צילום ילדים בתחפושות פורים

28.2.2012גדי אוהד

פורים מתקרב והמרוץ אחר התחפושת האולטימטיבית כבר החל. נדידה בין חנויות התחפושות חיפושים בחיפושים קדחתניים אחר התחפושת הכי פופולארית לא משאיר רגע דל, לאחר השקעת אנרגיות אין סופיות . זה בדיוק הזמן להוציא את המצלמה ולתעד את האביר/נסיכה/גיבור העל ואת האינדיאני עם יובל המבולבל. כמה עצות קטנות שיעזרו לכם להוציא תמונות טובות יותר מהזאטוט המחופש:

 

סבלנות
צילום בכלל וצילום ילדים בפרט דורש סבלנות. הנחת העבודה החשובה ביותר היא שלא תמיד הפריים הראשון הוא הפריים המנצח.טיפה סבלנות ומעט ידע בסיסי ובהחלט נוכל להוציא תמונות טובות.

תכנון
 כדאי שתמונה לא תהיה בנאלית, שדרגו את"הסט"בהקשר לתחפושת של הילד. לדוגמא אם הילד שלכם מחופש לקאובוי כדאי מאד שנצלם אותו על סוס צעצוע (או אמיתי).במידה ואין,תמיד נוכל לטייל לגן המשחקים הקרוב ולמצוא אחד כזה שם.

צילום ילדים בפורים, צילום ילדים בתחפושות, צילום מקצועי לפורים, תחפושת של נסיכה, תחפושת של פיל

משחק תפקידים
על מנת שהילד לא יאבד עניין וסבלנות כבר אחרי זמן קצר, הכניסו את הילד לדמות לה הוא מחופש. בקשו מהילד שיראה לכם איך עושה יובל המבולבל, איך צועק האינדיאני, כיצד האביר שולף את חרבו, וכיצד היפנית הקטנה משחקת עם המטריה שלה. בעזרת משחקי תפקידים ושימוש באביזרים להמחשה נשיג שתי מטרות ביחד. גם הילד יהיה יותר סבלני ולא יאבד ריכוז וגם התמונה תהיה מיוחדת ועוצמתית יותר.

הדגימו בעצמכם
 אם אתם רוצים לצלם את הילד בפוזה מסוימת, הדגימו אותה בעצמכם. כמובן שלא אתם בלבד חייבים לעשות זאת וגם שימוש וילד נוסף, יגרום לילד לרצות ולחקות.

הימנעו מהפרעות
ילדים נוטים לאבד מהר מאד את הריכוז ומושפעים קשות מהפרעות סביבתיות, לכן חשוב לשמור על"מרחב עבודה"סטרילי מהפרעות ככל שניתן. יש נטייה, בגלל התלהבות יתר, להעמיס באנשים על"סט הצילומים".לא מדובר בסדר פסח, לכן עדיף שכדי לא ליצור הסח דעת אצל הילד, יהיו כמה שפחות אנשים באזור הצילום.

זווית הצילום
השתמשו בזוית הצילום בכדי לשרת את הצילום שלכם.זווית צילום נמוכה (במצב שאתם אתם נמוכים יותר מהילד) תגרום למצב בו הילד נראה גדול יותר והתמונה תהיה עוצמתית יותר. לדוגמא, אם למשל הילד התחפש לענק או גיבור על, זווית צילום גבוהה תגמד את המצולם (המצב היחידי בו מומלץ לצלם את הילד במצב כזה, הוא אם התחפש לגמד). במידה ותשאפו לקבל תמונה בה הילד נראה בגודלו הטבעית, צלמו אותו בגובה העיניים (שלו).

צילום ילדים בפורים, צילום ילדים בתחפושות, צילום מקצועי לפורים, תחפושת של יפנית עם שמשיה

תאורה
במידה ואנחנו מצלמים בחוץ, חפשו מקום מוצל ועדיף שהרקע אף יהיה חשוך יותר. הצל יאפשר לילד לפתוח את עיניו ולהיות במבט טבעי ולא להסתנוור מהאור. שעות הצילום הנוחות מבחינת השמש הם אחה”צ.

ניקיון ואוכל
לפני שאתם מצלמים, בדקו שהילד אכל ושתה ושכמה פחות אלמנטים עלולים להפריע ולהציק לו. המטרה היא למזער את מספר האפשרויות בהם הוא יאבד את הסבלנות. בנוסף,בדקו שהוא נקי ולא מרוח בשוקולד או כל דבר אחר שיהרוס לכם את התמונה…

לסיכום: הכי חשוב שתהנו. פורים מגיע רק פעם בשנה ומותר גם לכם להיות קצת ילדים ולהשתטות. תתחפשו גם אתם, שחקו עם הילד ובעיקר תהנו גם אתם מהצילומים וגם מהילדים.

גדי אוהד הוא צלם ומדריך בכיר בבית הספר לצילום גליץ ברמת גן.
http://gadiohad.com/blog

 

 

אין תגובות

השאר תגובה