טיולי חופש גדול 2018: מטיילים עם הילדים בטבע

שחזור קרב קרני חיטין, אטרקציות לילדים בשבת
שחזור קרב קרני חיטין. צילום: יחצ

מחפשים בילוי עם הילדים לחופש הגדול? חוגגים חופש גדול 2018 בטבע עם מסלולי מים, סיורים מיוחדים בטבע, קמפינג ועוד אטרקציות בטבע לכל המשפחה

 

טיול ניווט משפחתי
הקיץ הגיע ואתם מחפשים פעילות שתתאים ותסחוף את כל המשפחה?  טיול שמשלב ערך מוסף, אתגר מחשבתי ובילוי עם הילדים והמשפחה? במהלך החופש הגדול יתקיימו טיולי ניווט משפחתים ביפו העתיקה, ניווטי ליל ירח ועוד. מגיעים לנקודת ההתכנסות, מקבלים מפה והסבר וחידות לדרך ויוצאים לנווט- כל משפחה קובעת את הקצב והמסלול שלה. לסיום הילדים מקבלים תעודת נווטים מוסמכים.

איפה: יפו העתיקה, תחנת הכח דליה, יער בן שמן, תל גזר
מתי: 13.7, 20.7, 25-27.7
ניווטי החופש הגדול…

ניווט ליל ירח
ניווט ליל ירח

טיולים, סיורים ופעילויות באתרי רשות הטבע והגנים
במהלך החופש הגדול יתקיימו באתרי רשות הטבע והגנים השונים מגוון פעילויות לכל המשפחה: בגן לאומי אפולוניה תתקיים תערוכת אומנים, ובימים ראשון עד חמישי יתקיימו פעילויות שונות לכל המשפחה בינהן סיורים מודרכים, טיול עם כתב חידה, סדנת ציור, אימון אבירים ועוד. בגן לאומי ירקון תל אפק יתקיימו מדי חמישי בערב הופעות שונות ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר- שירה ישראלית בנוף ישראלי. בנוסף יתקיימו פעילויות לכל המשפחה בחניוני הלילה בהם תוכלו להנות מפעילויות מיוחדות בלילות מצפון ועד דרום.

איפה: גן לאומי אפולוניה וגן לאומי תל אפק
מתי: בהתאם לאירוע
טיולים ופעילויות ברשות הטבע והגנים…
פעילויות לכל המשפחה בחניוני הלילה…

גן לאומי אפולוניה. צילום: מנו גרינשפן
גן לאומי אפולוניה. צילום: מנו גרינשפן

קיץ של כוכבים במצפה רמון

תצפיות כוכבים נופלים בלילה, פעילויות רטובות בשעות היום, סיורי שקיעה וטיולי מדבר ליליים, סרטים על כוכבים, צפייה בטלסקופ שמש, סיורים תאטרליים בעיר הנבטית שבטה, חדר בריחה מדברי, משחקי חץ וקשת, ליטופי אלפקות, קבלת שבת מדברית ועוד הרבה פעילויות מיוחדות לכל המשפחה מחכות לכם במסגרת קיץ של כוכבים- בכל אוגוסט, כדור הארץ חוצה את מסלולו של כוכב השביט ‘סוויפט-טאטל’ בו נותרו אסטרואידים ובכל שנה אלה נכנסים לאטמוספירה ונשרפים – מה שנראה לנו כמו כוכבים נופלים.

איפה: מצפה רמון והסביבה
מתי: ארבעת סופי השבוע הראשונים של אוגוסט
לכל פעילויות קיץ של כוכבים…

ליל כוכבים במצפה רמון. צילום: מאריק שניטמן
ליל כוכבים במצפה רמון. צילום: מאריק שניטמן

 

סיורים וטיולים עם קק”ל
החופש הגדול בעיצומו, ואיתו מגיעות גם הוצאות רבות של ההורים שמחפשים אטרקציות לילדים. קק”ל מציעה מגוון רחב של פעילויות במחירים סמליים בלבד, כך שבכל יום יהיה אפשר לעשות משהו אחר עם הילדים מבלי לקרוע את הארנק- סיורים בטבע, קמפינג משפחתי עם הרבה פעילויות, טיול אופניים, ביקור במרכז מבקרים ועוד.

