכן קלפו אותו. השם יהיה כתוב בלבן על הדף. הקפידו לא לחכות שהגואש יתייבש, כדי למנוע הדבקה של המסקינג טייפ.
המשמעות הסמלית הוא ציור שמכיל את שניכם בתוכו, שיצרתם יחד ביצירה משותפת.

קישוט תמונת ילדות או ינקות משותפת. צלמו במשרד תמונה משותפת שלכם עם ילדכם, וקשטו אותה יחד בבית בהדבקות ובצבעים.
המשמעות הסמלית היא הנצחת הקשר ביניכם בהנאה וביצירה משותפת.

כל ציור משותף מחזק את הקשר בין ההורה לילדו. היו יצירתיים ועודד את יצירתיות ילדכם. השתדלו לקבל את רעיונותיו ולשבח אותו על נקיטת יוזמה. ספרו לו כמה אתם מחכים לפגישות השבועיות וכמה אתם נהנים ליצור איתו יחד.
בקשו ממנו רשות להראות את הציורים המשותפים לקרובי משפחה נוספים. כל אלה יתנו לו תחושה של ביטחון ואהבה, ויחזקו את תחושת השייכות שלו למשפחה ולקשר ביניכם.

המאמר באדיבות וואלה לימודים– קורסיםוסדנאות. 
 

אין תגובות

השאר תגובה