אירועי ראש השנה תשע”ז – 2016: איפה מבלים עם הילדים בחג ?

 איפה מבלים עם הילדים בחג ?  מדריך אירועי ראש השנה 2016 מוציא אתכם למסלולי טיול חגיגיים, ממתיק לכם את השנה בפסטיבל הדבש השנתי ולוקח אתכם לפעילויות מיוחדות לקראת החג במרכזי המבקרים ובאטרקציות לילדים.

אירועי ראש השנה תשע”ז – 2016: איפה מבלים עם הילדים בחג ?

טיולי החג ופעילויות לילדים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים:
רשות הטבע והגנים מציעה מגוון פעילויות וטיולים לילדים בראש השנה – סיור בעקבות צבי הים, מפריחים עפיפונים לכבוד השנה החדשה, מסיירים עם עששיות וכל המשפחה במבצר נמרוד, שרים על הדשא בתל מגידו, מסיירים בשמורה הנמוכה בעולם ופעילויות נוספות לכל המשפחה.
למידע נוסף על ראש השנה בשמורות והגנים…
לפרטים בטלפון – 3639*
פעילויות לראש השנה 2105
מפריחים עפיפונים לשנה החדשה בתל מרשה – גן לאומי בית גוברין. צילום: רשות הטבע והגנים
פסטיבל הדבש
לקראת אירועי ראש השנה תשע”ו 2016 מועצת הדבש מזמינה את כל המשפחה לפסטיבל הדבש במכוורות ברחבי הארץ, ללמוד ולהכיר את עולם הדבורים והכוורנים מקרוב. המבקרים יוכלו להתלבש בבגדי כוורן אמיתיים ולשמוע הסברים על תהליכי ההאבקה וייצור הדבש, לצפות בדבורים ובמלכה בכוורות זכוכית, להתנסות ברדיית דבש, לטעום סוגים שונים של דבש, ליצור נרות מדונג ושלל פעילויות נוספות.  בין המכוורות המשתתפות בפסטיבל: מכוורת דבורת התבור, מכוורת יד מרדכי הגדולה בארץ, מכוורת אופיר אלון הגליל, יערת הדבש באלוני אבא, מכוורת פרחי גליל במושב מנות, מכוורת עמק חפר ועוד.
לפרטים נוספים על פסטיבל הדבש…

טעימות דבש. צילום: גלעד קוולרצ'יק
טעימות דבש. צילום: גלעד קוולרצ’יק
שנה מתוקה ביערת הדבש
בחופשת החג, מרכז המבקרים יערת הדבש בקיבוץ הציורי אלוני אבא שבגליל התחתון מקיים פעילויות לילדים הכוללות צפייה בסרט עם הסברים על עולמן על של הדבורים, סיור בכוורות וצפייה בדבורים, לבישת חליפות כוורנים אמיתיות והתנסות ברדיית דבש בעצמם. המבקרים יוכלו לשוב הביתה עם מזכרת- דבש  מסוגים שונים מהכוורת כמו פרופוליס, אבקת פרחים ויערות דבש. טלפון: 053-9382303
סיורים עם הילדים ביערת הדבש
סיורים עם הילדים ביערת הדבש
בית הדבש והדבורה בקיבוץ
מכוורת יד מרדכי מקיימת סיור מיוחד בהדרכתם של דבוראים מנוסים ברוח הקיבוץ, על עגלה רתומה לטרקטור לכל המשפחה. בסיורים יוכלו המבקרים לראות ולהכיר את הדבורים וחייהן והמבנה המשפחתי המיוחד בכוורת, תהליכי ההאבקה וחשיבות דבש הדבורים לגוף האדם. בחלקו השני של הסיור המבקרים יעברו ברפת ויצפו בתהליך הפקת החלב מרגע החליבה ועד הקרטון במקרר. בסיום הפעילות יגיעו המשפחות לבית קיבוצי בו יוצגו מכשירים ישנים וייערכו פעילויות נוסטלגיות. טלפון: 053-7106976
ילדים מכינים עוגות דבש ביד מרדכי
ילדים מכינים עוגות דבש ביד מרדכי
מקבלים את השנה החדשה ביקב יפתחאל
הזדמנות אחרונה להשתתף בבציר הענבים המשפחתי בכרם שליד היקב והכנת תירוש לילדים בבקבוק אישי עם תויות בהדרכה צמודה. הביקור כולל גם סיור ביקב עם סרט הסבר על תהליך הכנת היין, טעימות יין למבוגרים ופינת משחקי עץ לילדים.
טלפון: 053-9382913
פעילות ראש השנה ביקב יפתחאל…

