הצגות ילדים מומלצות – לא דובים ולא יער

הצגות ילדים מומלצות, מדיטק חולון
לא דובים ולא יער במדיטק. צילום: בני גם זו לטובה

בעקבות הזמנה שהגיעה פתאום, מצאנו את עצמנו יום אחד, בדרכנו עם הזהבה הפרטית שלנו אל תיאטרון המדיטק בחולון, לצפות ביחד עם קהל של הורים וילדים בבכורה של הצגת הילדים החדשה – לא דובים ולא יער. ההצגה מבוססת על סיפור הילדים המוכר של זהבה ושלושת הדובים שתהינו לפני ההצגה מה כבר אפשר לחדש בו? והאם ההצגה יכולה להצטרף אל הנבחרת של הצגות ילדים מומלצות שהיינו ממליצים עליהם?

את ההצגה כתב וביים אלי ביז’וואי שלקח את הסיפור הידוע לכיוונים חדשים, מעין “זהבה ושלושת הדובים – הסיפור האמיתי”. סביב הסיפור הבסיסי שדורות של ילדים גדלו עליו על זהבה שמוצאת מקלט בבקתה בלב היער ובורחת ברגע האחרון לפני ששלושת הדובים מגלים אותה, נתפר סיפור מסגרת שעוסק בבעיה שמעסיקה ילדים רבים – הצטרפותו של אח או אחות חדשים למשפחה.

מי הזיז את הדייסה שלי?
ההצגה לא דובים ולא יער משלימה את סיפורה של זהבה, שלא ברור בעצם למה היא הגיעה בכלל ליער (ומה בכלל מוסר ההשכל של הסיפור…) ומציעה הסבר הגיוני למסעה של ילדה קטנה בלילה אל הבקתה של הדובים חובבי הדייסה והסדר באמצע היער.

אז תכלס איך היתה ההצגה?
ההצגה הצבעונית בהשתתפותם של ארבעה שחקנים מוכשרים שמחליפים דמויות ותלבושות הצליחה לרתק, להצחיק ואפילו להפחיד מעט לכמה דקות במקומות הנכונים ולתת לילדים הרבה חומר למחשבה. במיוחד החל מהשלב בו השחקנים משתחררים מהתלבושות האנושיות ומכבלי הרצינות ההורית והופכים לדובים במשרה מלאה.
ראויה לציון במיוחד התפאורה הדינמית והיצירתית של מיקי בן כנען והרעיונות הבימתיים שהופכים מיטה ישנה, שמיכה ומקל של מטאטא לסירת מפרש ויוצרים רגעים קסומים.
מדד הרחשים בקהל: היתה דממה וזה אומר הרבה לא?…
שורה תחתונה: כן ירבו הצגות כאלה לילדים!

>> כל הפרטים על לא דובים ולא יער…

אין תגובות

השאר תגובה