דרום אדום 2018 – פסטיבל הכלניות בצפון הנגב

דרום אדום 2018, אטרקציות לילדים בדרום
אטרקציות לילדים בפסטיבל דרום אדום 2018

פסטיבל דרום אדום 2018 יוצא לדרך. קק”ל חוגגת דרום אדום ובסופי השבוע של פברואר תוכלו להגיע עם הילדים ולטייל בצפון הנגב בין פריחת הכלניות בבארי, שוקדה ובתרונות רוחמה, להצטייד בשווקי איכרים, לישון בצימרים, באתרי קמפינג ואירוח קיבוצי, לראות הופעות של מוש בן ארי, יהודה פוליקר, שלום חנוך, חנן בן ארי, טונה, שלומי שבן וחווה אלברשטיין, לאכול במסעדות ולגלות טעמים חדשים מכל העולם, להשתתף בצעדת הכלניות, במרוץ אופניים בבארי או במרוץ הכלניות, לבלות באטרקציות לילדים כמו קטיף תותים וירקות בקטיף עצמי ולטייל במסלולי טיול באזור.

על רקע הכלניות שיכסו בקרוב את צפון הנגב, פסטיבל דרום אדום יחגוג בפברואר הקרוב 13 שנה לקיומו ויצטרף לחגיגות 70 שנה למדינת ישראל בחגיגת טבע עם המון פעילויות תרבות, אמנות, אוכל, טיולים ופעילויות לכל המשפחה: סיורים ושחקנים בין הפרחים, שווקי איכרים, שווקים בדואים וירידים חקלאיים, סיורים קולינריים בשדרות, צעדת הכלניות המסורתית לזכרה של שושנה דמארי, מרתון אופני הרים בארי ועוד אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה.

 

דרום אדום 2018 – פעילויות לילדים ואירועים מיוחדים של קק”ל:

צעדת הכלניות
צעדה חווייתית לכל המשפחה שבמהלכה יחכו לכם גם השנה תחנות הפעלה לילדים לאורך המסלולים, מופעי קרקס, להטוטנים, להקות זמר והדרכה לכל המשפחה עם מדריכי קק”ל לאלפי המשפחות המשתתפות בצעדה. איפה? בתרונות רוחמה. מתי: הצעדה תתקיים בשבת 24.2.2018, בין השעות 8:30-15:00 לפרטים: 1-800-350-550
מופעי פסטיבל דרום אדום 2018
גם השנה, במסגרת פסטיבל דרום אדום יתקיימו הופעות של אמנים רבים. במופע הפתיחה של הפסטיבל יופיע הזמר מוש בן ארי במופע אקוסטי מיוחד ובהמשך הפסטיבל יופיעו גם יהודה פוליקר, מוש בן ארי, שלום חנוך, חנן בן ארי, טונה, קובי אפללו, שלומי שבן וחווה אלברשטיין.

DAROM-ADOM-2018-STRAWBERRY

 

אופניים בין הכלניות: הפנינג אופניים עממי בבארי
טיול אופניים מודרך למשפחות במסלול פריחת הכלניות בכניסה לקיבוץ בארי, רכיבת אופניים עממית מודרכת המתאימה לכל המשפחה. המסלולים המיוחדים שתוכננו במיוחד ליום זה כוללים הדרכה והסברים על האזור. מסלול משפחתי של כ-10 ק”מ ומסלול אתגרי של כ-18 ק”מ. לאורך המסלול הסברים ותחנות מנוחה עם פיתות בטאבון ,כיבוד ושתיה.
09:30-10:00 הרשמה לטיול קבלת מספר רוכב והתארגנות. קסדות חובה..
11:00 הזנקה לתחילת רכיבה בשני המסלולים.
עלות הטיול בהרשמה מראש 40 ₪ לאדם. עלות הטיול ביום הטיול 50 ₪ לאדם. מומלץ להירשם מראש להבטיח מקום בטיול. ההרשמה דרך אתר מאובטח www.teutza.co.il . למעוניינים אפשר לשכור אופניים בחנות לה-מדווש רק בהזמנה מוקדמת מראש בלבד. בשעה 10:00, ובשעה 13:00 יתקיים ברחבת “האופניים לה מדווש “-מופע קפיצות ולהטוטי אופניים וסדנת ג’אגלינג. (ללא תשלום)
מתי? 3.2 שבת- החל מהשעה 9:30 , איפה? יציאה מלה מדווש בבארי, 077-7295716
מירוץ הכלניות
מרוץ הכלניות ה-5 יתקיים בבאר מרווה ותוכלו ליהנות מחוויה ייחודית של ריצה בנופים מרהיבים בלב שדות ומרבדי פריחה. כמידי שנה המירוץ יכלול מקצים תחרותיים של ריצה: למרחקים של 10 ק”מ, 5 ק”מ, 2 ק”מ עממי למשפחות ומסלול קצרצר של 300 מטר לילדים. והשנה נוסף מקצה מאתגר יותר של 15 ק”מ.
מתי? יום שישי ה-16.2, החל מהשעה 6:30 בבוקר. איפה? באר מרווה

