רשות הטבע והגנים משיקה מופע לילי חדש במצדה לראשונה מזה 30 שנה

מופע לילי במצדה
מופע לילי חדש במצדה -משקיעה לזריחה. צילום: בריז קריאטיב

לראשונה מזה 30 שנה רשות הטבע והגנים משיקה מופע לילי חדש במצדה בהשקעה של 10 מיליון שקלים: מדובר באחת מהקרנות החוץ הגדולות בעולם והיחידה מסוגה בישראל

רשות הטבע והגנים השיקה השבוע, 19 במרץ 2019, מופע לילי חדש משקיעה לזריחה בגן הלאומי מצדה, בהשקעה של כ-10 מיליון שקלים.

גן לאומי מצדה, הנחשב לאתר הפופולארי ביותר בישראל, עם כמיליון מבקרים בשנת 2018, מציג לראשונה מופע לילי חדש, מרהיב ורב-חושי אשר יוקרן לקהל הרחב על גבי הצלע המערבית של המצדה, באמצעי המחשה ומולטימדיה טכנולוגיים וחדשניים. זה הוא אתר דגל של רשות הטבע והגנים, אליו מגיעים מרבית התיירים המבקרים בארץ, כל תלמידי בתי הספר בישראל ומאות אלפי מבקרים נוספים, ביניהם משפחות, קבוצות ובודדים.

החיזיון האור-קולי הראשון, שהושק לפני 30 שנה היווה מוקד משיכה אטרקטיבי לקהל למעלה מחצי יובל, ובשנים האחרונות ציפיות הקהל למופע חדשני וטכנולוגי המתאים יותר לימינו, הובילו להשקעה במופע לילה חדשני ומיוחד במינו עבור המבקרים.

המסך עליו מוקרן המופע הינו הר מצדה בכבודו ובעצמו. במופע נעשה שימוש בטכנולוגיית Video-Mapping וכן באמצעי תאורה וסאונד מתקדמים. התוצאה היא מיצג ברמה בינלאומית, המשלב אלמנטים של שיתוף הקהל באמצעות צמידים צבעוניים. בצדו המערבי של הר המצדה, קיימים בנוסף מספר מתחמים להעשרת ידע בשביל המוביל אל המופע: סככה ובה הצצה אל מאחורי הקלעים של החפירות הארכאולוגית במצדה וכן שני מתחמי שמע עם סיפור המצור של הצבא הרומי וסיפורו של הורדוס.

פסקול משקיעה לזריחה נכתב והולחן במיוחד על ידי המוזיקאי שלמה גרוניך, וחלק מהשירים מבוצעים על ידי הזמרים הראל סקעת ולירז צ’רכי. במופע משתתפים עשרות שחקנים, ניצבים, תזמורת ומקהלה סוחפת. כל אלה מפיחים חיים בסיפורו של הר מצדה ובגיבוריו ההיסטוריים.

מופע לילי במצדה
מופע לילי חדש במצדה -משקיעה לזריחה. צילום: בריז קריאטיב

באירוע ההשקה השתתפו שאול גולדשטיין, מנכ”ל רשות הטבע והגנים, בכירים במשרד התיירות ואנשי ממשל.

הטריבונה באתר מצדה מערב מכילה עד 1,500 איש בישיבה וניתן לצפות במופע בשפות עברית, אנגלית ורוסית.

במקום פועל חניון לילה רחב ידיים ומאובזר, המאפשר לאלו הבוחרים לבלות את הלילה במקום להמשיך למחרת עם שחר אל מרומי ההר לצפייה בזריחה מרהיבה.

לדברי שאול גולדשטיין, מנכ”ל רשות הטבע והגנים: הגן הלאומי מצדה הוא אחד האתרים הארכיאולוגים החשובים בישראל. כשעלה הצורך להפיק מופע חדש, האתגר המרכזי היה כיצד לספר סיפור בן אלפיים שנה באופן שישרוד את שיני הזמן ויהיה רלבנטי לקהל של ימינו. המטרה שלנו היא לגרום למבקר בן זמננו לחוש כי גם לו יש חלק בסיפור שקיעתה וזריחתה של מצדה. הפתרון היה להפיק הקרנת חוץ מהגדולות בעולם בהקרנה על גב ההר, שמייצרת אפקט וואו מצד הקהל. המופע הענק ממחיש היטב את התקופה בשילוב אנימציות מחשב, טכנולוגיות חדשניות ואפקטים ייחודיים של תאורה יוצאת דופן. ללא ספק מדובר במופע כמותו טרם נראה בארץ.

המופע החדש תוכנן ובוצע על ידי חברת בריז קריאייטיב העוסקת בתכנון ובהקמה של מוזיאונים ומרכזי מבקרים.

 

מופע לילי חדש במצדה- מצדה משקיעה לזריחה

המופע יוקרן בכל יום שלישי וחמישי לאחר שקיעה- שעון חורף: 19:30, שעון קיץ: 20:30 או 21:30

מחיר: 50 ₪ למבוגר, 40 ₪ לילדים ובני נוער בני 5-18.

ניתן להזמין מופעים ייחודיים בימים ראשון, שני ורביעי. לפרטים – 08-9959333

אין תגובות

השאר תגובה