קווי לילה – קיץ2012

2.7.12

שירות קווי הלילה, שמציע לבני הנוער נסיעה בשעות הלילה, אל מוקדי הבילוי ובחזרה הביתה, חוסך את הצורך בלקיחת הרכב של ההורים (ומביא לצמצום של תאונות הדרכים בשעות הלילה) במחיר נסיעה רגילה בתחבורה ציבורית, יזכה השנה אפילו לאפליקציה סלולארית לאיתור קווי הלילה באזור המבוקש.

בעקבות ההצלחה של הפרויקט, יזם משרד התחבורה הרחבה של שירות האוטובוסים הלילי ל-55 ערים ולמרכזי הבילוי הגדולים ברחבי הארץ. החל מ-28.6, 47 קווי אוטובוס ליליים ייסעו ברחבי ישראל כמעט בכל לילה, עד 4 לפנות בוקר, ויציעו לצעירי ישראל אפשרות בטוחה וזולה לנסיעה לבילויים ליליים וחזרה הביתה. קווי הלילה הינם קווי אוטובוס רגילים לכל דבר וגם הנסיעה בהם היא במחיר נסיעה רגילה ובכל אמצעי התשלום וההנחות התקפים בשעות היום.

ירידה משמעותית במספר תאונות הדרכים והנפגעים
לפני מספר שבועות פרסם מרכז המחקר והמידע של הכנסת דו"ח לפיו באזורים בהם פעלו קווי הלילה חלה ירידה משמעותית במספר תאונות הדרכים והנפגעים. עוד עלה מן המחקר כי בחודשי הקיץ נסעו בקווי הלילה כ-52 אלף נוסעים בשבוע, עשרת אלפים מתוכם נהגים, שלולא הקווים היו מסכנים עצמם בנהיגה לילית לא בטוחה.

זוהי השנה השישית בה מפעיל משרד התחבורה את קווי הלילה, בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הכל התחיל בכמה קווים ניסויים בירושלים ועד מהרה, בשל הצלחתו, התפשט הפרויקט לאזור חיפה, גוש דן, השרון, הדרום, ומאז פועלים הקווים תוך שיתוף פעולה יוצא דופן בין כל חברות מפעילי התחבורה הציבורית בישראל. קווי הלילה פועלים במהלך כל השנה בסופי שבוע, ובימי הקיץ וחופשות התלמידים בכל לילה.

אפליקצית קווי לילה
השנה, משיק משרד התחבורה את אפליקציית קווי הלילה לטלפונים חכמים, המאפשרת לאתר את קו הלילה הקרוב אליך, לצפות במסלול הנסיעה שלו, ברשימת התחנות וזמני ההגעה הצפויים לכל תחנה. האפליקציה מוזנת ממערכת המידע המרכזית של משרד התחבורה ומעדכנת את המשתמשים בשינויים במסלולי ובזמני הנסיעה של הקווים בזמן אמת.

במטרה לעודד את המבלים להשתמש בשירות החדש, יחל בימים הקרובים קמפיין הסברתי ופרסומי נרחב בתחנות הרדיו, בעיתונות ובאתרי האינטרנט השונים, אירועים מיוחדים באתרי הבילויים ברחבי הארץ ועוד. גם השנה, את הקמפיין תוביל דמות הינשוף אשר הפכה מזוהה עם חיי הלילה והבליינים הצעירים.

פרוט קווי הלילה:

קווי לילה בצפון, בחיפה ובקריות…

קווי לילה במרכז (גוש דן והשרון)…

קווי לילה בירושלים…

קווי לילה בדרום…

למידע נוסף על קווי הלילה:

מוקד המידע הארצי:8787*
אגד2800*
אגד תעבורה3133*
אומני אקספרס3553*
אפיקים03-5252555
דן3456*
ואוליה6686*
מטרופולין5900*
נתיב אקספרס1599-559-559
סופרבוס1-700-700-181
קווים82254*

פרטים מלאים ולוחות זמניםבאתר קווי לילה

אין תגובות

השאר תגובה