פתיחת שנת הלימודים תשפ”ב היום הראשון ללימודים

פתיחת שנת הלימודים תש
פתיחת שנת הלימודים תש"פ

עם פתיחת שנת הלימודים תשפ”ב 2.4 מיליון תלמידי מערכת החינוך יפתחו הבוקר את שנת הלימודים ובבית נשארים למעלה ממאתיים וחמישים אלף תלמידים יישארו בבית בעקבות בידודים, יישובים אדומים ותוצאות חיוביות לבדיקות הקורונה.

כל מה שכדאי לדעת לקראת השנה הבאה עלינו לטובה:

פתיחת שנת הלימודים תשפ”ב במספרים:

2,458,000 תלמידים יפתחו הבוקר את שנת הלימודים תשפ”ב במערכת החינוך, מתוכם 176 אלף עולים לכיתה א’.

במערכת החינוך פועלים כיום 21,010 גני ילדים
ו- 5,275 בתי ספר בהם עובדים 209,000 עובדי הוראה. תקציב החינוך יעמוד על כ- 67 מיליארד ש”ח.

חיסוני תלמידים ומורים –  תמונת מצב:

כיתות ז’ עד ט’: 53%
כיתות י’ עד יב’ : 81%
מורים, גננות וצוותי הוראה: 86%

מה זה מגן חינוך?

כדי לצמצם את התחלואה ולשמור את מערכת החינוך פתוחה, משרד החינוך יפעיל במהלך שנת הלימודים את תוכנית מגן חינוך.

מטרת התכנית היא איתור מוקדם של תחלואה במערכת החינוך על ידי ניטור שוטף של התלמידים וצוותי ההוראה.

במסגרת מגן החינוך ייבדקו כל שבוע התלמידים ואנשי הצוות, במגמה לצמצם את ההדבקות בבתי הספר.

הדגימה נעשית באמצעות מטוש בחלל הפה והאף בדרך המותאמת לילדים בהתחשבות בנדגמים ובגילם.

בדיקות דיגום קורונה

ההורים יתבקשו למלא דף הסכמה שנתית לביצוע בדיקות לגילוי נגיף הקורונה באופן מקוון לבדיקות דיגום שבועיות במוסד החינוכי של הילדים.

בדף הסכמה לביצוע בדיקת דיגום לקורונה באופן מיידי תוכלו להביע הסכמה לבדיקה אם יתלה חשש להתפרצות קורונה, במקרה שלא חתמתם על דף ההסכמה השנתי.

למילוי הטופס המקוון לחצו כאן…

בדיקות איגום

הבדיקות יבוצעו בשיטת האיגום (כל המטושים לאותה מבחנה) ובמידה ויימצאו תוצאות חיוביות כל הקפסולה תשלח לבידוד עד קבלת תשובה שלילית מבדיקה נוספת. לצורך הבדיקות ההורים יידרשו לחתום על טופס הסכמה לבדיקה שנתית.

מה זה כיתה ירוקה?

אם מישהו מהילדים בכיתה מאומת, כולם עוברים בדיקה וכל מי שבריא ממשיך כרגיל בלי בידוד.  התחיל פיילוט ב- 2 בתי ספר במגזר החרדי שיימשך עד למחצית חודש אוקטובר הקרוב.

בדיקות אנטיגן בדיקות מהירות באיסוף עצמי

כ-2 מיליון בדיקות נשלחו לבתי הספר ואל גני הילדים, מבצע הבדיקות יימשך במספר פעימות לאורך השנה.

 

בדיקות סרולוגיות

בתוצאות הבדיקות שבוצעו ביישובים בהם התחלואה גבוהה מ-12%  של מעל ל-300 אלף תלמידים רק כ-30 אלף נמצאו חיוביים, המהווים רק כ- 10% מכלל הבדיקות.

 

שרת החינוך, ד”ר יפעת שאשא ביטון ציינה לקראת פתיחת שנת הלימודים: “השנה לא היה זה מובן מאליו שאנחנו נגיע ל-1 בספטמבר – יום חגה של מערכת החינוך. היה ברור לכולם שאנחנו לא יכולים להמשיך להסתכל על ניהול המגיפה רק בהיבט הבריאותי של הקורונה. אנחנו חייבים לתת את הדעת גם למגפות האחרות שליוו אותנו בשנה האחרונה עלייה במצוקות הרגשיות, בדיכאונות, בחרדות ובמחשבות אובדניות. ההחלטה לפתוח את השנה התקבלה מתוך הכרה בחשיבות הגדולה של החזרת הילדים לשגרת הלימודים, ליציבות ולוודאות. מערכת החינוך היא פיתרון ולא בעיה – היא חלק מהמאמץ הכולל להתמודדות עם מגיפת הקורונה”.

עוד אמרה השרה כי משרד החינוך יאפשר למורים לגלות קשב לתלמידים ולהתמקד בהיבטים הרגשיים, כיוון שילד שאינו פנוי רגשית ללמידה – לא יוכל להשיג כלום.

מנכ”ל משרד החינוך, תא”ל במיל’ יגאל סלוביק ציין, כי התכנית לפתיחת שנת הלימודים היא פרי עבודה של הרבה שותפים חשובים, מומחים ואנשי מקצוע והיא נועדה לאפשר לתלמידי ישראל שגרה ורצף של לימודים לצד הקורונה, שתלווה אותנו לאורך כל השנה. התכנית נשענת של חמש שכבות הגנה שנועדו לצמצם את היקף ימי הבידוד ובד בבד לשמור על מוגנות ובריאות התלמידים וצוותי החינוך. הוא הוסיף כי הוא סומך על ציבור ההורים שיהיו שותפים לרציפות הלימודים של ילדיהם.

אין תגובות

השאר תגובה