 

פעילויות לילדים בדרום אדום באווירת 70 שנה למדינה:

דמויות וסיפורים בין הפרחים
גולדה, הרצל, יאצק ועוד דמויות מעברה של מדינת ישראל, יגיעו לעשות שמח לילדים ולמטיילים בשילוב משחק והפעלה בטבע באתרים הבאים:
באר מרווה – מול קיבוץ עלומים – בימי שישי
יער ניר משה – יאצק החלוץ הציוני חמוש באקורדיון, משחק משחקי חרוזים, תחרויות ספורטיביות ובדיחות.
מצחיק את הילדים ולא מפסיק לשיר. בימי שבת.
אתר הראשונים ליד קיבוץ רוחמה: גולדה מאיר , מטיילת עם עם ישראל , שומעת איך התקדמה המדינה, מספרת צי’זבטים ולומדת יחד עם הילדים על הפרחים באזור יער דבירה (חניון טבע) בתאריכים-3.2 ו ב-17.2 בנימין זאב הרצל חוזר לארץ ישראל יחד עם ספרו אלט נויילנד ויבדוק אם החזון שלו התגשם…
הדמויות יפעלו בכל סוף שבוע בשעות 10:00-15:00. כל שעה עגולה למשך כ-20 דקות.

טיול ניווט לילדים ומשפחות בפסטיבל דרום אדום
טיול ניווט לילדים ומשפחות בפסטיבל דרום אדום

ניווט משפחות בין הכלניות ביער דבירה
קחו את המשפחה ואת החברים לניווט ביער דבירה – העבירו את המפות לילדים ותנו להם להוביל ולהראות לכם את הדרך, בלי ווייז הפעם בניווט המתאים למבוגרים ולילדים ויש אפילו ניווט אפרוחים מיוחד לקטנטנים. אחרי הסבר קצר על הניווט והכרות עם מפת הניווט, כל משפחה יוצאת לדרך עצמאית ומנווטת בקצב ובמסלול שהיא בוחרת. תעודות נווטים ונווטות מוסמכים לילדים בסיום. פינת יצירה ופיקניק בחיק הטבע. נקודת כינוס: חניון “טבע” שבכניסה ליער דבירה. המסלול על שבילים נוחים להליכה שאורכו נע לבחירתכם בין 1.5 ל- 5 ק”מ, אין צורך בידע מוקדם בניווט. יש להצטייד בנעליים נוחות להליכה, מים, כובע ונשנושים לדרך. מצפן – לא חובה, ניתן גם לרכוש במקום.
מתי? שבת 3.2 ו ב- 17.2 , יציאה לניווט בין השעות 9:00 – 11:30. מספר המקומות מוגבל
להרשמה לניווט: 053-7106960

 