פעילות לילדים בראש השנה, בציר לילדים
חוגגים את החג בבציר לכל המשפחה – יקב יפתחאל

מקבלים את השנה החדשה בדג בכפר במושבה יקנעם
בראש השנה דג בכפר חוגג 27 שנים של פעילות ומזמין את ההורים והילדים לברך את השנה החדשה בסדנאות להכנת כרטיסי שנה טובה ופעילויות יצירה נוספות. בנוסף לפעילות החג יתקיימו הפעילויות הרגילות באתר: דייג לילדים והורים, קרפיונים ומושטים, מתנפחים, ליטוף דגים, חץ וקשת כדורים מרחפים, ברכת שכשוך ,טרומפולינה, בימבות , ברכת כדורים, אגם גדול לדייג, השכרת חכות, מרחבי פיקניק עם מנגלים, מזנון וחנות. טלפון: 053-7106940
לפרטים נוספים על אירועי חגי תשרי בדג בכפר…
צילום: דג בכפר
צילום: דג בכפר.

חוויה חקלאית לכל המשפחה בקטופותי- חגי תשרי 2016:
מגוון אטרקציות לילדים, האכלת עיזים, שאיבת מים במשאבה עתיקה והשקיית הערוגות , פינת יצירה והכי מעניין, קטיף עצמי של פירות וירקות העונה ביניהם : חצילים, פלפלים מתוקים, צנוניות, לוביה, קישואים, סלק צבעוני (לבן / סגול), מסיק זיתים ומגוון תבלינים. ובמיוחד לכבוד החג תוכלו להכין פופקורן מקומי מהתירס שגדל בשדה וגם להשתתף במסיק זיתים ולכבוש אותם בעצמכם.  במקום מרחב מוצל, שולחנות, ספסלים ושירותים, ניתן לקנות שתייה קלה ארטיקים ופיתה בטאבון שהילדים מוזמנים להכין יחד אתנו.
לפרטים וספים על קטופותי…

קטיף עצמי עם הילדים בקטופותי. צילום: נגה וייס
קטיף עצמי עם הילדים בקטופותי. צילום: נגה וייס.

המדריך לגלקסיה – פסטיבל החלל במוזיאון המדע
פסטיבל החלל יציע מוצגים מהחלל ושלל פעילויות מיוחדות ברחבי המדעטק: מסע וירטואלי בחלל, הדגמות מומחזות בנושאי חלל, תצפיות אל החלל בעזרת טלסקופ, הדפסה תלת ממדית של דגמים מעולם החלל, סרטי חלל בסינמטריקס, מצטלמים בחליפות חלל אמיתיות, נכנסים לקפסולה של תא הפיקוד הרוסי ועוד. בנוסף, יתקיימו בחופש הגדול במדעטק שפע פעילויות להורים וילדים: פעילויות מדע כיפיות לילדים, מופעי קוסמים, לוליינים, זמרים, להטוטנים ושחקנים, מוצגי נטריקס (מציאות מדומה עם אמנות דיגיטלית), מופעים של מיכל ינאי וגילי בא לבקר, סדנאות צפרות, אטרקציות מדעיות במרכז לגיל הרך.
המדריך לגלקסיה – פסטיבל החלל במדעטק חיפה…

פסטיבל החלל במדעטק חיפה.
פסטיבל החלל במדעטק חיפה.

