פתיחת עונת הדובדבנים2013 -עונת קטיף הדובדבנים בעין זיוון נפתחת בשבת הקרובה

בבוסתן בראשית בגולן בעין זיוון,  תיפתח בשבת הראשונה של חודש יוני,  ה-1 ביוני, עונת קטיף הדובדבנים. שפע פעילויות לכל המשפחה בבוסתן בראשית בגולן, שלושה שבועות של שיכרון חושים בעין זיוון.
 
אלכס קודיש מנהל המטע בעין זיוון, מתרגש כל שנה מחדש, מהרגע בו מתכסים עצי הדובדבן בפרי היפה ביותר, הדובדבן. לדבריו, השנה זכינו לחורף גשום,  אך לא מספיק קר, הפרי איכותי מאוד, אך הכמויות לא בשיא אליו אנו מורגלים משנה שעברה. אלפי מבקרים שיגיעו לבוסתן יהנו מחוויית קטיף, ושלל פעילויות לכל המשפחה. 
 
פרי הדובדבן הוא ללא ספק אחד הפירות החושניים ביותר גם במראה וגם בטעמו העז. אכילתו מעוררת את כל החושים: העין מתגרה מצבע הארגמן ומהצורה העגלגלה, לרוב מגיעים הדובדבנים זוגות זוגות, אלמנט המוסיף סקס אפיל לפרי, האף גם הוא נהנה מניחוח הפרי המשכר, התחנה הסופית היא הפה, שם מורגש טעמו העסיסי של הדובדבן, טעמים רבים לו בין חמצמץ עד מתוק עז, החולצה גם היא חייבת לחטוף איזה כתם של דובדבן ולא יעזרו כל מאמצי המניעה והזהירות.
 
סביב הדובדבן נבנתה בקיבוץ עין זיוון בצפון הגולן, תרבות שלמה של בילוי ושלל פעילויות לכל גיל. "בוסתן בראשית בגולן"בעין זיוון, הוא אתר הקטיף העצמי הראשון בארץ,  מתפרס על שטח של כ-100 דונם עצי פרי,  מידי שנה פוקדים את האתר אלפי מבקרים. חווית הקטיף מלווה באכילת דובדבנים ישירות מהעץ ואהובה על כולם ללא קשר לגיל הקוטף. 
 
השנה בנוסף לקטיף העצמי, סדנת הכנת ליקר דובדבנים, טיול בטרקטור ועגלה עד לנקודת הגבול הסורי, כולל תצפית, טיולי טומקארים, רכיבה על סוס פוני ולמה, לילדים מסלול החידות של חבורת ג’ננה, חוויה מלמדת–מהזרע לפרי, בית קפה, פינות ישיבה ורביצה, פינת חי, אוויר צלול ונוף מרהיב.

 קטיף דובדבנים, בוסתן בראשית, פעילויות לילדים, פעילות לכל המשפחה

עונת קטיף הדובדבן קצרה יחסית בין4 – 6שבועות מתחילת חודש יוני ועד תחילת חודש יולי, מומלץ לבקר שלא יגמר. בסיום עונת הדובדבן מתחיל קטיף פירות הקיץ.
שעות הפעילות:9:00 – 16:00בכל ימות השבוע.
מחיר כניסה– 27 ₪ילד/  32 ₪מבוגר (המחיר כולל אכילה מהעץ ללא הגבלה) 
בוסתן בראשית בגולן בקיבוץ עין זיוון -050-9001070
 
 
צילום: רונן גלבוע
 

אין תגובות

השאר תגובה