קרקס על המים בגן לאומי פארק הבשור – פארק אשכול
קרקס כפרי מגיע אל הפארק עם מופע אקרובאטיקה אווירית וליצנות מודרנית בשיתוף הקהל, להטוטנות וירטואוזית ומופע אש לסיום. סדנאות קרקס לכל המשפחה: ג’אגלינג, קביים, הליכה על חבל, שוק כפרי של תוצרת מקומית, עבודות יד, דוכני מזון ובית קפה בטבע. בפארק כרי דשא, מתקני פיקניק, מסלולים משולטים לבעלי אופנים, מסלולי ניווט למשפחות (אל תשכחו לבקש את ערכת הניווט בקופת האתר – חינם) ואפשרות לינה בחניון לילה. מחירי כניסה לגן הלאומי: ללא תשלום למנוי מטמון של רשות הטבע והגנים. ניתן להצטרף במקום. מחיר כניסה למבוגר: 22 ₪. מחיר כניסה לילד מגיל 5: 10 ₪
כל שבת 10:00-16:00: פרטים בטלפון: 3639* *קיום האירוע מותנה במזג אוויר.
איפה? גן לאומי אשכול. מתי? מופעי הקרקס בין השעות 11:00-15:00
יער של חוויות- פארק שרשרת, נחל גרר
פעילות מהנה לכל המשפחה ביער עם משחקי שולחן עתיקים ומאתגרים , הפעלה והופעה בבועות סבון. פינת איפור עם ציורי כלניות, מספר סיפורים עם צלילים חובקי עולם. הפעילות לאורך כל שעות היום והפינות יפעלו לסירוגין. על בסיס מקום פנוי. בפארק שולחנות פיקניק ומתקני קק”ל לנוחות המבקרים.
כל שבת 10:00-15:00- ללא תשלום. כניסה מכביש 25 לבאים מצפון, מול מושב תדהר.

חגיגה ברזילאית בקיבוץ ברור חיל: אמנות, אוכל והפטיש המקורי של עצרת האו”ם מכ”ט בנובמבר
במלאת 70 שנה לקיבוץ ברור חיל ולמדינה חוגגים בקיבוץ עם דוכני אוכל ברזילאי, מיני גולף משפחתי, מוזיאונים מיוחדים, דוכני אמנים וסדנאות יצירה לילדים. במוזיאון כט בנובמבר על שם אוסוולדו ארניה תוכלו לראות את הפטיש המקורי והפרוטוקול של עצרת האו”ם מהחלטת החלוקה בכ”ט בנובמבר. פתוח בשבת בין השעות 10:00-14:00. ובמוזיאון האמן הברזילאי אדונירן ברבוזה וקרון הרכבת תוכלו להכיר אמנות מדרום אמריקה – שבת 10:00-12:00.
יריד אמנים גדול, של אמני שער הנגב, בו תוכלו לרכוש עבודות ייחודיות של אמנים מקומיים בשבת-17.2.
מסעדת מידס הברזילאית תהיה פתוחה כל שבת בין 10:00-16:00

עוד פעילויות לילדים וירידים לכל המשפחה יתקיימו במשתלת השתיל שבמושב תדהר, במשתלת בן בן בנתיב העשרה במושב ניר משה, בגבעות בר ובמרכז בארות בנגב קיבוץ עלומים.

 

 

DAROM-ADOM-2018-CALANIOT

פריחת כלניות ומסלולי טיול באזור צפון הנגב 

כבכל שנה, גם השנה צפויי צפון הנגב להתכסות במרבדים אדומים של כלניות סביב מוקדי הפריחה המוכרים כמו יער בארי, יער שוקדה, באר מרווה ובתרונות רוחמה בהם יש מסלולי טיול מעגליים באופניים, ברגל או ברכב לצד מרבדי פריחת הכלניות. ניתן להביא מבית או להצטייד בסלי פיקניק הנמכרים ביישובי הסביבה לקראת הפסטיבל. השנה לכבוד פסטיבל דרום אדום  נפתח חניון חדש שהוקם ביער ניר משה בו נבנה פסל פעמוני רוח חדש שמסמן את תחילתו של מסלול טיול חדש המגיע צפונה עד היישוב ניר צבי. מסלול לאורך של כ-13 ק”מ שאפשר לעבור אותו ברגל או ברכב ולהנות לאורכו ממוקדי פריחה חדשים שלא היו מוכרים לציבור עד היום. בחניון ניר משה הוקמו גם מתקני שעשועים והפארק מונגש.

