זהירות, ילדים! כל הדברים שחשוב לזכור לקראת החופש הגדול

water-FUN, קייטנות קיץ 2018

הילדים מחכים לחופש הגדול בערך כמו שאתם מחכים שאריאלה ממפעל הפיס תתקשר אליכם. זה הזמן שלהם לפרוק מתחים ולחצים, לצבור חוויות חיוביות ולחדש אנרגיות לקראת שנת הלימודים הבאה. הבעיה העיקרית שלנו כמבוגרים בכלל והורים בפרט, היא שחלק ניכר מצבירת החוויות הזו של הילדים מתרחש ברחוב, בכביש, בגינות הציבוריות או בחצרות הפרטיות שלנו – מה שמאלץ אותנו להתנהל במשנה זהירות: הקיץ היא העונה המסוכנת ביותר, אבל בהחלט אפשר לעבור את החופש הגדול בשלום אם רק נשים לב.


אל תשאירו ילדים בבריכה לבד. בריכה, אמרנו? אפילו לא גיגית
בימים אלה רץ בפייסבוק סרטון שמראה פעוטות משתכשכים בבריכונת קטנה, כולם עם גלגלי – ים ועזרי ציפה שאמורים להחזיק אותם בתוך המים עם הראש למעלה. אמורים. כי ברגע מסוים, דווקא כשהאמא או המטפלת שאמורה כנראה להשגיח עליהם משוחחת עם אדם נוסף, אחד התינוקות מתהפך לתוך המים ולא יכול להרים את ראשו. האם / המטפלת ממשיכה לשוחח בכיף, ובזמן הזה גם גלגל הים מתנתק מגוף התינוק שגם ככה כבר עמוק בתוך המים. רק אחרי דקות ארוכות האשה מסיתה את מבטה, קולטת את התינוק שקוע במים ומרימה אותו מיד. המקרה הזה נגמר ככל הנראה, ובנס, לא באסון. דקה נוספת, וזה היה נראה אחרת לגמרי עבור אותה משפחה. הימים חמים, הילדים מקטרים ומציקים, ויש איזו נטייה טבעית לרצות להכניס אותם לאיזו גיגית קטנה, לשכשך קצת בתוך מים מרעננים. מה כבר יכול לקרות בתוך גיגית, נכון? הכל. הראש של תינוקות כבד הרבה יותר משאר הגוף שלהם, וזו הסיבה שהם נוטים להתהפך, ושאין להם אפשרות להרים את הראש ולהתהפך בחזרה. לכן, כשהם במים – לא להוריד מהם את העיניים. וזה גם חרוז.

 

הדריכו את הילדים להישמר לנפשם
מגיל מסוים הילדים כבר מתחילים להיפגש בחבורות, בגינות ליד הבית, בקניון ועוד, ובחופש הגדול הם כל הזמן בחוץ, חשופים לצרות. מצד אחד הם כבר גדולים דיים כדי לא להיות מלווים בהורים, מצד שני הם עדיין ילדים תמימים מאד וקל לעבוד עליהם. מאחר ואתם לא יכולים בשלב זה להיות כל הזמן צמודים לילדים, אתם צריכים להדריך אותם איך להיזהר ולהישמר. החל באיך לחצות את הכביש, וכלה בלא לדבר עם זרים, גם עם זרים שנראים חביבים ואומרים לילד שיבוא רגע, כי אמא מחכה לו באוטו. בארצות הברית נהוג שהורים ממחיזים עם הילדים שלהם סצינות של ניסיון חטיפה, כדי להעניק לילדים כלים להתנהלות טובה בזמן אמת. כדאי לאמץ את זה, במיוחד אם מדובר בילדים חולמניים שנוטים לשכוח את כל האזהרות כשמנופפים להם מול העיניים בגור כלבים או ממתק,

 

טיפולים שוטפים לאוטו, בעיקר בדיקת בלמים
לקראת החורף תמיד עולים תשדירים ברדיו שמפצירים בקהל הנהגים לבדוק את הרכב, ובעיקר את הבלמים, לקראת החורף שמביא אתו כבישים חלקלקים. מהבחינה הזאת, עליכם להתייחס לחופש הגדול באותה מידה. הסיכוי שילד כלשהו יקפוץ לכם לכביש גבוה יותר ממה שנדמה לכם, ועוד לא דיברנו על כל רוכבי האופניים החשמליים, הקורקינטים ושאר המלכודות על גלגלים,  שיכולים לצוץ פתאום דווקא בכביש חד סטרי נוסעים לכיוון שלכם, ולאתגר את הבלמים שלכם (וכנראה גם את הלב שלכם). בנוסף, הקיץ הוא הרי הזמן בו כולם לוקחים את האוטו ויוצאים לטיולים משפחתיים ארוכים ברחבי הארץ. הקפידו על תקינות הרכב, חלקיו ותפעולו המלא, וודאו שלא חסרים מים ושמן, וכמובן – שיש לכם ביטוח רכב בתוקף.

 

אל תיגררו ל”כולם מרשים”
הילדים שלכם רוצים לישון לילה אחד על שפת הים, בלי ההורים, ואתם מוצאים את עצמכם במצב משונה שבו רק אתם חושבים שזה מוקדם מדי. מה אתם עושים? אם אתם מרגישים שהילדים שלכם דורשים לעשות דברים שאתם לא שלמים איתם, כנראה שיש לכם סיבה לחוש זאת. אל תבגדו בלב  שלכם רק בגלל שההורים האחרים הסכימו. אולי ההורים האחרים לא מודעים לסכנות, אולי יותר חשוב להם לרצות את הילדים שלהם ולצאת “חברים שלהם”. כך או אחרת, זה לא אמור לחול גם עליכם, והורות טובה היא לשמור על גבולות של ביטחון לילדים שלכם, גם כשהם שונאים אתכם בגלל זה.

 

 

אין תגובות

השאר תגובה