פעילות לילדים בגולן לכבוד פתיחת עונת הפיטאיה

פעילות לילדים בגולן, משחק ניווט לילדים
פעילות לילדים בגולן, - משחק ניווט לכל המשפחה בחוות הפיטאיה

מחפשים פעילות לילדים בגולן? עם פתיחת עונת הפיטאיה בישראל בחוות הפיטאיה שברמת הגולן נפתחת פעילות חדשה לכל המשפחה – משחק ניווט לכל המשפחה להכרות החווה המשקיפה על הכנרת ממורדות הגולן ועם פרי הדרקון האקזוקי שמסתבר שיש לו גם סגולות בריאותיות רבות.

לקראת פתיחת עונת הפיטאיה, קפצנו להכיר פעילות חדשה לילדים בגולן – משחק ניווט משפחתי בקמפינג חוות הפיטאיה שבדרום רמת הגולן ובעזרתו של אלון זמיר, מנהל מטעי הפיאטיה של חקלאי גרנות בקיבוץ מעברות, העוגן וכפר ויתקין ויתקין, זכינו להסבר קצר וכמה עובדות שכדאי לדעת על פרי הפיטאיה האקזוטי שמככב כבר כמה שנים בכל מגש פירות שמכבד את עצמו.

 

פעילות לילדים בגולן, חוות הפיטאיה
פעילות לילדים בגולן בחוות הפיטאיה

למצוא את הדרקון: משחק ניווט חדש לילדים בחוות הפיטאיה

בחוות הפיטאיה שברמת הגולן הפיקו משחק ניווט חדש לילדים שלוקח את האורחים בחווה לניווט עצמאי בין 13 תחנות להכרות עם החווה ונופי האזור ועם סיפורה של החווה ופרי הפיטאיה. בין התחנות נקודת התחלה עם הסבר על החווה, ביקור במטע הפיטאיה הפורח משעות הלילה ועד שעות הבוקר המוקדמות -בחדשי הקיץ, תצפיות נפלאות אל הכנרת, חורשת האקליפטוס המספרת את סיפורו של אלי כהן ותחנות נוספות.

בכל תחנה יש שלט הסבר ממנו תוכלו למצוא עם הילדים את התשובות לחידות המופיעות בחוברת. את המשחק מומלץ לשחק בשעות הבוקר המוקדמות אם אתם ישנים בקמפינג שבחווה אז תוכלו גם לראות את פריחת הפיטאיה המרשימה או בשעות אחה”צ הקרירות יותר. משחק כייפי למשפחות מטיילות, פעילות לילדים בגולן שבהחלט שווה להכיר. אחרי המשחק תוכלו גם להשאר לישון בחווה במתחם הקמפינג העצמאי, במתחם האוהלים של החווה או בקרוואן שמחכה לכם בין עצי פרדס התפוזים הסיניים.

קטיף עצמי? מאחר ועל שיחי הפיטאיה יש גם קוצים, אין בחווה אפשרות לקטיף עצמי של פיטאיה, אבל אפשרי לרכוש פרי עסיסי במקום בעונה.

החוברת בעלות סימלית.של 10 ש”ח לרכישה בחווה בתיאום מראש: 053-9382305

חוות הפיטאיה
ורוד או לבן? יש גם צהוב. משחק הניווט החדש בחוות הפיטאיה ברמת הגולן

מה זה אדום מבחוץ ולבן בפנים? 10 עובדות שכדאי לדעת על פרי הפיטאיה:

אלון זמיר, מנהל מטעי הפיאטיה של חקלאי גרנות בקיבוץ מעברות, העוגן וכפר ויתקין ויתקין, מספר על עשר עובדות שכדאי לדעת על הפיטאיה:

  • הפיטאיה היא שיח מטפס עם קוצים הדומה לקקטוס וצומח לגובה שיכול להגיע לגובה של 20 מטר. לפרי יש 3 שמות: פיטאיה, פרי האלים ודרגון פרוט dragon fruit (פרי הדרקון) בשל הצורה החיצונית שלו שנראה כמו קשקשים של דרקון.
  • הפיטאיה מגיעה מהמזרח הרחוק ודרום אמריקה ויש מעל לכ-300 זנים של הפרי.
  • קליפת הפרי אדומה, ורודה-סגולה או צהובה, וממנה מסתעפים עלעלים המזכירים ארטישוק. תוכן הפרי עסיסי, בצבע לבן או סגלגל והוא משופע בזרעים קטנים ושחורים.

    חקלאי גרנות, פיטאיה
    אלון זמיר, מנהל מטעי הפיטאיה של חקלאי גרנות. צילום:מעיין עופר
  • פרח הפיטאיה פורח רק מספר שעות בלילה ונסגר במהלך היום. במקומות הגידול הטבעיים שלו הפרי מופרה על ידי פרפרי לילה ועטלפי פירות. בארץ ההפריה נעשית על ידי שאיבת האבקנים עם שואב אבק וידנית בעזרת מכחול.
  • בשביל לקבל פרי נדרשים לפחות שני זנים שונים המפרים זה את זה, כלומר האבקנים של זן אחד מפרים את הזן השני.
  • על פי מחקרים, פרי הפיטאיה מסייע לפעילות מערכת העיכול וידוע גם באיזון רמת הסוכר בדם.
  • הפרי מכיל ויטמין C, סיבים תזונתיים ונוגדי חימצון רבים. הפרי מתוק, מעט חמצמץ, בעל צבע סמוק כשל סלק ומכיל מיץ רב.

    פרח פיטאיה
    פרח פיטאיה – פורח מ-21:00 בלילה ועד 8:00-9:00 בבוקר
  • הצרכן הישראלי למד לאהוב את פירות הפיטאיה והיא מאומצת בחום לסל הפירות העונתי. בנוסף לתכונות הבריאותיות, הפיטאיה מוסיפה המון צבע ויופי לכל מגש אירוח של פירות. רצוי לאכול את הפיאטיה לאחר קירור וליהנות מהטעמים הנפלאים והעדינים של הפרי.
  • פיטאיה היא פרי יחסית חדש בישראל ומשווק החל משנת 1998. בישראל מגדלים כ- 6 זני פיטאיה באיזור גליל סובב כנרת ועד הנגב והערבה.
פרי הפיטאיה
פרי הפיטאיה מגיע לחנויות. צילום: פיני לוי

חברת חקלאי גרנות מתחילה לשווק בימים אלה שני זנים של פיטאיה, אדומה וצהובה לרשתות המזון ולשווקים, כחלק מסל הפירות והירקות של חקלאי גרנות הכולל אבוקדו, פירות הדר, בננות, משמשים, שזיפים, אפרסקים, נקטרינות, גזר, בצל ועוד. את הפיטאיה ניתן להשיג בין החודשים ספטמבר-ינואר בשווקים וברשתות המזון ברחבי הארץ.

 

 

אין תגובות

השאר תגובה