מסלולי טיול חדשים:

השנה לכבוד פסטיבל דרום אדום נפתח חניון חדש שהוקם ביער ניר משה בו נבנה פסל פעמוני רוח חדש שמסמן את תחילתו של מסלול טיול חדש המגיע צפונה עד היישוב ניר צבי. מסלול לאורך של כ-13 ק”מ שאפשר לעבור אותו ברגל או ברכב ולהנות לאורכו ממוקדי פריחה חדשים שלא היו מוכרים לציבור עד היום. בחניון ניר משה הוקמו גם מתקני שעשועים והפארק מונגש. 2 מסלולים נוספים לטיול ברכב הם שביל השקמה העובר לרוחב בין שמורת פורה ועד הים ושביל נחל הבשור היוצא ממערב לפארק אשכול ומגיע עד גשר המיתרים התלוי.
סיורי פריחת הכלניות: ללא תשלום
דרך הבשור הצפונית החדשה: סיור רכוב מודרך בדרך הבשור הצפונית שנפתחה למטיילים. ,הדרך חוצה בתרונות האופיינים לגדות נחל הבשור ,שמורת טבע מצפור ועצי אשל וותיקים ,מאגר מים ובאר הדקלים. סיור מודרך בין שדות, ערוץ נחל, מרחבי טבע וכמובן פריחה. כל שבת 10:00, 12:00 14:00. יציאה מחניון הררי, ללא תשלום. לפרטים: 800-350-550- 1

מאגרים וגשרים על נחל הבשור: סיור בעקבות מערכת הסכרים במאגרי הבשור, צעידה על גשר הצינורות החדש, תצפית אל המאגרים ושטחי החקלאות על נתיב דרך הבשור עד גשר החבלים הארוך בארץ שניתן להמשיך אליו בתום הסיור.
כל שבת 10:00, 12:00, 14:00 – שעות 10:00 – 15:00 יציאה “מצפור המאגרים” על דרך הבשור. ללא תשלום.
בהדרכת מדריכי רשות הטבע והגנים לפרטים 3639*

דרך מתקני המים על גדת נחל גרר ביער בארי: סיור משולב של בורות מים, בארות וכלניות במקום בו חפרו על פי המסורת אברהם ויצחק בארות מים ויסופר סיפור ההתיישבות באזור לפני קום המדינה. טיול רגלי משך הטיול כשעה וחצי. כל שישי בשעות 9:30, 13:30,11:30 יציאה ליד הבאר בכניסה .ללא תשלום. לפרטים: 1-800-350-550

באר עתיקה, בתרונות , שדות ופריחות: סיור בעקבות חלוצי ההתיישבות בנגב שהקימו חווה ברוחמה וחפרו את הבאר הראשונה בנגב, כבר בשנת 1913. שומעים את סיפורה של החווה ולוקחים חלק בשאיבת המים במשאבת הענק ששוחזרה, תצפית וסיור רכוב במרחב חקלאי לצד שמורת טבע ונוף טבעי פורח באדום. כל שישי, יציאה מאתר הראשונים ליד רוחמה בשעות 9:30, 11:30, 13:30. ללא תשלום. פרטים: 800-350-550- 1

אל מגדל המים הישן: סיור רכוב מודרך אל פריחת הכלניות בצומת סעד, סיפורו של חייל גיבור, מאגר מים שנפרץ ותצפית. סיפורה של החקלאות המקומית עם נגיעות היסטוריות וסיום במגדל המים הישן המספר את סיפורו ללא מילים.
כל שישי, יציאה חניון ורמולן בצומת סעד 9:30, 13:30,11:30.ללא תשלום. פרטים: 800-350-550- 1

סיור אופנים אל פריחת הכלניות
סיור אופנים מודרך אל השדות הפורחים עם מדריך אופנים מוסמך שיוביל רכיבה קבוצתית למשפחות, בדרך המטיילים ובשדות בית קמה. ניתן להגיע עם אופנים מהבית או לשכור אופנים במקום. במקום יהיו מופעי תצוגת מיומנויות רכיבה (20 דקות מופע בכל שעה עגולה) וגם אפשרות להשכרת אופניים לרכיבה בדרך המטיילים בית קמה – שמורת פורה. מופע האופניים בחינם. השכרת אופניים 25 ₪ לשעה. הסיורים יצאו בשעה 10:00, 12:00
בכניסה לדרך המטיילים בית קמה-פורה. הסיור – ללא תשלום

סיורים מודרכים ופעילויות מיוחדות: בנוסף יתקיימו סיורים מודרכים שיחשפו את סיפור ההתיישבות בנגב לאוהבי טיולים וסיורים באזור חלוצה, בנתיב המוראלים באור הנר, בעקבות אנשים ומאכלים בשדרות, סדנת צילום בסמארטפון עם האינסטגרמר קובי רפאלי, סיור בנתיב העשרה ודיונות החול לילדים וביקור בקיבוץ חצרים.

