בעקבות היהלומים: טיול חוף וחוויית שייט קייקים בים המלח

שייט קייקים בים המלח, הפלגות בים המלח

הכל התחיל מהודעה קטנה שראיתי ביום חמישי האחרון והביאה אותי אל אחת החוויות המיוחדות שזכיתי לחוות השנה: “נשארו 2 מקומות בסיור חדש של שייט קייקים בים המלח”… בתור חובב אטרקציות מיוחדות ישר קפצתי על המציאה, עליתי בשישי בבוקר על בגדי עבודה (טוב נו… בגד ים…) והצטרפתי ליום מדהים שבסופו הצלחתי אפילו למצוא כמה יהלומים ולחזור הביתה בשלום כדי לספר לכם איך היה.

24.1.2017 ליאור אבולעפיה

את ההודעה על השייט כתב נתנאל שלזינגר, איש שחי ונושם כל יום את התיירות באזור ירושלים וים המלח והקים מיזם תיירותי שנקרא כביש1, בעזרתו הוא משתף את האטרקציות והחוויות שיש לאזור להציע ומסתבר שיש הרבה, אפילו יהלומים אבל אותם נשאיר לסוף. למרות מה שרובנו  אולי חושבים, כביש 1 לא מסתיים בגינות סחרוב בכניסה לירושלים – הוא ממשיך ומתפתל במורדות לכיוון מעלה אדומים, עובר דרך סימוני גובה פני הים עד המפגש עם כביש 90 וים המלח ומתברר שלאורך הציר יש הרבה אטרקציות מפתיעות, מסלולי טיול אתגריים ומשפחתיים, מרכזי מבקרים מיוחדים, אתרי לינה, אורחנים ואפילו קצת צימרים ומסעדות. ועכשיו יש גם אטרקציה חדשה שעליה נדבר היום.

מרחק נסיעה של שעה וחצי מהמרכז הביא אותי אל ארץ אחרת, מרחבים של נופי מדבר יהודה מצד אחד וים המלח שמנצנץ בטורקיז רגוע מהצד השני. רגוע? אז זהו מסתבר שלא תמיד, אל תתנו למראה מהכביש להטעות אתכם כי כידוע מה שרואים מכאן לא רואים משם.. הודעה נוספת שהגיעה פתאום בישרה שבשל גלים גבוהים לא נפליג היום בים אלא רק בתוך בריכות לאורך החוף. טוב נו, כבר הגענו עד הלום אז בטח שלא נוותר. מהכניסה לקיבוץ מצפה שלם הים נראה אותו ים, רגוע ושליו אבל ברגע שהתקרבנו אל החוף הבנו על מה מדובר – גלים גבוהים שנוצרו מרוחות דרום מזרחיות הפתיעו והקציפו את מי המלח כמו קצפת של מילקי אחרי טלטלה עזה…

מלח מים, מלח מים – אז מה הסיפור עם השייט? מדובר על חוויה חדשה שהתחילה לפעול ממש לאחרונה בים המלח – יום בילוי לקבוצות הכולל שייט קייקים, סיור חופים פוטוגני ושייט בסירת גומי (סוג של זודיאק אם אני לא טועה…).
רעיון מעולה שלא ברור איך לא חשבו עליו קודם – יש לנו את אחד האגמים הפוטוגניים בעולם אז למה שתיירים לא יפליגו עליו? הכל התחיל כשנתנאל ראה חבורה של שייטי קייקים מקצועיים ששטים להנאתם באקסטרים מול מצפה שלם. מיד הוא חיבר בין 2 אנשים שיוצרים ביחד יום כיף ייחודי שבאמת לא מוצאים באף מקום בעולם – עפר שמואלפלד שמדריך טיולי קייקים בכל מקום עם מים וג’קי בן זקן ממצפה שלם שמפעיל שייט בסירות בים המלח וסיורי מודעות לאורך החופי ים המלח.

טיול בים המלח, dead-sea
נופי מלח: להכיר את ים המלח מזווית חדשה

kayaks_israel
שייט קייקים בים המלח
עפר שמואלפלד, הוא איש ים ומדריך קייקים מנוסה שמלווה כבר לא מעט שנים קבוצות ושייטים שרוצים לחוות שייט במקומות מיוחדים כמו ראש הנקרה וחופי הים התיכון. למרות שהבסיס שלו הוא מקום שנקרא מוסך קיאקים בהרצליה, בחיפושיו אחרי אתרים מיוחדים לשייט קייקים עפר גילה את ים המלח, בו הוא שייט להנאתו עם קבוצות של חותרים ושייטים מקצועיים. בזכות שיתוף הפעולה עם נתנאל, השייט פועל כיום גם לקבוצות של ישראלים ותיירים מחו”ל, שרוצים לחוות את ים המלח מכיוון אחר לגמרי, מעבר לבריכות שנשארו בחלק הדרומי של הים ליד המלונות, אלא גם בשייט על הים. הפעילות נמשכת כשעה וחצי נטו ולפניה יש גם פעילות של הכנה הכוללת הדרכה וכיבוד, הוראות בטיחות ואפילו חימום ותרגילי גמישות לפני שנזרקים למים המלוחים.

