תחרות הסלפי של רשות הטבע והגנים בבית גוברין: מדף הפייסבוק אל דפי ההיסטוריה

הדמיית מיצג הדמויות באמפי בגן לאומי בית גוברין-צילום: נעם נדב

תחרות הסלפי של רשות הטבע והגנים בבית גוברין: מדף הפייסבוק אל דפי ההיסטוריה: רשות הטבע והגנים משיקה את תחרות הפרצופים בפייסבוק ומזמינה את הגולשים לשלוח תמונות סלפי שלהם. ציורי פרצופי הזוכים יזכו לעטר את מיצג הצופים הקבוע באמפיתיאטרון הרומי העתיק באזור המתחדש של גן לאומי בית גוברין.

רשות הטבע והגנים מזמינה את הקהל הרחב לקחת חלק בתחרות פרצופים ייחודית שהיא משיקה בדף הפייסבוק שלה, במסגרתה תמונות הסלפי שיישלחו על ידי הגולשים וייבחרו, יזכו לעטר את מיצג הצופים הקבוע באמפיתאטרון הרומי העתיק באזור המתחדש של גן לאומי בית גוברין – עיר בני החורין.

המייצג המרשים, שיהיה חלק מטריבונת האמפיתאטרון במתחם החדש “עיר בני החורין”, הוא חלק מפרויקט ההתחדשות למען הקהל הרחב שמקדמת רשות הטבע והגנים בגן לאומי בית גוברין ויושק בקרוב. מעבר לחמשת הפרצופים שייבחרו, המיצג יכלול גם דמויות נוספות המשקפות את רוח התקופה ההיסטורית.

טיולים לכל המשפחה עם רשות הטבע והגנים
בית גוברין. צילום: רשות הטבע והגנים.

כל מה שהגולשים צריכים לעשות כדי להשתתף בתחרות זה לשלוח תמונת סלפי שלהם כתגובה בפוסט תחרות הפרצופים בדף הפייסבוק של רשות הטבע והגנים (לינק לפוסט) ולכתוב הסבר קצר – עד 10 מילים, למה הם צריכים להיות אלו שפרצופם יתנוסס בגאון בקהל הצופים המאויר ובכך להיות חלק מהנוף ההיסטורי של גן לאומי בית גוברין.

בתום התחרות, חמש תמונות הסלפי שיזכו למספר הלייקים הכי גבוה, יזכו לאיור מקצועי על ידי הקומיקסאי והמאייר נעם נדב, וישולבו כאמור במיצג. בנוסף יזכו בעלי חמשת הפרצופים הזוכים גם בכניסה אישית חינם למשך שנה ל”עיר בני החורין” בגן לאומי בית גוברין וכן 4 כרטיסי כניסה חד פעמיים כדי לחלוק את התהילה עם המשפחה והחברים.
ההשתתפות בתחרות מיועדת לבני 18 ומעלה . המועד האחרון למשלוח התמונות הוא ב- 31/1/17 בחצות.

מערות בית גוברין. צילום: רשות הטבע והגנים
מערות בית גוברין. צילום: רשות הטבע והגנים

הגן הלאומי בית גוברין-מרשה הוא לב לבה של “ארץ אלף המערות”. הגן מציג פלא אדריכלי קדום – אינספור מערות שנועדו למגוון רחב של שימושים, אמפיתאטרון שלם מהתקופה הרומית ושרידים מרשימים של מבצר ושל כנסייה מהתקופה הצלבנית וכן עושר במינים רבים של בעלי חיים וצמחים. ליבו של הגן הלאומי בית גוברין כולל שתי ערים עתיקות, העיר המקראית מראשה (או מרשה), והעיר הרומית-ביזנטית בית גוברין (אליותרופוליס). מערות מרשה ובית גוברין הוכרו בשנת 2015 כאתר מורשת עולמי של אונסקו ובכך הצטרפו ל-1,007 אתרי המורשת של אונסקו בעולם ביניהם מפלי הניאגרה, הפירמידות של גיזה במצריים, החומה הגדולה בסין מאצ’ו פיצ’ו ועוד. זאת לאחר מאמצים רבים של רשות הטבע והגנים ובעזרת הועד הישראלי לאונסקו, לקבל הכרה בחשיבות התרבותית העולמית של אזור המערות.

לדברי ד”ר אייל מטרני, ממונה תחום קהל וקהילה במחוז מרכז של רשות הטבע והגנים, “תחרות הפרצופים בפייסבוק הושקה כחלק ממטרה לחשוף כבר את הקהל הרחב למתחם “עיר בני החורין” בבית גוברין, שהנו חלק מעניין וחשוב באתר, שעד כה היה יחסית פחות מתוייר. כחלק ממגמה שהולכת וגוברת ברשות הטבע והגנים בשנים האחרונות, אנו עורכים מתיחת פנים ופרויקטי שדרוג במגוון רחב של אתרים במטרה לעדכן ולחדש אותם כך שיהפכו ליותר מושכים ונגישים לקהל הרחב עם מוקדי עניין מרשימים ומרהיבים יותר. עיר בני החורין תחדש פניה החל מהחודשים הקרובים ואנו מזמינים את הציבור להגיע וליהנות מחוויה מוחשית של תרבות וארכיאולוגיה מהתקופה הרומאית”.

פרטים נוספים על התחרות באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים: לחצו כאן…
ובדף הפייסבוק של רשות הטבע והגנים: לחצו כאן…

אין תגובות

השאר תגובה