שכונה בגיגית של כביסה-המלצה

23.2.1010יעל רוטלמן-מתנה

שכונה בגיגית של כביסה – הצגת תיאטרון בשיתוף הילדים והפעלתם עפ"י רוח התקופה.
 
בעוד חנהל’ה, בתו של שמעון רוקח, מתרוצצת ומנהלת את משק הבית, הרי שנאווי, שואב המים הבטלן, מעדיף לשבת בצל, ללגום תה ולספר סיפורים על הקמתה של נווה צדק–השכונה הראשונה מחוץ לחומות יפו.
ההצגה מתקיימת בבית רוקח (בן120 שנה) שהפך למוזיאון ולפנינת שימור של אותה תקופה. לפני ההצגה ניתן לסייר בבית, ללמוד קצת על אותה תקופה, על התבשילים, על המלבושים ועל הכלים שהוגשו בארוחות.
ההצגה מתחילה בחצר הבית המוצלת ועמוסת הפסלים.

הילדים לוקחים חלק פעיל בהצגה, עוזרים לחנהל’ה בכביסה, שולפים פתקי הגרלה מכובע כפי שעשו אותן10 משפחות ראשונות שזכו בהגרלה והקימו את השכונה ולומדים מנאווי כיצד להכין תה ורדים סודי. בעוד התה נשפת לו על האש, עולים הילדים לקומה השניה של הבית, שם ממתינות להן תלבושות ברוח התקופה. הילדים מתחפשים ומציגים קטעים מהווי השכונה. בסיום, יורדים כולם חזרה לחצר, לוגמים מהתה ומכרסמים בהנאה מיני מאפים.

הגענו בהרכב מלא–אבאמא, ילדה בת"כמעט6"ושני פעוטות חסרי סבלנות בני שנה וחצי. התכנון היה להשאיר את אבא והגדולה בהצגה וללכת לסייר בשכונה הכל כך יפה, אבל – התקבלנו בסבר פנים נעימים, הציעו לנו להישאר כולנו ואף שמרו על הקטנטנים כל עוד ישנו. כשהתעוררו, הם הצטרפו ליושבים בחצר ונהנו אף הם מההצגה, לאחר מכן מהתחפושות וכמובן–מהמאפים בסוף ההצגה
.
הודות לקבלת הפנים הנעימה, הודות לשחקנים מסבירי הפנים לילדים- דודי בראשי ושגית ביקובסקי והודות לאוירה הקסומה המורגשת רק בבתים שכאלו–הרגשנו ממש בבית.
משך הפעילות –  שעה וחצי.
כיף כיף כיף.

כשתבואו לבית בן מאה ועשרים השנה תגלו להפתעתכם שמאז דבר לא השתנה.
הקהל מתכבד בתה ורדים ומיני מאפה בגינה.
ההצגה מתקיימת בבית רוקח האותנטי שבשכונת נווה צדק.

למועדי ההצגות הבאות שלשכונה בגיגית של כביסה…

 

אין תגובות

השאר תגובה