פעילויות ראש השנה בגן גורו הפארק האוסטרלי
בראש השנה הקרוב חברי קיבוץ ניר דוד מחזירים את המסורת הקיבוצית ומזמינים את הציבור לפסטיבל הפרחת עפיפוני ברכה לשנה החדשה ברחבי גן גורו הפארק האוסטרלי שבעמק המעיינות, החוגג בימים אלו 20 שנה להיווסדו. בין המבקרים יוגרל כרטיס טיסה זוגי לאוסטרליה. במסגרת הפסטיבל תתקיים פעילות בנייה וקישוט העפיפונים על ידי המשתתפים. הציבור מוזמן להגיע לגן גורו עם עפיפון מהבית או לבנות עפיפון ולקשטו בברכה אישית לשנה החדשה במקום. הציבור יוזמן להפריח עפיפונים עם ברכות שנה טובה. למעוניינים תתקיים סדנת בניית עפיפונים וקישוטם.
לפרטים נוספים על פעילויות ראש השנה בגן גורו…

הפרחת עפיפונים בגן גורו צילום נדב כפיר
הפרחת עפיפונים בגן גורו צילום נדב כפיר

ראש השנה בחוות הפרפרים פלנט טבע
חוות הפרפרים פלנט טבע מזמינה אתכם לבלות את ראש השנה יחד עם כל המשפחה וחיות החווה. אז מה בתכנית? כל הפעילויות הרגילות – גלגול הפרפר – נראה את כל שלבי גלגול הפרפר, החתמת תוכים – נלמד כיצד מאלפים תוכים שלא לפחד מבני אדם ולאחר הסבר קצר תוכלו להחזיק תוכים, במשק החי-  דיר עיזים , שם לאחר הסבר קצר תתקיים פעילות חליבה והאכלת העיזים. במיוחד לכבוד החג- פעילות יצירה הכנת כרטיסי ברכה לחברים או למשפחה.
למידע נוסף על פלנט טבע…

פרפרים בחוות פלנט טבע. צילום: פלנט טבע
פרפרים בחוות פלנט טבע. צילום: פלנט טבע

פסטיבל אבירי ירושלים במוזיאון עין יעל
מוזיאון עין יעל מזמין אתכם לחזור אחורה בזמן ולהנות מפסטיבל שכולו מוקדש לאבירים ולנסיכות. בואו להשתתף בסדנאות, אטרקציות וכמובן לראות מופע אבירים אמיתי בראש השנה. הפסטיבל יתקיים בראש השנה בין התאריכים 03-04.10.2016 בירושלים. הפסטיבל יארח את טורניר האבירים הבינלאומי במהלכו אבירים ישראלים ולוחמים מחו”ל יתחרו בשיריון כבד ובחרבות באווירה אותנטית של תקופות קדומות. 
למידע נוסף על פסטיבל אבירי ירושלים…

פסטיבל אבירי ירושלים
פסטיבל אבירי ירושלים

סדנת כרטיסי שנה טובה פופ-אפ במוזיאון נחום גוטמן לאמנות
לקראת ראש השנה תשע”ז, מציע מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, השוכן בלב שכונת נווה צדק הציורית, פעילות יצירתית וחווייתית, מיוחדת לילדים ולכל המשפחה – סדנת יצירת כרטיסי שנה טובה פופ-אפ, לכבוד ראש השנה.
בסדנא יתנסו הילדים בטכניקות פשוטות שיוצרות תוצאות מרהיבות ומפתיעות להכנת כרטיסי שנה טובה, במגע אישי ומיוחד!
צוות המדריכים של המוזיאון ידריך את הילדים וההורים, ויחד יכינו שתי ברכות פופ-אפ לשנה החדשה. ברכה אחת יוכלו הילדים לקחת עמם והברכה השנייה תשלח על ידי צוות המוזיאון לכל כתובת שירצו ברחבי הארץ.
הפעילות תתקיים בימי: שבת – 1.10.16, שלישי – 4.10.16 בין השעות 11:30-13:30.
הפעילות מיועדת לגילאי 5-10. מחיר השתתפות (כולל חומרים וכניסה למוזיאון): 50 ₪. מחיר למלווה: 15 ₪.
לנרשמים בהרשמה מוקדמת עד ל-29.9.16, כרטיס השתתפות ב-45 ₪.
למידע נוסף על מוזיאון נחום גוטמן…

סדנאות ילדים במוזיאון נחום גוטמן לאמנות. צילום: אסף גאם הכהן
סדנאות ילדים במוזיאון נחום גוטמן לאמנות. צילום: אסף גאם הכהן
ושתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה מלאה בהנאות!