יהלומי מלח, אטרקציות לילדים בים המלח, SALT_DAIMONDS                                                                                                                                                             יהלומי מלח

הפלגות בסירה בים המלח ומה הסיפור עם היהלומים?
ג’קי בן זקן, תושב מצפה שלם שמפעיל הפלגות הכוללות סיורי מודעות בחלק הצפוני של ים המלח (נופי מלח), הוא איש שמכיר כנראה כל גרגר מלח והכיר לנו מקומות מדהימים לאורך החוף. את השייט עצמו לא הצלחנו לחוות הפעם לצערנו בגלל הגלים אבל בסיור לאורך החוף ראינו משטחים מדהימים של מלח וצורות שנוצרו לאורך החוף והאטרקציה הכי מיוחדת – ג’קי הביא אותנו לנקודה עם בוץ שנראה כמו… איך להגיד את זה בעדינות? סתם בוץ ריחני מים המלח, עד שהוא התחיל לפורר אותו ושלף מתוך הבוץ השחור יהלומי מלח שהם בעצם גבישי מלח שנראים כמו חמש אבנים או קוביה הונגרית. מתברר שגבישי המלח הם בצורתם הטבעית בצורה של קוביה ממש כמו שמצאנו בתוך כדורי הבוץ שג’קי הוציא מבטן האדמה ונוצרו כתוצאה מהלחץ מתחת לפני השטח. חובבי הבוץ כמובן יכולים להימרח בבוץ המינרלי שכידוע יש לו סגולות בריאותיות רבות.

NOFEY-MELACH

כל מה שרציתם לדעת על שייט בים המלח:

לאיזה גילאים הפעילות מתאימה?  כל גיל – באחד מהשיוטים היה אפילו אבא שהגיע עם תינוק – כל שייט מקבל חגורת ציפה.
כמה נכנסים בסירה? בסירות הקיאק נכנסים 2 אנשים. בסירה המתנפחת – 10

כמה זמן נמשכת הפעילות? השייט בקייקים ובסירה על ים המלח נמשך כשעתיים לכל אחת מהפעילויות כולל התארגנות, שתיה וכיבוד לפני ואחרי וסיור החוף.

יש לי סירה או קייק – אפשר פשוט להגיע איתו לים המלח?
אז זהו שלא… מסתבר שבשביל לשוט בים המלח צריך להכיר טוב את תנאי השטח, הזרמים והרוחות ונדרש אישור מיוחד.

מה להביא?
בגדי ים, משקפי צלילה לילדים (נגד המלח), סנדלי מדוזה/שורש/נעליים להליכה במים ועל גבי המלח שעלול להיות דוקר, בגדים להחלפה.

כמה זה יעלה לנו?
מאחר ואין בים המלח מרינה או מעגן סירות, כל פעילות דורשת הבאה של הסירות אל הים מה שמייקר את החוויה שמתאימהה במיוחד לקבוצות ומשפחות החוגגות אירוע מיוחד ופחות כעוד בילוי בשבת עם הילדים. במידה ומזמינים רק את אחת מהפעילויות בנפרד זה מוזיל את העלות הכוללת של הפעילות לקבוצה או למשפחה.

למי זה מתאים?
השייט מתאים לחובבי אטרקציות מיוחדות, למשפחות שרוצות לחגוג ארוע מיוחד וכמובן לקבוצות של מקומות עבודה אוו קבוצות ומשפחות של תיירים מחו”ל.

מה עוד אפשר לעשות באזור?
חוץ מהשייט יש לאזור עוד המון אטרקציות ומסלולי טיול – מעלה אדומים עם האגם והמסעדות שלצידו, מסלול הטיול של נחלל פרת, אתר השומרוני הטוב המוכר בעיקר לחובבי הארכאולוגיה והפסיפסים, מוזיאון קסטל לחובבי האמנות הישראלית, חופי ים המלח, מסלולי הטיול הפופולריים של שמורת עין גדי ומצדה, הגן הבוטני בעין גדי, מרכז המבקרים של האפרסמון, אתר הקומראן ושמורת עינות צוקים (שביננו מתי פעם אחרונה אם בכלל היינו שם?…) ועוד המון אתרים ששווה לבקר בהם דווקא בחורף כשמזג האוויר באזור נוח ומזמין מתמיד.

איך מתאמים יום כיף לקבוצות בים המלח? פשוט מאוד… מתקשרים לנתנאל: 054-3316613

תגובה אחת

השאר תגובה