הורים, אתם מכורים לקפה? בואו ללמוד איך מכינים קפה איכותי בבית

הכנת קפה ביתי תבטיח לכם תחושת סיפוק, תחסוך עבורכם בהוצאות וכמובן תבטיח שכל לגימה תהיה הרבה יותר טעימה וארומטית. אז איך עושים את זה בצורה נכונה? הנה כמה הצעות

קפה הוא אחד המשקאות הנפוצים ביותר בעולם והכלי העיקרי שעומד לרשותנו בניסיון לשמור על ריכוז ורעננות במהלך ימי עבודה ארוכים ובסופי השבוע עם הילדים. בנוסף, הקפה מלווה אותנו מסביב לשעון ואנחנו פותחים איתו את ארוחת הבוקר המשפחתית, נהנים איתו בארוחות צהריים ומסיימים בעזרתה של מכונת קפה את הערב אחרי שהילדים הלכו לישון. מצד שני, חלקנו לא מוכנים להסתפק בקפה הרגיל ויש כאלה שמציבים לעצמם סטנדרט גבוה.

הדרך הכי טובה להפיק ערך מוסף משתיית קפה היא להכין אותו לבד ובאופן עצמאי. זה פשוט מכפי שנהוג לחשוב ומעניק תחושת סיפוק אדירה, בעיקר אם עושים זאת בצורה נכונה. במקביל, יש לקחת בחשבון שהזמן שווה את ההשקעה כי התוצאה הרבה יותר טעימה מכל קפה אחר.

כל מה שמסתתר בתוך פולי הקפה

טריות הקפה תשפיע על איכות המשקה שתכינו בבית. פולים ירוקים למשל נשמרים במשך שנה כל עוד לא חושפים אותם ללחות, בעוד פולים קלויים יתאימו לשימוש תוך שבועיים מרגע הקלייה וכדאי לאחסן אותם באפילה ועם כמה שפחות חמצן. מנגד, פולים טחונים מתאפיינים בשטח מגע עצום עם האוויר ולכן הם חשופים לאור וללחות. כתוצאה מכך, הם עלולים לאבד מטריותם בתוך דקות או שעות.

את הקלייה עצמה של פולי הקפה אפשר לעשות עם מחבת, בתנור או במכשיר פופקורן חשמלי שפועל על אוויר חם. היתרון הוא שמדובר במכשירים שיש כמעט בכל מטבח, אך החיסרון הוא שהתהליך עלול להיות מלכלך. לכן, מי שבאמת רוצה להשקיע צריך לקנות מכשיר קלייה ייעודי. המכשיר הופך את עניין הקלייה לנקי ומהיר ואין צורך ביותר מכמה דקות של עבודה בשביל לקבל קפה טרי תמיד. בנוסף, מכשיר הקלייה מאפשר לשלוט בתערובת וברמת הקלייה ובעזרתו ניתן לנסות סוגי משקאות שונים ואף לחסוך כסף באמצעות רכישת קפה ירוק במקום קפה קלוי.

באיזה מים אתם משתמשים?

רוב המשקה הוא מים וזה המרכיב העיקרי שמשפיע בצורה ניכרת על הטעם של הקפה. הבעיה מתחילה במי הברז בארץ שנחשבים קשים מדי בשביל קפה מושלם, מה גם שהם מכילים חומרים שמעכירים את הקפה ומחלישים את הרקמה שנוצרת מעל אספרסו. חוץ מזה, הם נאגרים על גופי חימום ועלולים לסתום צינורות של מכונת קפה שלא מתוחזקת כראוי.

הפתרון הוא להשתמש במים מסוננים. כל מסנן על בסיס פחם יעשה את העבודה, בין אם מדובר בשימוש בקנקני סינון או במערכות סינון אחרות. לשם השוואה, מים שמטופלים להורדת הקושי פוגעים בעושר הטעמים של הקפה ומים מינרלים לא מומלצים למכונות אספרסו – אז מים מטופלים הם הדרך הטובה ביותר לשדרג את הקפה הביתי.

אין תגובות

השאר תגובה