איפה ומתי: המיקום, המחיר והזמן נקבעים בהתאם לכל אירוע.
פעילויות לילדים בחופש עם קק”ל…

פארק עדולם. צילום: יוסי זמיר
פארק עדולם. צילום: יוסי זמיר

 

שחזור קרב קרני חיטין
שחזור קרב קרני חיטין הפך למסורת המתקיימת זאת השנה השביעית ע”י המועדון המתמחה בשחזור התקופה הצלבנית (המאה ה-12). בשחזור ההיסטורי ישתתפו כ-60 איש בראשות חברי מועדון ממלכת ירושלים על ציודם כפי שהיה במקורו: שריונים, קסדות, חרבות, רומחים וקשתות, חלקם רכובים על סוסים, וחלקם נעים רגלית. השחזור ימשך 3 ימים ויתחיל במעיין ציפורי.

איפה: התחלה ליד מעיין ציפורי
מתי: 5-7.7
שחזור קרב קרני חיטין…

 

 

ירח מאוהב: ליקוי ירח במצפה רמון
השנה, בעיתוי מושלם ביותר יחול ליקוי ירח – בערב חג האהבה. מה שיאפיין את הערב זו תופעה שמיימית ומופלאה של ליקוי ירח המתרחשת ונגלית פעם ב- 20 שנה. דווקא השנה, יימשך הליקוי המלא לזמן ממושך במיוחד ויארך שעתיים. לרגל המאורע יתקיים ערב עם מגוון פעילויות לכל המשפחה– ירח מאוהב במכתש רמון. בין הפעילויות יתקיימו תצפיותבאמצעות מכשירים שונים, הרצאות והסברים, תחנות של פעילויות לכל המשפחה ועוד.

איפה: מצפה רמון
מתי: 27.7
ירח מאוהב במצפה רמון…

ליקוי ירח במצפה רמון. צילום: שיר פרסר
ליקוי ירח במצפה רמון. צילום: שיר פרסר

 

אדמה, רוח, מים ואש בפארק נאות קדומים

ארבעת יסודות הטבע יגיעו הקיץ לפארק נאות קדומים לסדרת סיורים מרתקים בנופי התנ”ך. הסיורים יתקיימו מדי יום חמישי בשעות אחה”צ.

בעקבות האדמה יתקיים מפגש עם הקדרית, שתחשוף את נפלאות ה”חומר” ותדגים עבודה על אובניים ואת השלבים ביצירת כלים. בהמשך מתנסים ביצירה ובפיסול בחומר בשילוב חומרים מן הטבע, רואים בתים של בעלי חיים אשר בונים את ביתם מאדמה ומתנסים בבנייה בבוץ.

יחד עם הרוח מטיילים בעקבות צמחי הבושם שחום הקיץ משחרר את ריחם לאוויר הפתוח. מכינים שקית צמחי בושם או קטורת טבעית, מכירים את רוחות השמיים באמצעות משחק משעשע, מכינים פעמוני רוח מחומרים מן הטבע ומנסים יחד לפענח מה מספרות הציפורים במעופן.

הסיור השלישי מתמקד בנוזל החיים  – המים. בסיור זורמים בין מקורות מים שונים ומתקנים חקלאים קדומים הפועלים בכוח המים כגון: טחנת קמח, גלגל אנטיליה ובור מים, שם רואים את השפעת המים על אבן. מתנסים בהעלאת מים ונשיאתם בעול (אסל ודליים) ובונים מכשיר פשוט מחפצים ממוחזרים וחומרים מהטבע, בעזרתם מעבירים את המים תהליך טיהור וניקוי.

הסיור האחרון יעסוק באש. השליטה באש הייתה אחד מההישגים הגדולים הראשונים של האנושות. ביום בו גילה האדם את האש השתנו חייו ללא היכר; ניתנה לו היכולת לחמם ולהאיר את ביתו, לבשל את מזונו, להגן על עצמו ועוד. בסיור מכירים חומרי בעירה מהטבע ומתנסים בשיטות הדלקת אש בעולם הקדום. פוגשים בנפח ברזל שהאש היא מקור האנרגיה שלו ליצירת כלים מברזל, ולסיום, יוצרים עששית מחומרים ממוחזרים.

תאריכי הסיורים:
אמא אדמה – 5.7.2018, 2.8.2018
עושים רוח –  12.7.2018, 9.8.2018
עולם המים – 19.7.2018, 16.8.2018
כוח האש – 26.7.2018, 23.8.2018

הסיורים יחלו בשעה 17:00 וימשכו כשעתיים וחצי. ההשתתפות בהרשמה מראש בלבד.
עלות למשתתף: 40 ₪ (תשלום מגיל 4 ומעלה)
לפרטים ומידע נוסף: 08-9770770 ובאתר: www.n-k.org.il

קיץ בנאות קדומים. צילםו: אלדד מאסטרו
קיץ בנאות קדומים. צילםו: אלדד מאסטרו

אין תגובות

השאר תגובה