 

DAROM-ADOM-2018-GOLAN

אטרקציות לילדים בדרום אדום

במהלך ימי הפסטיבל, מעבר לפריחת הכלניות תוכלו לשלב את הטיול ולהכיר אטרקציות לילדים ששוות ביקור כמו קטיף תותים, חוות היענים היחידה בארץ, לבלות במכוורות לטעום דבש ולהשתתף בפעילויות לילדים, לבקר בחוות חקלאיות וללמוד את עבודת האדמה, לרכב על טרקטורונים, להשתתף בניווטי שטח למשפחות ברגל או ברכב ופעילויות נוספות:

אורי תותים – קטיף תותים במשק פטקין – מושב ישע
ניווט משפחות ביער דבירה: 053-7106960
משק 77 – קטיף תותים במושב תקומה
קיבוץ יד מרדכי – סיור בטרקטור ועגלה, ביקור וטעימות במכוורת, במוזיאון הנוסטלגיה ועוד
פינת החי בקיבוץ גברעם
פארק נחל הבשור – פארק אשכול
שביל הסלט – סיור חקלאי וקטיף עצמי בשדות הנגב
מכוורת מרדכי גולן במושב גילת
טיסה בכדור פורח בשמורת בתרנות רוחמה
חוות אל היען – מול פארק אשכול שמורת נחל הבשור
מבוך מרים – ביקור במבוך התבלינים במושב ניר משה
שביל החבלים מעל נחל הבשור – פתוח ללא תשלום
השכרת אופניים – לה מדווש קיבוץ בארי
טרקטורוני אשכול מושב דקל
חווית יונה – מושב פדויים

החומוס של הטחינה שדרות

מגלים את החומוס של הטחינה בשדרות. אחת הטובות.

שווקים ומסעדות בדרום אדום

ריכוז הפסטיבל על פני 4 סופי השבוע של פברואר אמנם מחלק את כמות המבקרים שמגיעה לדרום אדום, אבל עדיין מיעוט המסעדות בקיבוצים ובמושבים באזור לא מאפשרת לתת מענה לכמות המבקרים העצומה המגיעה לאזור ולכן השנה נוספה לטובת המבקרים בפסטיבל האפשרות להנות מחוויה קולינרית ביתית ולגלות את המסעדות המקומיות הנמצאות בשדרות הסמוכה לפריחת הכלניות, בה יש הרבה מסעדות עממיות, הודיות, מרוקאיות, טריפולטאיות ואיטלקיות שמשרתות כל השנה את תושבי העיר והסטודנטים של מכללת ספיר הסמוכה.

בכל יום שישי יפעלו באזור שווקים וירידים חקלאים בהם ניתן להצטייד באוכל מקומי ולצאת לפיקניק לצד הכלניות: שוקשוקדה ביער שוקדה, יריד האיכרים ההולנדי Braderie בחווה ההולנדית , שוק איכרים ומעצבים בכוכב מיכאל, שוק איכרים וקרקס על המים בפארק הבשור, שוק כפרי בצומת כפר עזה, חוויה מתוקה ביד מרדכי, מופעי תיאטרון ובלונים בחוות אל היען, ועוד.

 

 

עמדות הסברה, פעילויות לילדים סביב 70 שנה למדינה
לכבוד חגיגות ה-70 למדינה, יפעלו במהלך סופי השבוע של דרום אדום, לצד מוקדי פריחת הכלניות עמדות הסברה בהם יחולקו מסלולי טיול ומידע על אטרקציות לילדים, מסעדות ונקודות עניין באזור, דיווחי פריחה על מסלולי טיול ומוקדי פריחת הכלניות, יגיעו לעשות שמח דמויות מהעבר כמו בן גוריון, יאצק ועוד.

למידע נוסף: www.habsor.co.il

פסטיבל דרום אדום 2018
1-24 פברואר

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חלק מהפעילויות בחינם וחלקן בתשלום

מחירים

בהתאם לטיול/פעילות

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה