תחרות צילומי הציפורים ע"ש עמית גפן

תחרות צילומי הציפורים ע"ש עמית גפן

12.11.2011נקודה ירוקה

יש לכם ציפורים בראש? אתם צלמי טבע חובבים או מקצועיים? הזדמנות להשתתף עד סוף החודש בתחרות צילומי הציפורים של ישראל שיוזם מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע.

למי מיועדת התחרות?
התחרות פתוחה לצלמים מקצוענים וחובבים כולל בני נוער לכל הגילאים. לתחרות יתקבלו צילומים של ציפורי בר בלבד. מארגני התחרות מדגישים כי לא יתקבלו צילומים של ציפורים פולשות, ציפורים בשבי או במצוקה, או צילומים אשר הביאו לפגיעה או הפרעה לציפורים ולבית גידולן.
  

התחרות לצילום ציפורים ע"ש עמית גפן ז"ל מתקיימת לזכרו של עמית שהיה צפר מוכשר וצלם ציפורים מושבע ועבד במרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע ונפטר באפריל2007 לאחר מאבק עיקש במחלה קשה והוא בן 21 בלבד. התחרות נועדה לסייע בהנצחת זכרו ופועלו לקידום אהבת הציפורים, הארץ והאדם.

עד מתי אפשר לשלוח צילומים?
המשתתפים בתחרות מוזמנים לשלוח צילומי ציפורים המתעדים את יופיו של הטבע בישראל, לאתר מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע עד ה-30 בנובמבר.

צילומי טבע, צילומי צפרות, תחרות הצילום של החברה להגנת הטבע, תמונה של שלדג לבן חזה
לא רק דגים – שלדג לבן חזה. צילום: יוסף בן דוד

בצילום למעלה – צילום של חוברה שזיכה את הצלם גל שון במקום הראשון בתחרות של השנה שעברה.

במה זוכים?
צוות השופטים יכלול את נציג משפחת גפן, נציגים מהחברה להגנת הטבע ומהמרכז הבינלאומי לחקר נדידת הציפורים בלטרון וצלמים מקצוענים בכירים. לזוכים בקטגוריית מקצוענים, חובבים ונוער, יוענקו חבילות אירוח בפסטיבל הצפרות הבינלאומי באילת שיתקיים במרץ2012, בשווי אלפי שקלים.

צילומי טבע, צילומי צפרות, תחרות הצילום של החברה להגנת הטבע, תמונה של עפרוני מצוייץ
עפרוני מצוייץ רגע לפני הנחיתה. צילום: אורי פירסט

ההכרזה על התמונות הזוכות והצגת תערוכה תתקיים במסגרת יום העיון השנתי לצפרות של מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע, בשיתוף עם המרכז הבינלאומי לחקר נדידת הציפורים בלטרון, שיתקיים באוניברסיטת תל אביב ב-26 בדצמבר בחנוכה הקרוב.

איפה תוכלו לצלם ציפורים?
בכל אחד מאתרי הצפרות בישראל תוכלו לתצפת ולצלם ציפורים, במיוחד בעונת הנדידה שהחלה החודש. בנוסף, בסוף נובמבר,  יתקיים פסטיבל הצפרות בצפון – חורף של ציפורים,באתרי הצפרות בצפון כדוגמת אגמון ושמורת החולה, פארק אפק, כפר רופין, שמורת גמלא ועוד שצפוי למשוך אליו חובבי צפרות וטבע מישראל ומחו"ל.

לדברי יואב פרלמן ממרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע ורכז התחרות"מטרת התחרות היא להגביר את המודעות לשמירה על בתי הגידול ועל חיות הבר בישראל, אשר לצערנו הולכות ונעלמות מהנוף של כולנו. אנו תקווה כי ההבנה כי יש לנו אחריות על חייהן של החיות בכלל- והציפורים בפרט, תוביל לקבלת החלטות שיגנו עליהן".

איך משתתפים?
לשליחת צילומים וכל הפרטים על התחרות, וכן את גלריית התמונות שהשתתפו בתחרות בשנים הקודמות ניתן למצוא באתר מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבעבקישור שכאן.. 

 

אין תגובות

השאר תגובה